Ladda bilder

Regler samt övriga användarfrågor. Moderatorer
Forum rules
Här postas frågor om forumets funktioner och ickefunktioner även allmänna frågor/förslag om regler och dess tolkningar. Frågor om varför specifika trådar har blivit modererade/borttagna skall även fortsättningsvis ske via PM till berörd eller annan moderator och ej på forumet. Vid tveksamhet om det är en allmän fråga eller inte, kontakta en moderator först.
Post Reply
sotarn
Posts: 212
Joined: Wed Jan 07, 2009 6:00 pm

Ladda bilder

Post by sotarn »

Hejsan. är ny här på forumet o hade tänkt att ladda upp lite bilder på mitt objekt. Nu till problemet jag är ganska urusel på datorer så jag undrar om någon kunde tipsa mig om hur man laddar upp bilder. ps detta kanske är fel kategori att slänga ut denna fråga på men men....
poolio
Posts: 303
Joined: Sun Oct 08, 2006 12:47 am
Location: Jemtland - Schweden
Contact:

Re: Ladda bilder

Post by poolio »

Kolla här !

http://amazon.forum.bilia.se/phpbb3/vie ... =12&t=1740" onclick="window.open(this.href);return false;
Plymouth '38
Lincoln Capri '55 x 2
Buick LeSabre '62
Impala Wagon '67
Ranchero '65
...å lite till....
sotarn
Posts: 212
Joined: Wed Jan 07, 2009 6:00 pm

Re: Ladda bilder

Post by sotarn »

Man tackar för tipset :D .
cooljb
Posts: 490
Joined: Mon Apr 28, 2008 4:40 am
Location: Halmstad

Re: Ladda bilder

Post by cooljb »

hur får man mindre bilder mina blir ju gigantiska
A-masen
Posts: 1906
Joined: Thu Jan 12, 2006 4:55 pm
Location: Sverige

Re: Ladda bilder

Post by A-masen »

Använd en enklare webbsida för bilderna. T.ex. http://www.forumbilder.se Först ser du till att bilden finns lättåtkomligt i ditt fotoalbum/bildprogram. Sedan går du in på Forumbilder och klickar på Bläddra. Då kommer du direkt till ditt album. Där är det bara att markera den bild du vill visa, och klicka Öppna, tror jag det står? Då kommer du automatiskt tillbaka till forumbilder. Här skall du välja Ladda upp.
Nu skall du välja hur bilden skall visas. Det enklaste blir att du markerar den översta raden i den undre av dom två rutorna som syns på fönstret. Du markerar hela raden så att den blir blå. Sedan trycker du Ctrl + C. Nu har du kopierat länken. Nu kan du gå till forumet och skriva det du vill, samt välja en ny rad. Tryck där Ctrl + V. Nu ligger länken där. När du sedan tittar på Förhandsgranska så ser du bilden som den kommer att se ut på forumet. Bara att trycka på Skicka.
En enkel sida och gratis med ett minimum av störande och ovidkommande reklam.
Post Reply