Slutdatum för forumet är 2013-04-30.

Regler samt övriga användarfrågor. Moderatorer
Forum rules
Här postas frågor om forumets funktioner och ickefunktioner även allmänna frågor/förslag om regler och dess tolkningar. Frågor om varför specifika trådar har blivit modererade/borttagna skall även fortsättningsvis ske via PM till berörd eller annan moderator och ej på forumet. Vid tveksamhet om det är en allmän fråga eller inte, kontakta en moderator först.
Lars Bd
Posts: 4774
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:18 pm
Contact:

Re: Slutdatum för forumet är 2013-04-30.

Post by Lars Bd »

Rasmuss wrote: vilket regelverk de skall ha att rätta sig efter.
Det är faktiskt hög tid då den samlade styrelsens intresse för detta har varit fullständigt obefintligt, vi har faktiskt själva efterfrågat just den biten men inte fått något användbart svar.
Annonsförbudet grundar sig i ett inlägg av dåvarande ordföranden, inlägget finns på forumet för den som är intresserad. Motiveringen var att forumet är inte klubbens eget utan Bilias och det skulle därför inte vara en konkurent till klubbens egna sidor, detta var (och är fortfarande) klubbens ståndpunkt för jag har inte hört något om att det har ändrats.
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
121
Posts: 157
Joined: Sun Feb 29, 2004 7:25 pm

Re: Slutdatum för forumet är 2013-04-30.

Post by 121 »

Lars Bd wrote:Annonsförbudet grundar sig i ett inlägg av dåvarande ordföranden, inlägget finns på forumet för den som är intresserad. Motiveringen var att forumet är inte klubbens eget utan Bilias och det skulle därför inte vara en konkurent till klubbens egna sidor, detta var (och är fortfarande) klubbens ståndpunkt för jag har inte hört något om att det har ändrats.
Så Svenska Volvo Amazonklubbens mål är inte att underlätta för sina medlemmar att hålla liv i sina Amazoner, utan att få så många klick som möjligt på sin egen webbsida?
Rasmuss
Posts: 322
Joined: Tue Feb 17, 2004 12:26 am
Location: Stockholm/Hamburgsund

Re: Slutdatum för forumet är 2013-04-30.

Post by Rasmuss »

Pratade med kompisen Jon-Erik som råddat 164 forumet från det att det startades (köp och sälj kom lite senare) men det var då aldrig något snack från Bilia om att man inte fick ha något sådant. Klubben avgjorde helt själv vad som skulle finnas på forumet.

Belastningen med ett rent köp och sälj forum är att det blir en massa svar och sedan att hålla reda på om det är sålt och om tråden skall plockas bort och så vidare.. och det är här som nog skon klämmer för moderatorerna... eftersom det blir så mycket jobb att sköta detta.

På 164 forumet har dom löst det så att man inte kan svara på annonserna (så det inte blir långa trådar med en massa jidder som bara säljaren och köparen är intresserad av) utan enda kontakten kanske via telefon, mail eller PM
Man stryper helt enkelt möjligheten att kommentera..något vi nog kan ta med oss till ett nytt forum med köp och sälj.
SteNor
Posts: 42
Joined: Wed Jan 14, 2009 8:27 pm
Location: Essunga

Re: Slutdatum för forumet är 2013-04-30.

Post by SteNor »

Styrelsen jobbar på en lösning. Mer än så kan jag inte svara på.
Hgv 62-69, orenoverad 60:a, USA-Sport -68, mfl,mfl.
123GT
Posts: 815
Joined: Sat May 22, 2010 12:38 pm
Location: ...nära Göteborg.
Contact:

Re: Slutdatum för forumet är 2013-04-30.

Post by 123GT »

Tack till StevePV och mailsvar från Ordförande Leif samt inlägg här från Jonatan (och mail svar).
För mig räcker det just nu att styrelsen jobbar på en lösning som innebär att forumet skall leva vidare !!!

Detaljerna (är många) kan vi ha åsikter om och lösa ut när nästa steg är klart och beslutat om ni frågar mig. Alternativet till agera nu, skulle vara en "frivillig arbetsgrupp" som jobbar med hur ett framtida forum skulle se ut....fortfarande mina åsikter...men jag tolkar det som att "allt" ligger i händerna på styrelsen och att det är dit "vi" får anmäla vårt intresse och bidrag med åsikter.

http://www.amazonklubben.se/default.asp ... 38&Kontakt

/ sven
'67;a 123 GT objekt i djup dvala.

Länk : Svenska Volvo Amazonklubben
Länk : Mina blandade Amazonbilder
Youtubelänk : The one and only - Salt & Peppar Amazonen
User avatar
Hasse63
Posts: 6291
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Re: Slutdatum för forumet är 2013-04-30.

Post by Hasse63 »

Forumet skall fortsätta på annan server, det skall således inte läggas ner.

