Forumet uppgraderat

Regler samt övriga användarfrågor. Moderatorer
Forum rules
Här postas frågor om forumets funktioner och ickefunktioner även allmänna frågor/förslag om regler och dess tolkningar. Frågor om varför specifika trådar har blivit modererade/borttagna skall även fortsättningsvis ske via PM till berörd eller annan moderator och ej på forumet. Vid tveksamhet om det är en allmän fråga eller inte, kontakta en moderator först.
QV
Posts: 4979
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: Forumet uppgraderat

Post by QV »

Det finns ju fler forum av "denna typ" där jag inte har problem med lagg så någon foruminställning lär det vara. Har fortfarande problem med bilderna. Är dom för stora så ser man inte högra kanten på dom. Tur att det är wide screen på skärmen så man kan göra sidan bred och förlorar knappt något.

Bytte läsare förut men har idag dett upp. Det tar för mycket fritid och energi...

/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
User avatar
granfot
Posts: 806
Joined: Sun May 23, 2010 4:50 pm
Location: Lagan
Contact:

Re: Forumet uppgraderat

Post by granfot »

Nu vill inte jag vara en glädjedödare, men phpBB, Apache, PHP och MySQL är väl fortfarande GPL eller liknande gratislicenser? :) Men jag håller ändå med om att om det ska behövas krut under huven på datorn för att surfa forum så är det nåt som är allvarligt fel.

Testa rensa cache och kakor så borde det gå undan igen. (Jag har inte haft några problem med forumet här än, så jag skriver bara utifrån erfarenheter av andra forum och webplatser.)

För övrigt så kan jag rekommendera Chrome som webläsare, den är enkel snabb och smidig, men man får leva med att Google får lite mer insyn i vad man gör på nätet.
QV
Posts: 4979
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: Forumet uppgraderat

Post by QV »

så då var "lagget" borta! Nu behöver man inte längre öppna kategorier i flikar längre (hemma iallfall) på jobbet gick det hur tungt som helst med tillhörande urloggning nu på kvällen. Men nu är det inte så ofta jag öppnar sidan på jobbet...

/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
Post Reply