Mats Nostalgiskåp...

T.ex. länksamling och andra Volvotrådar. Moderatorer
Post Reply
Mats
Posts: 180
Joined: Tue May 24, 2011 7:05 pm
Location: Älvsborgs län

Mats Nostalgiskåp...

Post by Mats »

Har länge tänkt att göra ett litet "nostalgiskåp" där jag kan lägga in alla "bilprylar" och samlarsaker som jag införskaffat under senare år.
Var iväg en sväng till IKEA i lördags och köpte detta skåpet samt lite LED-belysning.
Bilder är tagna med mobilkamera, så kvalitén är tyvärr inte den bästa.

Det vore roligt om detta kan sporra någon annan forummedlem att göra något snarlikt, då jag tycker det är väldigt trevligt att se sina "kära ting" snyggt upplagda med belysning. Otroligt snyggt om rummet i övrigt har lite dämpad belysning... :wink:

Image
Översiktsbild på hela skåpet.

Image
Hylla 1 med Amazonprylar.

Image
Detaljbild av Amazonhyllan... :-D :-D :-D

Image
Amazonbroschyr, emblem, BP-pyssling, S80-modellbil m.m.

Image
Broschyrblad, övriga modellbilar, blandannat SMART, VW, Volvo PV.
Mvh Mats

Mina bilar: Volvo S80 -00, Saab 900i -88, Volvo Amazon 121 Favorit 1966, Pärlvit med röd inredning
Senast inköpta bil: Volvo 945 Classic LTT -98
ammakillen
Posts: 228
Joined: Sat Jul 24, 2010 7:46 pm

Re: Mats Nostalgiskåp...

Post by ammakillen »

snyggt :) vi har likadana skåp på jobbet där dom visar upp allt vi trycker,men detta var roligare grejor 8)
volvo 144a 72 sommarbilen
volvo amazon 67a sommarbil,bruks
passat 99 bruksbil
volvo v40-01 sambons kärra
saab 99-83 bruks,
LABBE
Posts: 627
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:28 pm
Location: vallentuna

Re: Mats Nostalgiskåp...

Post by LABBE »

nice :)
Amazon 66 taksänkt hgv (den låge)
amazon limousine 60 (brick bay)
Mats
Posts: 180
Joined: Tue May 24, 2011 7:05 pm
Location: Älvsborgs län

Re: Mats Nostalgiskåp...

Post by Mats »

Kul att ni uppskattade mitt "nostalgiskåp" ! :wink:
Tidigare låg alla prylar lite var som helst i huset, nu är de samlade och ligger dessutom dammfritt och lätt att ta fram om man önskar för närmare beskådan.
Mvh Mats

Mina bilar: Volvo S80 -00, Saab 900i -88, Volvo Amazon 121 Favorit 1966, Pärlvit med röd inredning
Senast inköpta bil: Volvo 945 Classic LTT -98
pvfreak
Posts: 285
Joined: Sun Aug 31, 2008 8:43 pm
Location: Sätila

Re: Mats Nostalgiskåp...

Post by pvfreak »

Mycket tjusigt Mats. :D Har nån fundering i framtiden att göra nåt liknande i framtiden i ett hörn i garaget.
Har ju lite modellbilar odyl., så material saknas inte.
Medlem 6561 i Svenska Volvo Amazonklubben
Pälle
Posts: 469
Joined: Tue Apr 27, 2004 10:26 am

Re: Mats Nostalgiskåp...

Post by Pälle »

Mycket trevligt!

Tyvärr får jag inte igenom ett sånt där skåp hemma, frun ser inte riktigt tjusningen med mina samlingar. Iochförsig så skulle jag nog kunna fylla 4 såna skåp med kuriosa och fina grejer man dragit på sig genom åren :roll:

Får väl bli ett i garaget då kanske...
Pälle - Volvo 13134 VB 1963
Mats
Posts: 180
Joined: Tue May 24, 2011 7:05 pm
Location: Älvsborgs län

Re: Mats Nostalgiskåp...

Post by Mats »

Är kanske lyckligt gift, då min hustru nästan uppmanar mig att göra ett nostalgiskåp för mina prylar... :D

(eller så är det kanske för att slippa ha dessa överallt i huset...) :P :P :P
Mvh Mats

Mina bilar: Volvo S80 -00, Saab 900i -88, Volvo Amazon 121 Favorit 1966, Pärlvit med röd inredning
Senast inköpta bil: Volvo 945 Classic LTT -98
Pälle
Posts: 469
Joined: Tue Apr 27, 2004 10:26 am

Re: Mats Nostalgiskåp...

Post by Pälle »

Mats wrote:Är kanske lyckligt gift, då min hustru nästan uppmanar mig att göra ett nostalgiskåp för mina prylar... :D

(eller så är det kanske för att slippa ha dessa överallt i huset...) :P :P :P
Jag är också lyckligt gift men det kanske är husets storlek som får henne att sätta stopp. Finns helt enkelt inget bra ställe att ha det på om jag ska vara ärlig :mrgreen:

Fina grejer har du i skåpet :D
Pälle - Volvo 13134 VB 1963
Mats
Posts: 180
Joined: Tue May 24, 2011 7:05 pm
Location: Älvsborgs län

Re: Mats Nostalgiskåp...

Post by Mats »

Tack Pälle för dessa ord... :D

Vi har ett mycket litet hus, så det var lite problem att få plats med detta lilla skåp, men skam den som ger sig... :wink:
Inte så märkvärdiga saker, men själva den röda Amazonmodellen var den klart dyraste saken, resten är lite broschyrer och småsaker. B18 emblemen är gamla begagnade saker, men några av dom har jag polerat upp och lackat med ny färg samt klarlack, så dom ser "nästan" ut som nya igen.

Om det finns intresse, så är det helt OK att lägga upp egna bilder på eventuella "nostalgiskåp" i den här tråden, så får vi kanske en hel del med intressanta bilder på ett och samma ställe, där vi kan gotta oss åt varandras fina prylar !

Väl mött snart igen ! :D

/Mats
Mvh Mats

Mina bilar: Volvo S80 -00, Saab 900i -88, Volvo Amazon 121 Favorit 1966, Pärlvit med röd inredning
Senast inköpta bil: Volvo 945 Classic LTT -98
Post Reply