"Annonsering" på forumet

Regler samt övriga användarfrågor. Moderatorer
Forum rules
Här postas frågor om forumets funktioner och ickefunktioner även allmänna frågor/förslag om regler och dess tolkningar. Frågor om varför specifika trådar har blivit modererade/borttagna skall även fortsättningsvis ske via PM till berörd eller annan moderator och ej på forumet. Vid tveksamhet om det är en allmän fråga eller inte, kontakta en moderator först.
sn@kesh!t
Posts: 486
Joined: Wed Sep 02, 2009 8:19 pm
Location: Nossebro

"Annonsering" på forumet

Post by sn@kesh!t »

Måste få skriva va jag tycker.

Blir otroligt frustrerad över att ens svar på trådar ändras för att de står de minsta om en så kallad "annonsering"

Allt är inte menat som annonsering, inte för mig iallafall. Betydligt enklare att "efterlysa" delar genom att ställa en sån simpel fråga som "är de någon som har en sån här liggandes?". Känns väldigt harmlöst tycker jag.

Finns säkert någon annan som känner så, sen är de en annan sak om personen gör sin röst hörd.

Mvh Sebastian
Amazon, en bil, en livsstil

Audi Coupé -91 Ostbåge'N
Volvo Amazon -70 Green machine
Rock'n'roll
Posts: 6
Joined: Thu Jan 20, 2011 8:05 pm
Location: Vika i Falun

Re: "Annonsering" på forumet

Post by Rock'n'roll »

Jo tycker väl att det kanske känns lite överdrivet att kalla det för annonsering :|
sn@kesh!t
Posts: 486
Joined: Wed Sep 02, 2009 8:19 pm
Location: Nossebro

Re: "Annonsering" på forumet

Post by sn@kesh!t »

Jo så är de, bra mycket personligare såhär om man frågar sina "vänner" på forumet.
Amazon, en bil, en livsstil

Audi Coupé -91 Ostbåge'N
Volvo Amazon -70 Green machine
QV
Posts: 4979
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: "Annonsering" på forumet

Post by QV »

Då får du lära dig att omformulera dig.

istället för "har någon detta liggandes" skriver man "eftersom jag har behov av detta så la jag ut köpes annonser på div forum".

I det sista fallet så annonserar du inte utan berättar att du annonserar, vilket är två helt skilda saker.....
Sen är det ju en fråga om vad moderatorerna har för "moteld" när man skriver så här öppet. Förövrigt så är responsen på omskrivningar väldigt låg. Antalet erbjudanden om att folk har ditten eller datten till försäljning är till mig iallfall nästan noll oavsett vilken typ av formulering jag gör. Antingen så har inte folk saker till försäljning eller så läser de inte "mellan raderna". Såg föresten en rätt bra pryl på annonstorget en gång men ringde inte, sedan kom den fram på blocket en månad senare. Ringde då dag två. Svaret jag fick var att på Amazontorget så var responsen noll men på blocket försvann den efter några timmar.
Så säljes gör man på blocket om man vill bli av med grejorna fort... Nu var det köpes du önskade och hur det ligger till har jag ingen egen erfarenhet av ännu (tyvärr).

/Janne

Sista "omskrivningen" var ju att mitt köp av OD enhet typ D som vart helt misslyckat. Med bild på eländet jag köpt för 600 kr. Närbild på planethjulet som jag behöver men som vanligt ingen respons från säljare.... Detta forum är mera kunskapssutbyte än förflyttning av delar.
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
sn@kesh!t
Posts: 486
Joined: Wed Sep 02, 2009 8:19 pm
Location: Nossebro

Re: "Annonsering" på forumet

Post by sn@kesh!t »

Jo de har du ju rätt i, men enligt mig är de lättare att få tag på folk via forum. Känns som man kan lita på dem mer då. På andra forum typ s200k så funkar det utmärkt och de känns bra säkrare. Iallafall om personen i fråga har funnits på forum länge och tidigare uppfört sig seriös.

Mvh Sebastian
Amazon, en bil, en livsstil

Audi Coupé -91 Ostbåge'N
Volvo Amazon -70 Green machine
Ragge
Posts: 785
Joined: Sat Dec 13, 2008 7:46 pm
Location: munkedal, Bohuslän

Re: "Annonsering" på forumet

Post by Ragge »

jag tror faktiskt att volvo 164 klubben öppet har annonser på sitt forum ... förvisso har ju vi amazonstollar klubbens annons sida , men där är alltid så jävla dumt ... suck , ytterst få sätter ut telefon numren och en massa koder och skit , så där är alldeles för besvärligt !
Eiler
Posts: 243
Joined: Thu Oct 22, 2009 9:02 am

Re: "Annonsering" på forumet

Post by Eiler »

QV skrev
Såg föresten en rätt bra pryl på annonstorget en gång men ringde inte, sedan kom den fram på blocket en månad senare. Ringde då dag två. Svaret jag fick var att på Amazontorget så var responsen noll men på blocket försvann den efter några timmar.


Han hade väl inget telefonnummer med i annonsen :twisted: Som många andra :evil: På Amazonklubbens annonssida
QV
Posts: 4979
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: "Annonsering" på forumet

Post by QV »

Det var telefonnummer i annonsen även om jag inte stör mig på om det bara finns epost adress.

