Slutdatum för forumet är 2013-04-30.

Regler samt övriga användarfrågor. Moderatorer
Forum rules
Här postas frågor om forumets funktioner och ickefunktioner även allmänna frågor/förslag om regler och dess tolkningar. Frågor om varför specifika trådar har blivit modererade/borttagna skall även fortsättningsvis ske via PM till berörd eller annan moderator och ej på forumet. Vid tveksamhet om det är en allmän fråga eller inte, kontakta en moderator först.
User avatar
granfot
Posts: 806
Joined: Sun May 23, 2010 4:50 pm
Location: Lagan
Contact:

Re: Slutdatum för forumet är 2013-04-30.

Post by granfot »

Nu när ni läser det här så är forumet etablerat på den nya siten och all information utom de sista få posterna som tillkommit på bilia sen igår morse (den 22:a April) finns med. Två användare fick stryka på foten på grund av lite strul med databaskonvertering, men den ena användare har inte varit inne på forumet sen 2004 och den andra hade använt forumet under två dygn 2009, så jag gissar att de inte kommer att sakna oss.

Väl mött alla, och ser ni något som inte stämmer eller undrar ni över något så finns vi här för att lösa det. Skicka ett meddelande eller skriv ett inlägg så tittar vi på det.
gudu
Posts: 382
Joined: Wed Sep 29, 2010 10:53 am
Location: Kungälv

Re: Slutdatum för forumet är 2013-04-30.

Post by gudu »

Grattis till och tack för en lyckad flytt :-D

och jag hann först med att skriva :-D
User avatar
granfot
Posts: 806
Joined: Sun May 23, 2010 4:50 pm
Location: Lagan
Contact:

Re: Slutdatum för forumet är 2013-04-30.

Post by granfot »

Tackar! :) Det är roligt att vi får leva vidare, det här forumet har stått för mycket av det jag behövt lära mig till bilen, så jag önskar verkligen att det får fortsätta leva och utvecklas för kommande entausiaster.
User avatar
Hasse63
Posts: 6291
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Re: Slutdatum för forumet är 2013-04-30.

Post by Hasse63 »

Blir bra det här... bara resten kvar nu då :P

Jag hälsar först Pär Erlandson ett enormt STORT tack för åren (10 bör det bli) han jobbat med forumet och tack Volvo (Bilia) för lånet av server.

Sen hälsar jag Granfot, Henrik, och QV välkomna att jobba med forumet...
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
sn@kesh!t
Posts: 486
Joined: Wed Sep 02, 2009 8:19 pm
Location: Nossebro

Re: Slutdatum för forumet är 2013-04-30.

Post by sn@kesh!t »

Snyggt jobbat Mattias och alla andra :-) när blir det en köp och sälj tråd? Nu finns ju inte bilia som inte tilllät detta förut :-)
Amazon, en bil, en livsstil

Audi Coupé -91 Ostbåge'N
Volvo Amazon -70 Green machine
User avatar
granfot
Posts: 806
Joined: Sun May 23, 2010 4:50 pm
Location: Lagan
Contact:

Re: Slutdatum för forumet är 2013-04-30.

Post by granfot »

Det är under diskussion, vi måste enas om hur det ska skötas innan (och om) vi lägger upp den.
Att släppa en köp & sälj-del fritt bäddar för enorma problem, och det kommer bli ett stort jobb att moderera den så det är inget man gör i en handvändning.
Lars Bd
Posts: 4774
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:18 pm
Contact:

Re: Slutdatum för forumet är 2013-04-30.

Post by Lars Bd »

viewtopic.php?f=12&t=12009&sid=629abef3 ... 96#p103841" onclick="window.open(this.href);return false;

Nä du Granfot du hade inte lagat länken utan länkat till något annat men som i samanhanget var relevant. Tanken var att följande inlägg skulle dyka upp
Lars Bd wrote:Det är klubben som var emot köp&sälj, Bilia har aldrig någonsin lagt sig i vad som hände på forumet så länge det inte bröt mot någon lag eller liknande.
Last edited by Lars Bd on Thu Apr 25, 2013 3:25 pm, edited 3 times in total.
Reason: Lagade länken
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
Arne
Posts: 1917
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:24 am
Location: Järvträsk/Tåme

Re: Slutdatum för forumet är 2013-04-30.

Post by Arne »

Har loggat in på det nya forumet, verkar funka bra. En eloge för er som jobbar med detta. Tackar.
AVG
QV
Posts: 4979
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: Slutdatum för forumet är 2013-04-30.

Post by QV »

Tackar alla inblandade för ett gott jobb.

/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
User avatar
granfot
Posts: 806
Joined: Sun May 23, 2010 4:50 pm
Location: Lagan
Contact:

Re: Sv: Slutdatum för forumet är 2013-04-30.

Post by granfot »

Lars Bd wrote:viewtopic.php?f=12&t=12009&sid=629abef3 ... 96#p103841

Nä du Granfot du hade inte lagat länken utan länkat till något annat men som i samanhanget var relevant. Tanken var att följande inlägg skulle dyka upp
Lars Bd wrote:Det är klubben som var emot köp&sälj, Bilia har aldrig någonsin lagt sig i vad som hände på forumet så länge det inte bröt mot någon lag eller liknande.
Ber om ursäkt i så fall, det enda jag gjorde var att klippa bort texten som råkat infogas av funktionen som öppnar länken i nytt fönster. (open.window nånting nånting.) :shock:

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Kalle
Posts: 101
Joined: Mon Mar 21, 2005 12:17 am
Location: kronoberg

Re: Slutdatum för forumet är 2013-04-30.

Post by Kalle »

Hej!
Även jag vill framföra ett tack till alla som var inblandade i flytten till det nya forumet.
Det hade blivit väldigt tomt om det hade försvunnit.
-68 Combi
-65 Sport
Post Reply