Forumet uppgraderat

Regler samt övriga användarfrågor. Moderatorer
Forum rules
Här postas frågor om forumets funktioner och ickefunktioner även allmänna frågor/förslag om regler och dess tolkningar. Frågor om varför specifika trådar har blivit modererade/borttagna skall även fortsättningsvis ske via PM till berörd eller annan moderator och ej på forumet. Vid tveksamhet om det är en allmän fråga eller inte, kontakta en moderator först.
parerl
Site Admin
Posts: 46
Joined: Tue Aug 12, 2003 11:33 pm
Location: Bilia Web Services, Göteborg
Contact:

Forumet uppgraderat

Post by parerl »

Hej alla !

Forumet är nu uppdaterat till senaste version av phpbb.
/Pär
123GT
Posts: 815
Joined: Sat May 22, 2010 12:38 pm
Location: ...nära Göteborg.
Contact:

Re: Forumet uppgraderat

Post by 123GT »

Tack för infon, Pär !!!
Vad innebär det i detalj, för mig som inte förstår vad senaste versionen av phpbb är för något ? :D
/ sven
'67;a 123 GT objekt i djup dvala.

Länk : Svenska Volvo Amazonklubben
Länk : Mina blandade Amazonbilder
Youtubelänk : The one and only - Salt & Peppar Amazonen
123GT
Posts: 815
Joined: Sat May 22, 2010 12:38 pm
Location: ...nära Göteborg.
Contact:

Re: Forumet uppgraderat

Post by 123GT »

...något är fel, eller hur !?

Jag får inte träff på några aktiva trådar...oavsett vilket urval jag väljer...whats up !?
/ sven
'67;a 123 GT objekt i djup dvala.

Länk : Svenska Volvo Amazonklubben
Länk : Mina blandade Amazonbilder
Youtubelänk : The one and only - Salt & Peppar Amazonen
User avatar
Hasse63
Posts: 6291
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Re: Forumet uppgraderat

Post by Hasse63 »

Bra de :D då kanske man skipper en massa spam också, och de var orsaken att man inte kom in igår

http://www.phpbb.com/
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
QV
Posts: 4979
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: Forumet uppgraderat

Post by QV »

Det förklarar varför man blir urloggad hela tiden, dessa uppgraderingar som tenderar att vara ett hoppkok....

Eftersom jag kör XP och IE så är som sagt tidigare för några år sedan forumet segt som sirap. Jag har då utvecklat en "teknik" att öppna underkattegorier i nya flikar. Då hinner flik 2 - x ladda in medans man läser första fliken. Men om jag väljer en tråd på fliken två då blir jag urloggad.....

Av en händelse är jag ägare till en bärbar med fönster7 + IE med denna komb så är inte forumet segt som sirap så man får väl forsätta härda ut.....

/Janne

Har även en bärbar med LINUX nu kanske är bättre än pyttemjuk....
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
Lars Bd
Posts: 4774
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:18 pm
Contact:

Re: Forumet uppgraderat

Post by Lars Bd »

Något är fel, har mailat parerl om detta och vi får hoppas på en snar lösning. Även 140 forumet har liknande problem.
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
QV
Posts: 4979
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: Forumet uppgraderat

Post by QV »

För min del så har problemet "löst sig av sig självt" så jag blir inte längre utloggad

/Lanne

Om nu inte något är fixat
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
123GT
Posts: 815
Joined: Sat May 22, 2010 12:38 pm
Location: ...nära Göteborg.
Contact:

Re: Forumet uppgraderat

Post by 123GT »

Tack, Lars !

I mitt fall så visar sig inga aktiva trådar när jag klickar på just "Visa aktiva trådar"...oavsett vilket val jag gör i rullgardinen som visas.
Några av smileys;arna är inte heller synliga, till vänster om den textruta jag nu skriver i !?
/ sven
'67;a 123 GT objekt i djup dvala.

Länk : Svenska Volvo Amazonklubben
Länk : Mina blandade Amazonbilder
Youtubelänk : The one and only - Salt & Peppar Amazonen
Eiler
Posts: 243
Joined: Thu Oct 22, 2009 9:02 am

Re: Forumet uppgraderat

Post by Eiler »

Det är samma för mig, man får hålla på att leta för mycket nu.
Det är inte lika roligt att gå in på forumet längre.

/Eiler
User avatar
Hasse63
Posts: 6291
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Re: Forumet uppgraderat

Post by Hasse63 »

Har inte lika många fel men det kan bero på att jag använder Win 7 :?: .
Vet inte hur ni ha men om man ändrar stil från prosilver i kontrolpanelen till subsilver2 så ser det ut som förr.

Sen vill jag bara att ni "tar det med ro" för felen kommer fixas förr eller senare så vi får det som vi vill ha det... dvs. lika roligt som förr :roll:
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
Amazonsport
Posts: 933
Joined: Sat Jul 30, 2005 7:54 pm
Location: Näsum

Re: Forumet uppgraderat

Post by Amazonsport »

Har gått tillbaka till Xp för ett tag sen och här funkar forumet bättre än nånsin, mycket snabbt och bra.. Men jag använder bara Firefox nu om det är det som gör att det funkar kanske..
Amazon 121 -67 + Amazon 221 -66 + Amazon221-67 + Amazon 121-60
parerl
Site Admin
Posts: 46
Joined: Tue Aug 12, 2003 11:33 pm
Location: Bilia Web Services, Göteborg
Contact:

Re: Forumet uppgraderat

Post by parerl »

Hej alla !

Problemet med aktiva trådar skall nu vara löst , en bugg i tidigare releaser tydligen , den intresserade kan läsa vidare här:
http://www.phpbb.com/community/viewtopi ... &t=1902325

/Pär
Vanheden
Posts: 56
Joined: Mon Nov 22, 2010 12:19 am

Re: Forumet uppgraderat

Post by Vanheden »

för er som forumet går segt s¨är det er dator som har för dålig prestanda, för mig går allt supersnabbt, har en laptop win7 och kör mozilla firefox webbläsare, den är dessutom snabbare är internet explorer, kan vara ett tips att testa den.
QV
Posts: 4979
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: Forumet uppgraderat

Post by QV »

Dålig prestanda eller inte. I min bärbara för dryga 2000 som kör win7 så betvivlar jag att den har bättre prestanda än min stationära. Den bärbara har inte detta bekymmer. Denna staionära är i och för sig inget under av prestanda men den visar HD video utan några som helst problem.

Om ett forum behöver mycket datorprestanda för att visa text så är det något fel på programeringen..... inte på användarens dator. För jag skall ju bara se texten, inte göra några beräkningar på databasen. Men nu är ju verkligheten så att ju tidigare man får ut en programvara, ju mer pengar tjänar man. Men den ekonomiska ekvationen i ryggen trycker mjukvaruleverantörerna ut all halvfärdig skit så fort som möjligt. Vissa av felen kommer därmed aldrig bli åtgärdade, som typ detta......

/Janne

den är en av anledningarna att jag inte gillar uppgraderingar. Man har ett fungerande system, men får man ett bättre eller kommer det andra mera alvarliga fel... Nej uppgraderar gör man 6-12 månader efter alla andra!
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
Vanheden
Posts: 56
Joined: Mon Nov 22, 2010 12:19 am

Re: Forumet uppgraderat

Post by Vanheden »

Pröva då mozilla firefox, jag har sedan igår testat på en gammal dator som knappt går att surfa med, och det gick utmärkt med mozilla.
MSIE är ju känd för att dra onödig kraft.
Post Reply