utökat forum :idea:

Regler samt övriga användarfrågor. Moderatorer
Forum rules
Här postas frågor om forumets funktioner och ickefunktioner även allmänna frågor/förslag om regler och dess tolkningar. Frågor om varför specifika trådar har blivit modererade/borttagna skall även fortsättningsvis ske via PM till berörd eller annan moderator och ej på forumet. Vid tveksamhet om det är en allmän fråga eller inte, kontakta en moderator först.
roberth
Posts: 514
Joined: Sat Jul 29, 2006 2:54 pm
Location: skellefteå
Contact:

utökat forum :idea:

Post by roberth »

Kanske varit på tapeten tidigare :?:

Detta är absolut inget gnäll. Jag tycker detta forum är riktigt bra! MEN...

De flesta andra forum jag är inne på har någon typ av "övrigt"-tråd. Där man kan skriva inlägg som inte nödvändigtvis
behöver ha med forumets inriktning att göra.

Fotosidan har en tråd där man kan skriva om precis vad som helst som inte har med foto att göra.
Jagrullar-forumet har en flik som heter "klotterplanket" där inläggen inte behöver vara volvorelaterade.

Amazoner är ju kul att prata om nästan jämt :wink: men tänkte att vi här på forumet även kanske skulle vilja kunna skriva och debatera om annat än denna bilmodell ibland.
La själv in en tråd med lite bilder igår kväll om veteranskoterdragracingen jag var och tittade på igår som blev borttagen (helt ok Lars Bd :D, jag är inte bitter :lol: ) Vilket gjorde mej uppmärksam på detta problem.

Veteranmopeder/motorcyklar/skotrar, hur gör jag godaste pastasåsen, vilket grafikkort rekomenderas, jag råkade trampa på min kompis hamster- hur gör jag nu?.
Vore det inte kul med en renodlad tråd med div. snack?

Nu tänker kanske rätt många "men va f*n. Detta är ett amazonforum. Det är ju bara att skriva sådana där tramsinlägg i dom forum där dom passar bättre.
Här pratar vi amazoner och inget annat!"

Jag tycker det skulle vara intressant att veta vad andra på just detta forum har för ideer/tankar om, sysslar med när man inte svetsar på sin amma.

En försökstråd under några månader kanske?

Eftersom något klotterplank inte finns ännu och "Om Forumet" inte ska innehålla presentationer av medlemmar eller bilder på annat än forumets utseende är inlägget ändrat av mig.
/Lars Bd
Last edited by roberth on Sun Feb 22, 2009 8:44 pm, edited 1 time in total.
Amazon 122S-65
Cresent Scoterett-65:a
Mazda Miata (mx-5) -97:a
http://www.domherre.se/
QV
Posts: 4979
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: utökat forum :idea:

Post by QV »

För min del kan det finnas ett "klotterplank".

Det finns nog lika många inställningar till detta som det finns forum....
Det som skulle vara kul är ju att man kan inbjuda de som gillar bergsklättring att komma med amazonen och testa på detta äventyr..... Den enda gemensama är då att vi ifrån början gillar Amazoner men "alla" bilder blir blir ju klätterbilder. (eller veteranskoter)

Man kan ju själv avgöra om man vill gå in eller inte... under tiden du funderar så får du ta några fler bilder på 1800 och lägga in i tråden...

/Janne

Eftersom något klotterplank inte finns ännu och "Om Forumet" inte ska innehålla presentationer av medlemmar eller bilder på annat än forumets utseende är inlägget ändrat av mig.
/Lars Bd
Last edited by QV on Sun Feb 22, 2009 10:46 pm, edited 1 time in total.
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
PeterB
Posts: 352
Joined: Tue Feb 26, 2008 9:21 pm
Location: Skellefteå

Re: utökat forum :idea:

Post by PeterB »

Eftersom något klotterplank inte finns ännu och "Om Forumet" inte ska innehålla presentationer av medlemmar eller bilder på annat än forumets utseende är inlägget ändrat av mig.
/Lars Bd


Edit: De flesta forum har en "offtopic" del där det inte behöver handla om den aktuella hobbyn. Dock inte alla, men finns intresse av det från flera av medlemmarna så kan det ju vara aktuellt.
Amazon 4dr -61 B16, M30, 6V. Patina!
hero
Posts: 357
Joined: Sun Nov 18, 2007 8:23 am
Location: "Södra Sverige"

Re: utökat forum :idea:

Post by hero »

roberth wrote:
intressant att veta vad andra på just detta forum har för ideer/tankar om, sysslar med när man inte svetsar på sin amma.

Vaddå, har ni andra tid till något annat? :shock:



:wink:
Jag är för!
Praise the Lowered
einar-
Posts: 741
Joined: Fri May 16, 2008 11:38 pm
Location: Dala Järna

Re: utökat forum :idea:

Post by einar- »

Jag är för :P
/Jimmy Einarsson: Medlem 5308 http://snoborg.mine.nu/
Gyllengul 65:a med vissa bruna partier
ClassicVolvoShop
Posts: 209
Joined: Sat Mar 11, 2006 11:16 pm
Location: Köpenhamn, Danmark
Contact:

Re: utökat forum :idea:

Post by ClassicVolvoShop »

Jag stämmar ochså för!