Det vara mera att prylen var lite svårfångad men hade en OK prisbild. Det var två NOS Amplilux ljusinsatser

/Janne

Om folk inte vill ha andra nördar ringandes i tid och otid så lägger man inte ut telefonnummret. Att folk vill vara något anonyma beror på att köparen tänker som" har de lagt ut en annons så ringer jag, att sedan klockan är 4 på morgon är inte mitt problem"....
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
Whitesand
Posts: 93
Joined: Sat Jan 24, 2009 9:20 am
Location: STOCKHOLM

Re: "Annonsering" på forumet

Post by Whitesand »

Jag håller med Sebastian.

Dessutom vill jag tillägga att man i inlägg som forumanvändare i allmänhet och moderator i synnerhet bör tänka på hur man bemöter ett inlägg.
Exempelvis QV's inlägg "då får du lära dig att omformulera dig". Synnerligen mästrande och icke vänligt uttryckt.
En person som jag tycker uttrycker sig alldeles utmärkt är Hasse63. Trevlig och korrekt, för andra att ta efter.

Vad gäller annonser utan tfn nr väljer jag och många med mig bort dessa just därför.
Man kan inte utgå ifrån att folk är omdömeslösa och ringer vid 04:00 på morgonen.
Det är min uppfattning att de flesta människor är förnuftiga och förstår att agera därefter.

MVH
Carnis
1959 Amazon Sport 12206UVB, Rubinröd/gråbeige 51, renoveringsobjekt
1967 Amazon Kombi Sport 22234, Pärlvit 79-1, B18/M40 under renovering
QV
Posts: 4979
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: "Annonsering" på forumet

Post by QV »

Whitesand wrote:Man kan inte utgå ifrån att folk är omdömeslösa och ringer vid 04:00 på morgonen.
Det är min uppfattning att de flesta människor är förnuftiga och förstår att agera därefter.
Helt riktigt, de allra flest är förnuftiga och ringer inte i otid, men det räcker med att litet fåtal gör det regelbundet för att man skall sluta med telefonnummer i annonser. Om folk ringer i "otid" eller inte beror ju på vad man annonserar ut. En svår pryl till bra pris kommer att öka chnserna betydligt att folk ringer direkt när de ser annonsen.

/Janne

som inte använder smiles specielt ofta
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
sn@kesh!t
Posts: 486
Joined: Wed Sep 02, 2009 8:19 pm
Location: Nossebro

Re: "Annonsering" på forumet

Post by sn@kesh!t »

Ja då var vi här igen. Ännu en gång fundersam och irriterad.

Vem stör de egentiligen om jag (hypotetiskt) söker en en specifik del till amazon i samband med en projekt tråd tex? Är de inte här de optimala stället man kan ställa en sån fråga? Jag pratar ännu en gång inte om någon annons, utan bara en simpel fråga som kräver ett simpelt svar.

Let's face it hur många här kollar på Amazon klubbens annons sida när de kommer upp köpes annons?

//Upprörd
Amazon, en bil, en livsstil

Audi Coupé -91 Ostbåge'N
Volvo Amazon -70 Green machine
Presley
Posts: 210
Joined: Sun Oct 03, 2010 2:52 pm

Re: "Annonsering" på forumet

Post by Presley »

Jag är ganska trött så bli inte arga om jag missat något och säger något som någon annan redan sagt nu eller liknande :roll:

Men jag håller med sn@kesh!t, det kan ju knappast skada någon om någon i sin projekttråd frågar om "någon har en sån liggandes". Ser inga problem i det alls. Det är ju som han säger det optimala stället att ställa en sån fråga på :O

Ett förslag kanske skulle vara att starta en kategori som heter "Köpes" eller liknande och där i kan man posta vad man söker?

Så kan dom som är intresserade kika i den kategorin och dom som stör sig på den kan låta bli?
sn@kesh!t
Posts: 486
Joined: Wed Sep 02, 2009 8:19 pm
Location: Nossebro

Re: "Annonsering" på forumet

Post by sn@kesh!t »

Tänkte skriva de du precis skrev Presley, annonstorget får jätte gärna finnas kvar. Men kan vi inte få ha de så att man kan fråga efter saker? De är inte att sätta ut annons, inte enligt mig iallafall.
QV tex, är inte du trött på att ändra inlägg för att de står något som anses som annonsering?
Amazon, en bil, en livsstil

Audi Coupé -91 Ostbåge'N
Volvo Amazon -70 Green machine
Riisen
Posts: 4
Joined: Sun Jan 09, 2011 9:03 am
Location: Norge,Østfold,Mysen

Re: "Annonsering" på forumet

Post by Riisen »

Opprett en egen post for kjøp og salg av deler/biler.
olman
Posts: 407
Joined: Tue Oct 03, 2006 7:54 pm
Location: Gottröra
Contact:

Re: "Annonsering" på forumet

Post by olman »

Tycker nog jag med att vi är vuxna nog att kunna hantera en köp/sälj o bytes kategori
22134 VF
Post Reply