Vi får nog alla här försöka ta det lite lugnt :P och vänta för jag tror nog att styrelsen/klubben framöver kommer att informera vilka som kommer jobba med forumet och hur och ev. hur det kommer se ut. :wink:
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
gudu
Posts: 382
Joined: Wed Sep 29, 2010 10:53 am
Location: Kungälv

Re: Slutdatum för forumet är 2013-04-30.

Post by gudu »

Hur går det i denna fråga?
Blir det några specifikationsändringar som quota för bilder?

Har våra hjältar som frivilligt och ideelt arbetar i styrelsen löst knuten?

Mvh
User avatar
Hasse63
Posts: 6291
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Re: Slutdatum för forumet är 2013-04-30.

Post by Hasse63 »

Ja du gudu, många som undrar... även jag. En månad kvar nu. :roll:
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
Amarace
Posts: 533
Joined: Fri Mar 26, 2004 1:06 am
Location: Dorotea
Contact:

Re: Slutdatum för forumet är 2013-04-30.

Post by Amarace »

Ja det börjar ju bli dags nu kan man tycka.. Synd om det skulle bli ett glapp så att folk hinner "tappa" forumet.
Mvh
Magnus aka Amarace
Amazon-66 | 145-69 | 144-70 | 145DL-73 | 244GL-79 | 245GL-88
Lars Bd
Posts: 4774
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:18 pm
Contact:

Re: Slutdatum för forumet är 2013-04-30.

Post by Lars Bd »

12 dagar kvar.
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
QV
Posts: 4979
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: Slutdatum för forumet är 2013-04-30.

Post by QV »

Hej Alla

Jag fick uppdraget att ta hand om flytten av forumet vid årsmötet och har sedan dess samlat in vad folk gjort innan mig.

Vad är gjort:
Har fått tag på beröda personer
Köpt ny webplats
Det nya forumet är skapat för provkörning
Det strular med backupen från detta forum och där har vi just nu kopplat in Pearl

Så den nya strukturen på forumet är at vi nu går från två medarbetare Lars och Hasse till fem

De tre nya är då jag samt Henrik och Mattias.

Vi tre skall då hjälpa till och avlasta Lars och Hasse som har gjort ett bra jobb att hålla detta forum snyggt och trevligt.

/Jan
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
Blomquist
Posts: 1070
Joined: Tue Feb 24, 2004 11:06 pm

Re: Slutdatum för forumet är 2013-04-30.

Post by Blomquist »

Hurra. Tack så mycket för er insats!
210 -64, 223 -68
123GT
Posts: 815
Joined: Sat May 22, 2010 12:38 pm
Location: ...nära Göteborg.
Contact:

Re: Slutdatum för forumet är 2013-04-30.

Post by 123GT »

QV...TACK...det var goda nyheter ! Tack till er som jobbat för detta. Hoppas inkörningsproblemen löser sig så smidigt som möjligt !
En dum fråga kanske men jag har ingen aning, så....vem är Henrik och Mattias ? :)
/ sven
'67;a 123 GT objekt i djup dvala.

Länk : Svenska Volvo Amazonklubben
Länk : Mina blandade Amazonbilder
Youtubelänk : The one and only - Salt & Peppar Amazonen
Henrik Landin
Posts: 197
Joined: Mon Feb 06, 2012 6:12 pm
Location: Vilhelmina

Re: Slutdatum för forumet är 2013-04-30.

Post by Henrik Landin »

Henrik är jag :P Har tidigare startat och drivit forumet 30traktor men klev av när medlemsantalet hade passerat drygt 5000 då det var totalt kaos, så sköta det här forumet ser jag som en fis i rymden i jämförelse med att få 5000+ 15-17åriga eparaggare att följa ett par regler...
Administratör
User avatar
granfot
Posts: 806
Joined: Sun May 23, 2010 4:50 pm
Location: Lagan
Contact:

Re: Slutdatum för forumet är 2013-04-30.

Post by granfot »

Och Mattias är jag. 8)

Har bara drivit forum småskaligt förr, men tekniken är jag lite bättre på, har kört forum på egen server förr, och jobbar även med IT.

Jag kommer att köra den tekniska biten efter bästa förmåga och jobbar för närvarande med att få till en fungerande återläsning av backupen härifrån.
Forumet är redan på plats och fungerar, men inget av det som finns här är på plats där än så forumet är i stort sett värdelöst.

Jag hoppas ha löst det här inom väldigt kort, och när vi känner att den andra sidan är fungerande så kommer vi låsa det här forumet för poster (för att slippa glapp i innehållet när vi väl flyttar över allt.)

Efter det så kommer vi köra några sista tester för att kolla så att allt verkligen är på plats och sen öppnar vi dörrarna för alla som huserar här.
Jag hoppas ni har lite överseende med att det tar tid, men det är olika format på databaserna så det konverteras för fullt här. (Och råkar någon ha svart bälte i databaser så tar jag gärna emot ett pm.)
Post Reply