Eftersom något klotterplank inte finns ännu och "Om Forumet" inte ska innehålla presentationer av medlemmar eller bilder på annat än forumets utseende är inlägget ändrat av mig.
/Lars Bd
13134VD, 22134VD, 22244VD
1211962
Posts: 367
Joined: Sat Jan 26, 2008 4:06 pm
Location: skrika/fliseryd

Re: utökat forum :idea:

Post by 1211962 »

jag är för :D

Eftersom något klotterplank inte finns ännu och "Om Forumet" inte ska innehålla presentationer av medlemmar eller bilder på annat än forumets utseende är inlägget ändrat av mig.
/Lars Bd
amazon 62/63 färg 67 skifferblå ,org regnr H8625 typ P13134 cnr32704 motor nr 103116
122 sport -65 röd 46
bm 230 victor -56
volvo 855 t-5 290 hk+
Johan Svenzen Skrika Småland

har haft en underbar Amazon sommar
Rogge
Posts: 2120
Joined: Sun Mar 21, 2004 5:50 pm
Location: Ängelholm

Re: utökat forum :idea:

Post by Rogge »

jag är för!
Kvalitet är att kunna fixa allt själv!

Volvo OneFourtyFive NineteenSixtyNine

Mitt 145 projekt
Lars Bd
Posts: 4774
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:18 pm
Contact:

Re: utökat forum :idea:

Post by Lars Bd »

Än så länge är det 6 som vill ha ett klotterplank och 2 som inte har något emot detta vilket kan tolkas beroende på sin egen åsikt som,
• 6 st för, 2 st spelar ingen roll och 1940 st ointresserade.
• 8 för och 1940st emot
eller
• 100% för och 0% emot.
Går man på sista punkten är det en överväldigande majoritet för men med punkt 2 som grund är det en mycket liten minoritet för.
Just nu är det alltför få som vill ha ett klotterplank för att det i mina ögon skulle vara motiverat men som jag sagt tidigare är inget hugget i sten.
Ämnet är naturligtvis helt rätt att diskutera.

För att ingen ska känna sig orättvist behandlad jämfört med övriga som skrivit i tråden har jag tagit bort text och bilder som inte hör hemma på "Om Forumet" enligt dagens regler men som skulle kunna passa i ett eventuellt framtida klotterplank.
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
Uffe
Posts: 1120
Joined: Tue Jan 10, 2006 8:19 pm
Location: Ängelholm

Re: utökat forum :idea:

Post by Uffe »

Klotterplank? Självklart FÖR! Om det gläder en massa Amazontokar att ha detta så kan jag inte förstå argument emot. Vem skulle det skada eller reta upp? Är man ointresserad så öppnar man väl inte ens den tråden. Kör på!!
Amazon 1957
John
Posts: 580
Joined: Tue Aug 05, 2008 3:36 pm
Location: Tierp

Re: utökat forum :idea:

Post by John »

jag är för!
volvo amazon 2d -67
volvo amazon 4d -65
volvo amazon kombi -67
volvo 245 turbo -84
Volvo 945 turbo -96
volvo V50 -06
Amazonsport
Posts: 933
Joined: Sat Jul 30, 2005 7:54 pm
Location: Näsum

Re: utökat forum :idea:

Post by Amazonsport »

Självklart, det blir ju bara mer att läsa på detta fina forum och det kan ju inte vara negativt.. Klart för..
Om inte annat så kanske det bidrar till ännu tajtare gemenskap mellan forumsanvändare / medlemmar..
Amazon 121 -67 + Amazon 221 -66 + Amazon221-67 + Amazon 121-60
Rogge
Posts: 2120
Joined: Sun Mar 21, 2004 5:50 pm
Location: Ängelholm

Re: utökat forum :idea:

Post by Rogge »

en tanke Lars, kan man inte skapa en offtopic avdelning, och så får de som är emot skrika till? det är ju inte mer än att ta bort den då.. jag menar, om vi ska vänta på att säg 50% av alla 1940 medlemmar ska säga sin åsikt så kommer det ta tid.

om avdelningen skapas, och nån misstycker så kommer de nog säga till..

bara en tanke?
Kvalitet är att kunna fixa allt själv!

Volvo OneFourtyFive NineteenSixtyNine

Mitt 145 projekt
User avatar
Hasse63
Posts: 6291
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Re: utökat forum :idea:

Post by Hasse63 »

Jag har efterlyst det förut men för få skrev vad du tyckte och tänkte så det blev inget den gången.

Som någon skrev så vill även jag höra vad just amazonägarna har hör ideer och tankar om saker och ting. Jag vill inte leta reda på ett nytt forum bara för att ställa en eller några frågor till helt okända då jag har chans att få expertsvar här.

Inte alla som tittar in i den här kategorin, men ni som gör det skriv en rad vet ja. :wink:
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
Amazon cruiser
Posts: 69
Joined: Fri Oct 20, 2006 9:05 am
Location: Hålta/Kungälv

Re: utökat forum :idea:

Post by Amazon cruiser »

Jag tycker en offtopic-kategori låter fint så jag säger FÖR!
........................
Peter, Amazon 1958
Post Reply