Ett "fynd" på blocket.

T.ex. länksamling och andra Volvotrådar. Moderatorer
Post Reply
Lars Bd
Posts: 4774
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:18 pm
Contact:

Ett "fynd" på blocket.

Post by Lars Bd »

http://www.blocket.se/skaraborg/Volvo_A ... m?ca=6&w=3
Hur många fel hittar ni förutom priset med denna annonstext
3019mil på mätaren som troligen slagit om ett varv, Bilen är i väldigt fint skick, Original 123 GT med all GT utrustning/märkning inkl. GT ratt, Svart helskinnsinredning
?
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
Arne
Posts: 1917
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:24 am
Location: Järvträsk/Tåme

Re: Ett "fynd" på blocket.

Post by Arne »

Reläbrygga, signalhorn, stötfångarhorn saknas. Stolarna är nog inte heller original, backspeglar, växelspaksknopp, sitter od. lampan på rätt ställe? men man vet ju inte då det är en Kanada tillverkad bil.
AVG
46-68
Posts: 79
Joined: Fri Jul 27, 2012 9:53 pm

Re: Ett "fynd" på blocket.

Post by 46-68 »

Slitet bättrat gt-emblem, på samma bild lite apelsinskalslack och småvind list, lite krokigt monterad. Listen på dörrn ser också lite småsne ut.
Vänster grillhalva krokig.
Golvmatta från en merca, w123 hö fram :P , hö från 140.
Radiohålet söndersågat för modern stereo.
Växelspaksknopp.
Saknas en skruv på plåten hö framdörr insida, färg på skruvskalle som ser lite smårostig ut under färgdammet, plåten ommålad med apelsinskal och har en bula.
Plastöglan på handbromsen avbruten.
Reläer och kabelhärvor i motorrum ser mysko ut.
Ventilkåpa och tändkablar ej originalutf.
Batteriet sitter åt fel håll.
Pluskabeln ser ut att vara från en 240?
Jordanslutning ej original, ser ut att vara eftermarknad universal.
Svart gynk på innerskärmar.
Värmepaketet ommålat, ser ut att vara med servalac, fläkten sitter i fel läge.
Signalhornen är moderna eftermarknad.
Backspegelhövvet sitter åt fel håll?
Hastighetsmätare i mph, engelsk text på reglage.
Mittkonsoll, eftermarknad?
Årsmodell? Tycker inte hissvevar, värmereglage och spolararrangemang stämmer överrens?
Hjul?

En uppfixad, uppmålad bil. Kikar man på värmereglagen, handlarskylten på skuffluckan och 123-emblemet får man nog en hyfsad bild av hur den såg ut innan någon började klydda.

Äkta 123GT eller inte får någon annan avgöra, jag är ingen Amazonexpert, bara uppvuxen i farsans -68, stående på kardantunneln.

Behöver inte vara genomrutten, kan tom vara en helt OK sommarhalvbruksvagn.
För artonåfem.
Per M
Posts: 93
Joined: Tue Dec 20, 2011 8:44 pm

Re: Ett "fynd" på blocket.

Post by Per M »

Ser inte ut som ett topp ex enligt min mening... alla ändringar verkar ni hittat redan..?
upplackad eller bättrad ?
+ massa ändringar så någon utställnings bil i strikt original/ny skick är det nog inte frågan om, men en rullande sommar bil som kan förfinas... Ja..
Den som kan garantera mätarställningen till 100% på sin amazon vill jag grattulera, i det här fallet ca13000mil men om den är från canada då..

en äkta chassi/typ 133351 kan det nog handla om ? 67a ser det ut att vara iaf.. alla säljare hävdar att just deras bil är just Original men jag tror inte en cd spelare var instalerad på en 67a Original från fabriken mm mm

priset tänker jag inte yttra mej om...


Det här är mina åsikter och uppfattningar
sen så får alla andra ha sina oxå.

jag brukar iaf säga att min amazon inte är en Original bil fast den ser ut att vara det

//Per M
jånn
Posts: 105
Joined: Tue Jun 07, 2005 8:30 pm
Location: Skellefteå

Re: Ett "fynd" på blocket.

Post by jånn »

Ratten ser liten ut, kan det vara en eftermarknadsratt?
40 år med GT
Lars Bd
Posts: 4774
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:18 pm
Contact:

Re: Ett "fynd" på blocket.

Post by Lars Bd »

Ni hittade betydligt fler saker an vad jag reagerade på men ingen har noterat gummilisten ovanför kylaren som nog sitter åt fel håll, helskinnsinredningen skulle jag vilja titta närmare på, troligen är det inte originalmotorn då vevhusventilationen är feldragen samt okomplett, skärmbackspeglarna saknas och dörrspegeln har antagligen suttit på vänster sida av en 140 av nyare årgång tidigare. Extraljusen är för nya, GT emblemet på skuffen hör hemma på en framskärm. Med alla dessa fel som finns är mätarställningen förmodligen något helt annat än uppgivet, gissningsvis minst dubbelt mot de 13000mil(es) som medges i annonsen. Hur som helst är ett pris på
46-68 wrote:artonåfem
rimligare än det begärda 184900, med priset som begärs får det inte finnas så många avvikelser från strikt originalutförande.
Jag tyckte också att ratten såg liten ut samt fälgarna verkade breda.
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
Lars Bd
Posts: 4774
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:18 pm
Contact:

Re: Ett "fynd" på blocket.

Post by Lars Bd »

Varvräknaren är också av fel modell, så här borde den ha sett ut http://www.volvoamazonpictures.se/car_p ... 32_28.jpeg
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
Lars Bd
Posts: 4774
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:18 pm
Contact:

Re: Ett "fynd" på blocket.

Post by Lars Bd »

Nu prissänkt till 169900kr.
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
46-68
Posts: 79
Joined: Fri Jul 27, 2012 9:53 pm

Re: Ett "fynd" på blocket.

Post by 46-68 »

Den vita 142:an de har känns mer ärlig, verkar inte vara någon som varit framme och klyddat.
Amazonen verkar vara en fuskrenovering, vem vet hur mycket spackel som döljer sig under (apelsin)skalet?
Annars funderar jag på om de läser den här tråden, nya bilder där i stort sett inget av det vi anmärkt på ovan syns, däremot syns den fina röda färgen på dörrnäsan i vä a-stolpe! :D
Post Reply