Vad har vi gjort idag? AMAZONRELATERAT

T.ex. länksamling och andra Volvotrådar. Moderatorer
QV
Posts: 4979
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: Vad har vi gjort idag? AMAZONRELATERAT

Post by QV »

Nej man jag har ett kort på var kontrollampan till elbakrutan sitter...... den duger säkert som bytesobjekt till något bra!

/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
Denwil
Posts: 71
Joined: Wed Oct 26, 2011 2:13 pm

Re: Vad har vi gjort idag? AMAZONRELATERAT

Post by Denwil »

Tack till Rasmuss som lät mig lägga mig raklång och kika hur avgassystemet egentligen skulle sitta. Bättre se på riktigt än bild. Blir till att beställa hem lite andra rör från VP
Volvo Amazon 2Dr -1964
Tråden
Rasmuss
Posts: 322
Joined: Tue Feb 17, 2004 12:26 am
Location: Stockholm/Hamburgsund

Re: Vad har vi gjort idag? AMAZONRELATERAT

Post by Rasmuss »

Det är klart att en forumkompis får krypa hur mycket som helst under en av mina amazoner. :D
Nu är 67:an på vintervila och samtidigt blev den en tur till SVIS där man ju kan gå och klura i timmar även om plånboken blir tunn.
Men härligt var det att få plocka ut en helrenoverad OD låda till 64:an..
User avatar
Rolf
Posts: 325
Joined: Sat Apr 24, 2010 7:33 pm
Location: Woodinville USA
Contact:

Re: Vad har vi gjort idag? AMAZONRELATERAT

Post by Rolf »

R.I.P. 123GT

Sista farden...Inte sa pampigt som inkommande.

GT;n har gett liv till en annan GT och flera 122:or sa man far val saga att hon gjorde bra ifran sig.

Om nagon undrar varfor det sitter ett Model A hjul i bak sa ar det for att den amerikanske konsuln specialbestallde ekerfalgar...Naaaa
OK, jag tog tillvara pa anti spinn axeln, sa var det. Jag svetsade dit en rorbit sa att den gick att rulla och "offrade" ett par gamla hjul.

Snubben som hamtade sag att det var sa mycket rost att han skulle stanna till hemma for att slanga i lite mera metall skrot sa det var vart att aka upp till skrotnicke.

Image
User avatar
Rolf
Posts: 325
Joined: Sat Apr 24, 2010 7:33 pm
Location: Woodinville USA
Contact:

Re: Vad har vi gjort idag? AMAZONRELATERAT

Post by Rolf »

Höstbild.

Var ute pa en aktur och nar jag gick mot Combin sa var det dags for ett foto:

Image

Trevlig Höst på er !
Ragge
Posts: 785
Joined: Sat Dec 13, 2008 7:46 pm
Location: munkedal, Bohuslän

Re: Vad har vi gjort idag? AMAZONRELATERAT

Post by Ragge »

Rolf wrote: Du tog väl GT ägarens information så Ragge kan ringa??

jag har fullt i garaget nu , så jag hoppas inte det dyker upp nån bra och superbillig GT, för då får jag bekymmer med platsen .
Eiler
Posts: 243
Joined: Thu Oct 22, 2009 9:02 am

Re: Vad har vi gjort idag? AMAZONRELATERAT

Post by Eiler »

Överlåt dom till mig Ragge, jag har plats för några till :lol:
Ragge
Posts: 785
Joined: Sat Dec 13, 2008 7:46 pm
Location: munkedal, Bohuslän

Re: Vad har vi gjort idag? AMAZONRELATERAT

Post by Ragge »

Eiler wrote:Överlåt dom till mig Ragge, jag har plats för några till :lol:

hahaha, det tror jag säkert ....men då får du sluta ödsla ditt liv och tid på ett företag som säljer tyska och koreanska skorvar ... och öppna helåsfabriken igen !
Amazonsport
Posts: 933
Joined: Sat Jul 30, 2005 7:54 pm
Location: Näsum

Re: Vad har vi gjort idag? AMAZONRELATERAT

Post by Amazonsport »

Rolf wrote:Höstbild.

Var ute pa en aktur och nar jag gick mot Combin sa var det dags for ett foto:

Image

Trevlig Höst på er !
Mycket trevlig bild Roffe.. Visst e de konstigt när man måste fota sin Amazon hela tiden? Vanligt folk fattar ingenting när det inträffar..
Har du den i lite större upplösning kanske?
Amazon 121 -67 + Amazon 221 -66 + Amazon221-67 + Amazon 121-60
User avatar
Rolf
Posts: 325
Joined: Sat Apr 24, 2010 7:33 pm
Location: Woodinville USA
Contact:

Re: Vad har vi gjort idag? AMAZONRELATERAT

Post by Rolf »

Amazonsport wrote: Har du den i lite större upplösning kanske?
Ja, det ar ju inte sa att vi inte vet hur vara bilar ser ut. Visst ar det en form av sjalvdyrkande ;-) but whatever...alla behover inte forsta oss !

