Inget nytt att läsa

Regler samt övriga användarfrågor. Moderatorer
Forum rules
Här postas frågor om forumets funktioner och ickefunktioner även allmänna frågor/förslag om regler och dess tolkningar. Frågor om varför specifika trådar har blivit modererade/borttagna skall även fortsättningsvis ske via PM till berörd eller annan moderator och ej på forumet. Vid tveksamhet om det är en allmän fråga eller inte, kontakta en moderator först.
Caltex
Posts: 297
Joined: Sat Jan 31, 2004 10:33 pm
Location: Skellefteå

Re: Inget nytt att läsa

Post by Caltex »

Jag tror att man skulle få mer aktivitet och ett bättre forum om man moderniserade lite:

*Köp/sälj avdelning på forumet är ju en given funktion,
dagens lösning är inte alls bra, det är ju bara att kika på hur stor aktivitet det är där.
(Känns som att det nämnts förut.. :wink: )

* Möjlighet att ladda upp bilder direkt till forumet, så att de också sparas här, det är ganska tråkigt att
titta i trådar där bilder är borta, och så skulle man slippa racklet med ladda upp bilder på nån server först
och sedan lägga in sökvägar i inläggen osv..

* lite mindre hårda regler , ang annonsering efter delar osv..

Men det är lätt att önska, någon/några ska ju underhålla forumet också.
Och det kostar både tid och pengar.
Nuvarande Amazoninnehav: 57x2, 58 sport, 59x2, 60, 61, 66
Gunnar S
Posts: 86
Joined: Sun Oct 10, 2010 11:42 pm
Location: Höga kusten

Re: Inget nytt att läsa

Post by Gunnar S »

Jag tycker hela frågeställningen känns lite märklig.
Det är ju vi forumanvändare själva som skapar forumet. Att då kosta på sig ett inlägg som handlar om att det skrivs för lite på forumet blir nästan som att stå utanför den lokala livsmedelsaffären och säga:
-"Det är ju inga som handlar här och det gör inte jag heller!!"


Samtidigt kan ett "negativt" inlägg göra att forumet tappar fart ett tag och man får en sorts självuppfyllande profetia... Om flera skribenter faller in i klagokören så kroknar läsarna, mer å mer och "kören" växer. Till slut är det väldigt dött på forumet.
Blev lite filosofisk där kanske, men jag jämför med gamla morsan som aldrig spelade på hästar och aldrig köpte några lotter med motiveringen:
-"Näe, man vinner ändå aldrig."

Alla aktiviteter går ner ibland. Det är ganska naturligt eftersom vi har så mycket annat som ska fungera också.
På en del forum med rena garagetrådar brukar vissa trådskapare gnälla över att de inte genast får nån respons på sina insatser med verktyg och digitalkamera.
Som om det viktigaste var att bli sedd och bekräftad. Trots att de tysta besökarna är många osar det av ilska hos trådskaparen.

Så jag tycker man ska våga friskt.
Amazonforumet är dessutom mycket bättre än det däringa fäjsbook, där man ändå ofta saknar en Ogilla-knapp att trycka på.
Pappa hade en röd 122 S & fullgasrytet ur dubbla SU var min första musikupplevelse
Arne
Posts: 1917
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:24 am
Location: Järvträsk/Tåme

Re: Inget nytt att läsa

Post by Arne »

Jag brukar vara inne och titta på olika Volvo-forum bl,a. PV 444-544 index, 140 forumet, Sävarturbo och Jag Rullar. Förutom Sävarturbo och Jag rullar så är nog Amazon-forumet det som är flitigast besökt. Sen finns det säkert fler forum också som jag inte har så bra koll på. Det jag vill ha sagt med detta är att Amazon-forumet inte alls är helt dött, men man önskar ändå ännu mer aktivitet i detta forum och i PV - forumet som är ännu "dödare".
AVG
Post Reply