"Annonsering" på forumet

Regler samt övriga användarfrågor. Moderatorer
Forum rules
Här postas frågor om forumets funktioner och ickefunktioner även allmänna frågor/förslag om regler och dess tolkningar. Frågor om varför specifika trådar har blivit modererade/borttagna skall även fortsättningsvis ske via PM till berörd eller annan moderator och ej på forumet. Vid tveksamhet om det är en allmän fråga eller inte, kontakta en moderator först.
Eiler
Posts: 243
Joined: Thu Oct 22, 2009 9:02 am

Re: "Annonsering" på forumet

Post by Eiler »

Ni som annonserar utan telefonnummer, vill ni inte sälja/köpa eller????? :evil: :evil:
Pälle
Posts: 469
Joined: Tue Apr 27, 2004 10:26 am

Re: "Annonsering" på forumet

Post by Pälle »

Eiler wrote:Ni som annonserar utan telefonnummer, vill ni inte sälja/köpa eller????? :evil: :evil:

Annonserar var?
Pälle - Volvo 13134 VB 1963
Eiler
Posts: 243
Joined: Thu Oct 22, 2009 9:02 am

Re: "Annonsering" på forumet

Post by Eiler »

På Amazonklubbens annonstorg :D
Amarace
Posts: 533
Joined: Fri Mar 26, 2004 1:06 am
Location: Dorotea
Contact:

Re: "Annonsering" på forumet

Post by Amarace »

granfot wrote:Nu är ju inte jag expert, men jag har fått för mig att regeln om annonsering inte kommer från Amazonklubben, utan snarare från Bilia som hostar forumet? (Detta har jag för mig att jag läst här någonstans, och det känns i så fall helt rimligt, de lever ju på att sälja saker.)

Det låter konstigt, 164-klubben hostas ju på precis samma sätt, på bilia, och där finns det delar för Annonsering på forumet.
Så det här måste vara Amazonklubben som sätter sig emot.

(däremot vet jag av erfarenhet att Annonser på ett forum som det här innebär mycket mer modererande då folk aldrig kan sköta sig vid annonsering)
Mvh
Magnus aka Amarace
Amazon-66 | 145-69 | 144-70 | 145DL-73 | 244GL-79 | 245GL-88
M@rQz
Posts: 144
Joined: Thu Jan 14, 2010 11:22 pm

Re: "Annonsering" på forumet

Post by M@rQz »

ja.. personligen tycker ja att regeln angående annonsering är SKIT!! att man inte ens får skriva "jag behöver/har fått detta över/någon som har?" texter i ens egna tråd utan att de ska ändras har gått mej på nerverna måånga gånger på detta forum :/ löjligt! har valt att inte skriva om något jag har över eller vill ha flera gånger, just för att de ändrar mina inlägg (att någon stackare orkar) eller tar bort pga formulering. kan va svårt att formulera "rätt" ibland..

att man inte skriver pris å kontakt uppgifter är väl en sak. men "överblivet" borde va tillåtet att skriva om. skulle jag tex byta inredning blir den gamla över.. de "får jag inte skiva"? ifall jag i samma mening frågar om någon behöver??

ändra detta skulle göra forumet så mkt bättre! låter kanske bitter, men tycker de ä irriterande med så hårda regler angående en sån sak :/

i övrigt ett mkt trevligt forum! :)
Eiler
Posts: 243
Joined: Thu Oct 22, 2009 9:02 am

Re: "Annonsering" på forumet

Post by Eiler »

Håller med.
User avatar
Hasse63
Posts: 6291
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Re: "Annonsering" på forumet

Post by Hasse63 »

Som det är skriver om och om igen... nä orkar inte ta det igen.

Ta kontakt med Amazonklubben och med Bilia för det är dom som inte vill ha någon annonsering här på forumet.

Vi gör bara det vi blivit tillsagda att göra.

140-klubben "tog över" 140-forumet av Bilia så de för göra som de vill.

Kanske nåt för Amazonklubben också så blir detta forum "bra" de också... Eller.

:wink:
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
Amarace
Posts: 533
Joined: Fri Mar 26, 2004 1:06 am
Location: Dorotea
Contact:

Re: "Annonsering" på forumet

Post by Amarace »

Hasse63 wrote:Som det är skriver om och om igen... nä orkar inte ta det igen.

Ta kontakt med Amazonklubben och med Bilia för det är dom som inte vill ha någon annonsering här på forumet.

Vi gör bara det vi blivit tillsagda att göra.

140-klubben "tog över" 140-forumet av Bilia så de för göra som de vill.

Kanske nåt för Amazonklubben också så blir detta forum "bra" de också... Eller.

:wink:
Fast det var ju 164-klubben jag nämnde, inte 140-klubben (om det var mitt inlägg du menade), och på 164 kubben finns ju en annonsdel. Så nog måste det vara från Amazonklubbens sida det inte tillåts, inte från Bilias sida.

Men det är som det är, och jag "lider" med er moderatorer om det skulle bli annonsforum här ;) Så det fungerar nog bättre som det är.
Mvh
Magnus aka Amarace
Amazon-66 | 145-69 | 144-70 | 145DL-73 | 244GL-79 | 245GL-88
Post Reply