Inget uppladdat på min hemsida men om du gar till min blogg och klickar pa den bilden dyker en storre bild upp. Mobil bild, sa kanske inte jattebra.

http://myclassicroad.blogspot.com
Last edited by Rolf on Sat Nov 12, 2011 2:30 am, edited 1 time in total.
User avatar
Rolf
Posts: 325
Joined: Sat Apr 24, 2010 7:33 pm
Location: Woodinville USA
Contact:

Re: Vad har vi gjort idag? AMAZONRELATERAT

Post by Rolf »

Ragge wrote:nån bra och superbillig GT...
I Göterborgsdialekt: De finns la inga sånna ?? :mrgreen:
Ragge
Posts: 785
Joined: Sat Dec 13, 2008 7:46 pm
Location: munkedal, Bohuslän

Re: Vad har vi gjort idag? AMAZONRELATERAT

Post by Ragge »

njae det är sällsynt Rolf , men de finns ! grämer mig fortfarande över att inte ha anmält mig som köpare på en farbrors röda -68 GT enägarsbil , har känt farbrorn i några år och dreglat över denna bil men trott att den aldrig skulle bli tillsalu . För knappt 1 år sedan stod den på annons på blocket för 90.000 kr och det var en annan herre som var säljare, och jag kastade mig på telefonen och ringde den gamle farbrorn och frågade om han sålt bilen .... joodå, han hade året före fått byta framskärmar och lacka dom ... det hade blivit dyrt , och nu hade bilprovningen klagat på högt avgasvärde och han trodde att motorn var slut . då satte han in en annons i lokaltidningen nere i svedala i skåne och sålde bilen för 26.000 kr !!!!! gissa om jag fick akut hjärtbesvär ????och jag vågade inte berätta för farbrorn att den stod på blocket 2 mån senare för 90.000 kr . Nåväl , bilen såldes till en man i stockholmstrakten och står nu återigen på blocket för 130.000 kr !! så kan det gå när man inte är vaken !!! suck !!!!!!
User avatar
Rolf
Posts: 325
Joined: Sat Apr 24, 2010 7:33 pm
Location: Woodinville USA
Contact:

Re: Vad har vi gjort idag? AMAZONRELATERAT

Post by Rolf »

Det är nog sant, det gäller att inte vara blyg. Man får ingenting för att vara tyst. Jag tjatade på min arbetsgivare (en del år sen) att han skulle sälja hans perfekta PV till mig. Hans son tipsade att jag skulle skriva ett brev till honom. Gubben blev så imponerad att han sålde den till mig. Det tog inte länge för en jag upptäckte att PV:n var skittråkig att köra och sålde den!!

Image

Sek 130000...$20,000...det verkar vara vad en svensk GT går för här i USA om man nånsin kan hitta en. Canadik GT kan fortfarande hittas för $10,000 eller så och då får man antispinn.

Mycket extra pengar för GT tutor och några reläer i motorrummet !
Nalletill1000
Posts: 239
Joined: Sat Apr 15, 2006 12:45 am
Location: Slidell, Louisiana, U.S.A.
Contact:

Re: Vad har vi gjort idag? AMAZONRELATERAT

Post by Nalletill1000 »

Rolf wrote: Det tog inte länge för en jag upptäckte att PV:n var skittråkig att köra och sålde den!!!
Da hade du nog inga 5 1/2 pa den. Den ar en helt annan bil pa vagen med dem pa ;)
You can't fix stoopid. There is no medicine, surgery, or class you can take to fix it. _Stoopid_is_forever_ (Ron White in blue collar tour)
User avatar
Rolf
Posts: 325
Joined: Sat Apr 24, 2010 7:33 pm
Location: Woodinville USA
Contact:

Re: Vad har vi gjort idag? AMAZONRELATERAT

Post by Rolf »

Nalletill1000 wrote:
Rolf wrote: Det tog inte länge för en jag upptäckte att PV:n var skittråkig att köra och sålde den!!!
Da hade du nog inga 5 1/2 pa den. Den ar en helt annan bil pa vagen med dem pa ;)
Nämen hej, det har varit tyst på östfronten ett tag. Hoppas allt är bra med dig.
Nää, 5 1/2 med radialer hade nog hjälpt lite, det var mest kingpin framvagnen och dom torra diagonal whilewalls. Plus, tre lagrad B-16 med 4:56 ibak...man trodde den skulle explodera på freewayen !

Då var det roligare att hoppa i 67 Amazonen med sjutums Cragar SS...och overdrive.

Image
Post Reply