Vad är det värt tråden!

T.ex. länksamling och andra Volvotrådar. Moderatorer
Amazon
Posts: 917
Joined: Tue Jul 20, 2004 11:29 am
Location: Göteborg
Contact:

Re: Vad är det värt tråden!

Post by Amazon »

Fast o andra sidan så gör ju prylarna ingen direkt nytta i byrålådan heller, i vart fall inte enligt mig (bortsett från att det är bra att ha vissa saker i reserv vid ev olycka). Men det är klart att det finns ju folk som samlar på alla möjliga till synes onödiga saker som ändå gör dem lyckliga och visst blir man glad av att ha en massa volvodelar hemma trots att man inte använder dem eller har några planer på det så varför inte.
Volvo P1200VB 1958
ClassicVolvoShop
Posts: 209
Joined: Sat Mar 11, 2006 11:16 pm
Location: Köpenhamn, Danmark
Contact:

Re: Vad är det värt tråden!

Post by ClassicVolvoShop »

Amazon wrote: ...
Jag har hittat en kille som har NOS stoppning till både 123GT, vanlig Amazon och tidig Amazon med förlängning ut på dörrsidorna (dock utan förlängningarna). Han har haft dem liggandes i minst 30 år men de ska tydligen vara helt felfria.
...
Först: Grattis! :)
Sen - akta dig lite - instr.stoppninger kan, när dom liggar länga, fortfarande bli 'mindre'/vrida sig - så att dom inte passar 'perfekt' vid montering - så köp dom inte dyra utan att du har kollat pas-form är bevarad.
13134VD, 22134VD, 22244VD
kim
Posts: 158
Joined: Wed Dec 17, 2008 9:48 pm

Re: Vad är det värt tråden!

Post by kim »

Hejsan
Såg att Amazonklubben gjorde reklam för de nytillverkade 123 GT instrumentbrädorna i matriklen 1992
De är ju 20 år gamla nu, nästan veteranprodukter det med :D Har du koll att det inte e en av de, innan
du bläddrar i det stora facket i plånboken. Finns det typ kvar nån liten etikett med artikelnr eller nåt på brädan
du hittat ( Artnr 672577) Apropå vad det är värt disskusionen räcker det ju att det finns 2 galningar som tänker,
Once in a lifetime den ska jag ha, jag trycker in ett bud ingen annan matchar. Tänk om det skulle komma ut
en V knopp NOS i en liten originalförpackning, då vet jag ju i alla fall 2 st som skulle tänka i de banorna :lol: :lol:
Ha ett gott nytt alla
Mvh Kim
olman
Posts: 407
Joined: Tue Oct 03, 2006 7:54 pm
Location: Gottröra
Contact:

Re: Vad är det värt tråden!

Post by olman »

Såg det gick en Comfort racing panel på tradera för över 4000:-
Ganska absurt för en bit plast ..Även om det kanske inte finns så många kvar i bra skick..
22134 VF
123GT
Posts: 815
Joined: Sat May 22, 2010 12:38 pm
Location: ...nära Göteborg.
Contact:

Re: Vad är det värt tråden!

Post by 123GT »

Vad säger ni om den här då !? (jag har inget med annonsen att göra)
Tillgång och efterfrågan...men är det "rätt" pris...jo det avgör ju en ev köpare osv !? Vad tycker ni?
/ sven

"Volvo 123GT ny backspegel aldrig monterad
1st Ny 123GT Volvo backspegel se foto
säljes till högstbjudande över 5000kr"

Image

http://www.blocket.se/alvsborg/Volvo_12 ... ?ca=15&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;
'67;a 123 GT objekt i djup dvala.

Länk : Svenska Volvo Amazonklubben
Länk : Mina blandade Amazonbilder
Youtubelänk : The one and only - Salt & Peppar Amazonen
123GT
Posts: 815
Joined: Sat May 22, 2010 12:38 pm
Location: ...nära Göteborg.
Contact:

Re: Vad är det värt tråden!

Post by 123GT »

Okey....fortsätter på samma tema med denna annons, vad tycks !?? (jag har inget att göra med denna annons heller)
/ sven

"Volvo Amazon 123 GT-Ratt 38 cm ny"
Image

"Har en123 GT-Ratt som är en replika av originalet, men är lite mindre i diameter än originalet (denna 38 cm)
Upplevs av många som lite behagligare med mindre diameter.
123, gtratt, GT-RATT, amazon-kombi, amazon, pv."


http://www.blocket.se/dalarna/Volvo_Ama ... ?ca=15&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;
'67;a 123 GT objekt i djup dvala.

Länk : Svenska Volvo Amazonklubben
Länk : Mina blandade Amazonbilder
Youtubelänk : The one and only - Salt & Peppar Amazonen
Post Reply