Inloggningsproblem?

Regler samt övriga användarfrågor. Moderatorer
Forum rules
Här postas frågor om forumets funktioner och ickefunktioner även allmänna frågor/förslag om regler och dess tolkningar. Frågor om varför specifika trådar har blivit modererade/borttagna skall även fortsättningsvis ske via PM till berörd eller annan moderator och ej på forumet. Vid tveksamhet om det är en allmän fråga eller inte, kontakta en moderator först.
Post Reply

Upplever du att den automatiska inloggningen inte fungerar på det nya forumet?

Ja!
7
58%
Nej!
3
25%
Använder inte automatisk inloggning
2
17%
 
Total votes: 12

User avatar
granfot
Posts: 806
Joined: Sun May 23, 2010 4:50 pm
Location: Lagan
Contact:

Inloggningsproblem?

Post by granfot »

Vi har i samband med flytten uppmärksammat att det kan vara problem med inloggning, att man måste logga in flera gånger under samma dag trots att man klickat i "Logga in mig automatiskt."
Frågan är om detta bara gäller oss som var involverade i flytten då vi testade lite lösningar längs vägen, eller om det drabbar er andra med?

Skapar en omröstning om frågan då jag behöver veta i vilken ände jag ska börja nysta.

Jag skulle bli oerhört tacksam om ni kunde lämna er röst i den här frågan!
A-masen
Posts: 1906
Joined: Thu Jan 12, 2006 4:55 pm
Location: Sverige

Re: Inloggningsproblem?

Post by A-masen »

Jag använder inte automatisk inloggning. Däremot låter jag datorn (Windows?) komma ihåg mitt användarnamn och lösenord. Det fungerar utan problem.
User avatar
granfot
Posts: 806
Joined: Sun May 23, 2010 4:50 pm
Location: Lagan
Contact:

Re: Inloggningsproblem?

Post by granfot »

Jag justerade kakorna lite för webplatsen, men låter omröstningen stå kvar för att se om det fortfarande är problem.
Problemet verkar vara borta för mig, men med 2 andra svar på enkäten så vågar jag inte anse problemet som löst.
123GT
Posts: 815
Joined: Sat May 22, 2010 12:38 pm
Location: ...nära Göteborg.
Contact:

Re: Inloggningsproblem?

Post by 123GT »

Nej, inga problem för mig under de fem gånger jag har loggat in på nya sidan ! :-)
Däremot skulle jag önska mig en "aktiv länk" från gamla sidan isf meddelandet: Besök forumet på vår nya adress, http://forum.p120.se" onclick="window.open(this.href);return false; (nästan) alla gamla inlägg och användare finns numer där. Mvh Svenska Volvo Amazonklubben .....men jag är medveten om att detta kanske är överkurs eller fel nivå på åtgärder i detta uppstartsläge, eller !? :-)
/ sven
'67;a 123 GT objekt i djup dvala.

Länk : Svenska Volvo Amazonklubben
Länk : Mina blandade Amazonbilder
Youtubelänk : The one and only - Salt & Peppar Amazonen
User avatar
granfot
Posts: 806
Joined: Sun May 23, 2010 4:50 pm
Location: Lagan
Contact:

Re: Sv: Inloggningsproblem?

Post by granfot »

Jag ska titta på det, det kan vara en enkel grej att fixa. :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
User avatar
granfot
Posts: 806
Joined: Sun May 23, 2010 4:50 pm
Location: Lagan
Contact:

Re: Inloggningsproblem?

Post by granfot »

Ni som har problem med inloggningen, skulle ni kunna testa att rensa era cookies?
Jag ändrade lite i inställningarna på servern och rensade mina kakor, och problemet är borta på för mig och, vad jag vet, Henrik.
Amarace
Posts: 533
Joined: Fri Mar 26, 2004 1:06 am
Location: Dorotea
Contact:

Re: Inloggningsproblem?

Post by Amarace »

Ska testa i veckan om det fungerar nu. För mig har det varit problem ända sedan flytten med att automatiska inloggningen inte fungerar, om jag stänger ner datorn och startar upp igen så får jag logga in på nytt.
Mvh
Magnus aka Amarace
Amazon-66 | 145-69 | 144-70 | 145DL-73 | 244GL-79 | 245GL-88
User avatar
Hasse63
Posts: 6291
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Re: Inloggningsproblem?

Post by Hasse63 »

Nu funkade det att inte behöva logga in.
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
User avatar
granfot
Posts: 806
Joined: Sun May 23, 2010 4:50 pm
Location: Lagan
Contact:

Re: Inloggningsproblem?

Post by granfot »

123GT wrote:Nej, inga problem för mig under de fem gånger jag har loggat in på nya sidan ! :-)
Däremot skulle jag önska mig en "aktiv länk" från gamla sidan isf meddelandet: Besök forumet på vår nya adress, http://forum.p120.se" onclick="window.open(this.href);return false; (nästan) alla gamla inlägg och användare finns numer där. Mvh Svenska Volvo Amazonklubben .....men jag är medveten om att detta kanske är överkurs eller fel nivå på åtgärder i detta uppstartsläge, eller !? :-)
/ sven
Jag tittade på det här, och det verkar inte finnas stöd för en aktiv länk i den rutan som texten står i. Testade både med BBCode och HTML men inget ville tolkas som det ska, så nu får det stå kvar som det gör.
A-masen
Posts: 1906
Joined: Thu Jan 12, 2006 4:55 pm
Location: Sverige

Re: Inloggningsproblem?

Post by A-masen »

Du, någon annan, vi andra kan ju sprida ut på andra bil- och motorforum att adressen har blivit ändrad men att det är samma forum som tidigare.
Post Reply