Google+

T.ex. länksamling och andra Volvotrådar. Moderatorer
Post Reply
User avatar
granfot
Posts: 806
Joined: Sun May 23, 2010 4:50 pm
Location: Lagan
Contact:

Google+

Post by granfot »

Nu kanske jag är lite ute och cyklar, men är det några här som har Google+? Tänkte att vi isåfall kunde slänga ihop en gemensam cirkel och dela lite bilder och sånt där med? (Jag antar att det finns vissa som har facebook, vissa har både och, och säkert några har bara Google+.)

Posta era namn här, eller lägg till mig, mattias.granlund[at]gmail.com (Byt givetvis ut [at] mot @, men någon spambot stoppar man säker på det viset.)
121
Posts: 157
Joined: Sun Feb 29, 2004 7:25 pm

Re: Google+

Post by 121 »

Jag är väl bakåtsträvare, men jag tycker det vore enklast om det var på just detta forum som alla samlades för att diskutera saker som rör Volvo Amazon (i Sverige). Allt samlat på ett ställe så att man vet var man ska leta. När människor skriver sina Amazon-inlägg på allt fler olika ställen på internet så blir det allt svårare att hänga med och hitta det som man söker. Det är lätt att missa intressanta bilder, diskussioner och information om man inte orkar vara på t.ex. Facebook, Twitter, Google+ m.m.
User avatar
granfot
Posts: 806
Joined: Sun May 23, 2010 4:50 pm
Location: Lagan
Contact:

Re: Google+

Post by granfot »

Det är ju helt klart sant som du skriver. :) Jag kollar ju av forumet oftare än andra sidor, men tänkte mest att man kan ju samla ihop folket på andra ställen med.
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Re: Google+

Post by Hasse63 »

Av 100 gånger är jag 92 gånger på forumet och 6 gånger på Amazonpicture, 3 gånger på facebook, och 1 gång på klubbsidan (amazonrelaterat)

Så jag är inte i behov av fler sidor, men andra kanske?
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
QV
Posts: 4979
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: Google+

Post by QV »

kan ju se en fördel med att dela med sig av bilder på ett "lättare" sätt. Själv har jag många bilder på Amazondelar som inte kommer att bli "publika" eftersom det inte är värt tiden att göra dessa publika. Det är just detta jobb med att lägga ut bilder på forumet som tar lite för mycket tid. Att använda "forumbilder" eller dyligt är inget som jag gör eftersom jag vill ha kontroll (och ägande) av bilderna (av princip) så därför ligger mina bilder på "min hemsida"

Nu har jag inte aktiverat Google+ och kommer nog inte att göra det heller.
Ni som har åsikter om FRA lagen skall inte aktivera Google+ inte heller använda Google sökruta (uppe i hörnet av webbläsaren)
Själv börjar jag söka efter en "bättre" sökmotor än Google för jag tycker att mina svar är lite väl styrda mot det som jag "brukar" söka efter och det är inget fenomen som hjälper mig i mina sökningar.

/Janne

nu hoppas vi att FRA lagen är en lag och inte en politisk åsikt
Jag har inget facebook konto heller så hur Amazonklubben ser ut där har jag ingen koll på, har påpekat detta att man måste vara reggad men det är ett aktiv val som är gjort så det skall vara så.
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
gudu
Posts: 382
Joined: Wed Sep 29, 2010 10:53 am
Location: Kungälv

Re: Google+

Post by gudu »

Jag håller med föregående talare om bökigheten i att lägga upp bilder. Sedan tycker jag alltför många trådar lider av saknade bilder då länkarna blivit trasiga.

En idé vore att amazonklubben som administrerar detta forum? skulle kunna upplåta lagringsutrymme till bilder åt medlemmar.

Det vore en anledning att bli medlem... och ett sätt att föra in fōreningen än mer i dataåldern. :D

Kanske redan gjort och en dum idé, vad vet jag?
QV
Posts: 4979
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: Google+

Post by QV »

Detta forum är "inhyrt" (utan kostnad) på bilia server. Så det är alltså bilia som sponsrar volvoklubbarna med utrymme och datorkraft.

Om detta kommer att vara sanningen för all framtid vet jag inte men just nu så känns möjligheten att utöka bilias åtagande till att också hålla med utrymme för bilder inte så troligt.

/Janne

som ett klargörande så är detta min personliga åsikt och änmet är ej draget för de andra i styrelsen
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
QV
Posts: 4979
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: Google+

Post by QV »

Problemet med "gratis" är ju att när man inte längre underhåller sitt konto på "vad nu tjänsten heter" alltså besöker tjänsten och lägger in nya bilder så brukar de flesta tjänster helt radera alla bilder man har lagt upp och då blir trådarna utan bilder.

Fast man kan ju inte vara helt säker på att det kommer att fungera även om bilderna ligger i forumet.
Jag fick ju manuelt gå in och ändra många interna länkar när vi växlade från phpBB2 till phpBB3. Detta lär säkert upprepa sig vid phpBB4 när och om det nu kommer.

/Janne

sa den skeptiska
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
Post Reply