Stulen Amazon

T.ex. länksamling och andra Volvotrådar. Moderatorer
Post Reply
area52racing
Posts: 1
Joined: Wed Apr 25, 2012 4:30 am

Stulen Amazon

Post by area52racing »

Hej. Jag heter Pelle och har tidigare varit med i klubben under många år. Nu behöver jag er och klubbens hjälp.

Vid årsskiftet 2011-2012 blev min pärlvita Amazon stulen i Hässelby, Stockholm.

Bilen är en 2 dörrars 121 av årsmodell 62/63. Bilen är renoverad av mej till ett mkt fint bruksskick och därefter körd i två år när en smärre kollision (huv, front, höger skärm) gjorde att bilen blev stående. Eventuellt skulle den säljas.
Tillfällig brist på garageplats gjord att bilen tyvärr stod ute ett tag, avställd obes och oförsäkrad!
Vid stölden saknade bilen främre kofångare samt navkapslar och grillen var bytt till en nyare.

Jag har vid renoveringen gjort några avsteg från originalskicket vilka nu utgör bra kännetecken för min bil. De jag kommer på just nu är:

Röd sportratt, kromade fällbara beslag på framsätena, helröda bakljusglas, vitt glas på vänster främre blinkers (original på höger sida pga krocken) gamla 121 emblem på skärmarna, både ett B18 och ett Sport emblem på bakluckan, 2 tums Simonz sport avgassystem, ngt sänkta sportfjädrar (röda),

Bilder på bilen, både före och efter krocken finns på hemsidan:
http://hem.passagen.se/pellepop/

Vet du någonting om var min bil kan finnas eller om någon säljer delar som kan komma från den? Har någon ny Amazon dykt upp på folkrace banan? Vad som helst! Snälla, svara här på forumet.


Tack på förhand.

Pelle i Hässelby
123GT
Posts: 815
Joined: Sat May 22, 2010 12:38 pm
Location: ...nära Göteborg.
Contact:

Re: Stulen Amazon

Post by 123GT »

Hej Pelle!
Tråkigt att höra. Jag har tyvärr ingen info om bilen eller delar och det blir ju inte helt lätt att spåra, men visst kan jag (vi) hålla ett öga öppet. Bilen ser ju fin ut före krocken, tråkig historia !
/ sven
'67;a 123 GT objekt i djup dvala.

Länk : Svenska Volvo Amazonklubben
Länk : Mina blandade Amazonbilder
Youtubelänk : The one and only - Salt & Peppar Amazonen
Post Reply