Ljuddämpare, Ljudnivå?!

T.ex. länksamling och andra Volvotrådar. Moderatorer
Post Reply
ErikssonM
Posts: 102
Joined: Wed Apr 06, 2011 7:54 pm
Location: Lysekil

Ljuddämpare, Ljudnivå?!

Post by ErikssonM »

Tjenare amazonägare! Nu är de så att ja måste byta ut en ljuddämpare på min underbara amazon, för den är söndrig och någon har spacklat på den( Ja ni läste rätt ).
Och nu till min fråga, ja hade tänkt att köpa en simons dämpare och ha istället men vill inte att den ska låta för mycket. Är de nån skillnad ifall man har Simons Dämparen före eller efter den andra Original ljuddämparen? Lite får han låta men man ska kunna åka...

mvh
Kolla gärna in min Amazon från 67 och lägg en kommentar!
http://amazon.forum.bilia.se/phpbb3/vie ... 18&t=10946
User avatar
Hasse63
Posts: 6291
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Re: Ljuddämpare, Ljudnivå?!

Post by Hasse63 »

Ljuddämare har Amazon före bakaxeln, den efter är en gnistsläckare.

Vilken skillnad undrar du över, ljudmässigt så blir det tystare med en ljuddämpade till, och den får nog bara plats där gnistsläckaren suttigt. På min har jag "original" fast ingen gnistsläckare bara det tunna röret och det brummar inte för mycket. Gnistsläckaren kanske inte satt på de sista årsmodellerna?
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
ErikssonM
Posts: 102
Joined: Wed Apr 06, 2011 7:54 pm
Location: Lysekil

Re: Ljuddämpare, Ljudnivå?!

Post by ErikssonM »

Hasse63 wrote:Ljuddämare har Amazon före bakaxeln, den efter är en gnistsläckare.

Vilken skillnad undrar du över, ljudmässigt så blir det tystare med en ljuddämpade till, och den får nog bara plats där gnistsläckaren suttigt. På min har jag "original" fast ingen gnistsläckare bara det tunna röret och det brummar inte för mycket. Gnistsläckaren kanske inte satt på de sista årsmodellerna?
Har ingen aning om vad en gnistsläckare är :) De ja undrade var om de hade vart acceptabelt med en sportdämpare på bilen + original dämparen ljud mässigt asså :) Om den låter mer eller mindre före eller efter original ljuddämparen :)
Kolla gärna in min Amazon från 67 och lägg en kommentar!
http://amazon.forum.bilia.se/phpbb3/vie ... 18&t=10946
B230A
Posts: 62
Joined: Fri Nov 13, 2009 11:26 pm
Location: Strängnäs.

Re: Ljuddämpare, Ljudnivå?!

Post by B230A »

Ska du ha strikt original så rekomenderar ja inte simons..

Har själv Simons på pickisen å Cadillacen, lätet blir lite dovare, mysigt dovt tycker ja..
ErikssonM
Posts: 102
Joined: Wed Apr 06, 2011 7:54 pm
Location: Lysekil

Re: Ljuddämpare, Ljudnivå?!

Post by ErikssonM »

B230A wrote:Ska du ha strikt original så rekomenderar ja inte simons..

Har själv Simons på pickisen å Cadillacen, lätet blir lite dovare, mysigt dovt tycker ja..
Jaså okej :) Nä strikt original är ja inte ute efter. Vill ha lite extra ljud men inte "EPA" ljud om du förstår vad jag menar :)
Kolla gärna in min Amazon från 67 och lägg en kommentar!
http://amazon.forum.bilia.se/phpbb3/vie ... 18&t=10946
B230A
Posts: 62
Joined: Fri Nov 13, 2009 11:26 pm
Location: Strängnäs.

Re: Ljuddämpare, Ljudnivå?!

Post by B230A »

ErikssonM wrote:
B230A wrote:Ska du ha strikt original så rekomenderar ja inte simons..

Har själv Simons på pickisen å Cadillacen, lätet blir lite dovare, mysigt dovt tycker ja..
Jaså okej :) Nä strikt original är ja inte ute efter. Vill ha lite extra ljud men inte "EPA" ljud om du förstår vad jag menar :)
Tjejen lånade pickisen för några dagar sen, lät som en snällare rallybil om ja säger så, den verken vrålade eller skrek, utan va ett fint ljud tycker ja :)
Ett tips e att kolla på youtube.. Blir väl inte exakt som i verkligheten, men du får ett hum om hur de låter ! :)
Post Reply