Datorproblem

Regler samt övriga användarfrågor. Moderatorer
Forum rules
Här postas frågor om forumets funktioner och ickefunktioner även allmänna frågor/förslag om regler och dess tolkningar. Frågor om varför specifika trådar har blivit modererade/borttagna skall även fortsättningsvis ske via PM till berörd eller annan moderator och ej på forumet. Vid tveksamhet om det är en allmän fråga eller inte, kontakta en moderator först.
Post Reply
kim
Posts: 158
Joined: Wed Dec 17, 2008 9:48 pm

Datorproblem

Post by kim »

Hejsan!
Varje gång jag går in på P Widells tråd om den fina 62 renoveringen så ser jag inga bilder och datorn
hänger sig brutalt. Är jag ensam om detta månne? Tänkte jag skulle fråga om det är någon som
har samma problem innan jag surrar en kätting runt datorn och sänker den.
Mvh Kim
A-masen
Posts: 1906
Joined: Thu Jan 12, 2006 4:55 pm
Location: Sverige

Re: Datorproblem

Post by A-masen »

Vi andra ser det eftersom han alltid får beröm och uppskattning varje gång han skriver och visar något.

Vad har du för operativsystem, vilken webbläsare använder du, kan du se alla andra bilder på forumet, har du några säkerhetsinställningar som kan bromsa etc. etc?
Från och med Win XP finns det en liten funktion som heter Kompabilitetsvy (tror jag?) Den ikonen ser ut som ett litet iturivet papper och finns vanligvis under eller bredvid adressraden. Tryck på den och se om något förändras.

Består problemen så finns det ett frågeforum, alltomwindows tror jag den heter? Det är ett sökbart ord så du kommer rätt. Där finns många "datornördar" i ordets goda innebörd, som är fullproppade med kunskaper och råd. Prova där innan du gör något drastiskt.

Ett tillägg: Så här ser ikonen för Kompabilitetsvyn ut, bilden med det trasiga pappret mellan hänglåset och den roterande pilen.

Image

Jag har IE 9, men det kanske inte ser lika dant ut för dig? Men du hittar säkert ikonen någonstans i närheten av adressraden. Funktionen är i alla fall sådan att om en webbsida är skapad med en ny "färsk" version som du kanske inte har, så återgår inställningarna till äldre upplagor tillfälligt, när du trycker på ikonen. Då kan du i bästa fall se bilderna riktigt.
Last edited by A-masen on Wed Jun 01, 2011 12:36 pm, edited 2 times in total.
QV
Posts: 4979
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: Datorproblem

Post by QV »

Det bästa med datorer är att de skjunker fint utan att man behöver offra dyr kätting!

för övrigt ser jag bilderna i nästan alla trådar. Hade lite problem med de nyproducerade rostfria listerna i custom. Har du provat utan att vara inloggad. Forumet är ju rätt slött.....

/Janne

även om det har blivigt bättre
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
kim
Posts: 158
Joined: Wed Dec 17, 2008 9:48 pm

Re: Datorproblem

Post by kim »

Tack för tipsen, grejen e att det har alltid funkat som det ska fram till sista uppdateringen som Peter
gjorde. Ska få lite proffs hjälp i helgen få se om det hjälper. Märkligt e det i allla fall :?
Post Reply