Sälja eller återuppta Amazonprojektet?

T.ex. länksamling och andra Volvotrådar. Moderatorer
Post Reply
HenrikGranbom
Posts: 1
Joined: Sat Sep 05, 2015 8:51 pm
Location: Boden

Sälja eller återuppta Amazonprojektet?

Post by HenrikGranbom »

Hej!
Jag heter Henrik och jag måste ev sälja min Amazon!
Det är en -66a röd med svart inredning, vanlig 2 dörrars med motorn bytt till B20.
Bilen köptes av mig år 1998 då jag var 21 år gammal.
Jag använde den som bruksbil ett par år och fixade lite småfel efterhand som ny koppling tex, köpte även på mig lite delar.
Jag var medlem i Amazon klubben på den tiden och lusläste annonserna i klubbtidningen, minns att jag köpte en felfri ratt för en femhundring.

Tanken var att renovera den ordentligt men då jag inte hade plats eller ekonomiska förutsättningar för detta så erbjöd sig min far att förvara den hos sig och fixa lite med den när han hade tid.
Gubben tog flyget upp (han bor i Stockholm jag bor i Boden) och körde hem de 100 milen med värmen på max mitt i sommaren.
Sen blev den stående i hans garage...
Jag har tittat till den sporadiskt när jag varit nere och konstaterat att det inte händer så mycket.
Den är besiktad senast 2001 och varit avställd sen 2003.

Nu till problemet: Farsan är till åren och ganska risig, minnet är inte vad det borde och hans hyresvärd vill renovera garaget och bilen måste flyttas.
Jag har en son på två år, en fru som är sjukskriven för fotledsfraktur och kan därför inte åka iväg hur som helst.
Även om jag skulle frakta bilen till mig så skulle den bli stående utomhus då jag har två andra bilar och en motorcykel som trängs i garaget, tråkigt men sant så måste den nog säljas på plats.

Jag tänker inte annonsera på blocket för jag är ganska trött på folk som bara är ute efter snabba klipp och ser gärna att det är en entusiast som köper den, därav denna tråd på ert forum.
Bilen är i hyfsat bra skick med alla lister och emblem på plats, rost finns men inte överdrivet mycket då den gått i norrland och förvarad i varmgarage.
Jag köpte en del ekonomiplåt och en framkofångare till den och dessa delar borde finnas kvar.
Den är ganska fin i lacken och invändigt likaså, stolarna är tyvärr utbytta.
Enligt Farsan så behövs det endast ett batteri och luft i däcken så är den körduglig.
När man tittar på blocket så annonseras det ut riktiga lik för 10000 så jag säljer den inte för mindre än det, observera att denna är riktigt fin jämfört med dessa.

Om det finns någon vänlig själ som vill hjälpa mig att bli av med bilen eller kanske har en ide på någon annan lösning så går det bra att skriva här i tråden, skicka pm eller ringa 070-2615904.

Mvh/Henrik
LABBE
Posts: 627
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:28 pm
Location: vallentuna

Re: Sälja eller återuppta Amazonprojektet?

Post by LABBE »

tråkigt men låter som ett bra objekt... har du fb lägg ut den på svenska amazonklubben där ,,, tyvärr är dom flesta amazonister där å inte här tyvärr
Amazon 66 taksänkt hgv (den låge)
amazon limousine 60 (brick bay)
Post Reply