utökat forum :idea:

Regler samt övriga användarfrågor. Moderatorer
Forum rules
Här postas frågor om forumets funktioner och ickefunktioner även allmänna frågor/förslag om regler och dess tolkningar. Frågor om varför specifika trådar har blivit modererade/borttagna skall även fortsättningsvis ske via PM till berörd eller annan moderator och ej på forumet. Vid tveksamhet om det är en allmän fråga eller inte, kontakta en moderator först.
ClassicVolvoShop
Posts: 209
Joined: Sat Mar 11, 2006 11:16 pm
Location: Köpenhamn, Danmark
Contact:

Re: utökat forum :idea:

Post by ClassicVolvoShop »

Amazonsport wrote:Självklart, det blir ju bara mer att läsa på detta fina forum och det kan ju inte vara negativt.. Klart för..
Om inte annat så kanske det bidrar till ännu tajtare gemenskap mellan forumsanvändare / medlemmar..
Vad jag tyckar är en jättebra observation!! - För, om man inte for uttrycka sin intresse/syfte/yrke UTOM Amazon, hur skal vi då "hitta verandre" ?.. Det är väl ochså så, att i verklighetens världen - mötes man pga av vårt samma intresse - Amazonen - men man prattar jo inte alltid like bra med "alla" - men man hittar verandre igennom till ex. att ta reda på, att "Hey, du jobbar ochså inom häst hästuppfostran! - Gör du ochså hästtransport med din Amazon??"...

Forummet är jättebra - och mycket fint och städat - vilket jag gillar - dock för det ochså lämnas plats/rym för bilden som visar Torslanda från 300 meters höjd - om någon själv har taggit bilden.. Eller den fina mahogny segel/motorbåt i Skärgården, med Volvo Penta motor.. Eller Polis hunden som lurar i Polisbilen..

Jag ser det endast som ett sätt att skåpa ännu mer liv och "leben" i forummet - och jag tror många gerna vil uppvisa eran identitet UTOM Amazonen.. Man kan skörja med det, men vi är förhåbningsvist MER än våran Amazon..
cruisingphill
Posts: 219
Joined: Sun Feb 03, 2008 2:29 pm
Location: Lund, Skåne / Kalmar, Småland

Re: utökat forum :idea:

Post by cruisingphill »

Jag är rätt ny på forumet och har själv inte riktigt bekantat mig med allt och alla, är även medlem i Svenska 7/900klubben och har hängt på det forumet i fem år nu och har sett olika utformningar av det komma och gå.

Det hat dock alltid, (så länge jag minns iaf.) funnits en Offtopic som har varit öppen för allmänt snack och bild/videovisning. Det ända som inte föll ut riktigt var ett försök med en "politik-tråd". Så långt behöver man kanske inte sträcka sig men en forumsdel med utrymme att prata fritidsintressen, sysselsättning samt lumparminnen kan ju aldrig vara till nackdel för någon så länge man utser någon som ser till att det inte blir vilda västern med länkar till tvivelaktiga sidor, snack som avhandlar olagligheter på ett skumt sätt eller leder till otrevliga debatter som kanske istället borde tas över pm/mail/msn.

Jag är för men varnar för att det kan gå fel ifall man inte har tydliga riktlinjer för vad som gäller, eller rättare sagt - vad som inte gäller.

Fridens, Phille
___________________________________________
Amazon 1968, Buick Riviera 1963, 740TIC 1988
Garageobjekt_______Glidarbil_________Bruksbil
Rappel
Posts: 836
Joined: Thu Jan 24, 2008 5:07 pm
Location: boden

Re: utökat forum :idea:

Post by Rappel »

inge snack! de låter kanon jag är för :wink:
Röd 67a
Graffitgrå 65a


VERKSTADSHANDBÖCKER!
http://www.volvoamazonpictures.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
roberth
Posts: 514
Joined: Sat Jul 29, 2006 2:54 pm
Location: skellefteå
Contact:

Re: utökat forum :idea:

Post by roberth »

Vilken respons :!: :shock:
Men ska vi säga så då :?:

Image
Amazon 122S-65
Cresent Scoterett-65:a
Mazda Miata (mx-5) -97:a
http://www.domherre.se/
AKK468
Posts: 93
Joined: Wed Dec 17, 2008 11:20 pm
Location: Gagnef

Re: utökat forum :idea:

Post by AKK468 »

Visst kan man ha ett "klotterplank" eller liknande men jag tycker ändå att det diskuteras allt möjligt annat på forumet redan. Vissa trådar handlar t ex mycket om fototeknik visserligen med fina bilder på Amazoner men de verkar ha fått vissa betoningar. Jag tycker, precis som de flesta andra, att bilder på projekt, byggen och renoverade läckerheter är av stort värde och ger mycket glädje. Bilder på andra saker kan också vara kul och intressant.
Jag instämmer med cruishingphil, ingen vill ha vilda västern.

Vad handlar det om egentligen? Vill man ha en utökad kontakt finns ju möjligheten att skicka ett PM eller att länka till det som kan vara intressant.

Det finns ju Övrigt, kan vi inte använda den som OT?
Last edited by AKK468 on Sun Mar 01, 2009 11:32 pm, edited 1 time in total.
If it works, don't fix it.
User avatar
Hasse63
Posts: 6291
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Re: utökat forum :idea:

Post by Hasse63 »

roberth wrote:Men ska vi säga så då :?:
Ja det tycker vi, nu kör vi :D

Vi har spånat lite på regler och kommer göra ett kombinerat rum där man testar forumets funktioner och där man kan prata/ posta om nästan vad som hälst, dock EJ Amazoner. Men vad ska då rummet heta :?: Ja det tänkte vi överlåta till er kära vänner, vi vill gärna se ett eget/ specielt namn då Klotterplanket och Off topik är allt för vanligt. Så gnugga geniknölarna och brainstorma namnförslag så kanske vi gör en omröstning sedan. :D
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
QV
Posts: 4979
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: utökat forum :idea:

Post by QV »

Lite udda namn förslag kommer här!

Utanför garaget!
Värmestugan
Ditt andra sociala liv
Snack runt fikabordet

/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
Lars Bd
Posts: 4774
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:18 pm
Contact:

Re: utökat forum :idea:

Post by Lars Bd »

Det är nu officiellt öppet och tillfälligt nöddöpt av mig tills något listigt namnförslag dyker upp.
Öppnandet innebär också att ämnen som tex fotograferingsteknik numera inte ska förekomma i Amazondelen av forumet utan endast i det tidigare testforumet.
Har även flyttat en typisk "annat än Amazontråd dit".
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
AKK468
Posts: 93
Joined: Wed Dec 17, 2008 11:20 pm
Location: Gagnef

Re: utökat forum :idea:

Post by AKK468 »

Ett personligt intryck jag har efter att ha kollat och medverkat på andra forum är att det här forumet är ett av de få där jag kan vara säker på att innehållet är det jag söker. Jag hoppas det fortsätter, nu när det finns möjlighet att undvika blandning av olika ämnen i trådarna.

Namnförslag: Off Topic

Det handlar ju inte om Amazon... :idea:
If it works, don't fix it.
User avatar
Hasse63
Posts: 6291
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Re: utökat forum :idea:

Post by Hasse63 »

Hasse63 wrote: vi vill gärna se ett eget/ specielt namn då Klotterplanket och Off topik är allt för vanligt.
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
1211962
Posts: 367
Joined: Sat Jan 26, 2008 4:06 pm
Location: skrika/fliseryd

Re: utökat forum :idea:

Post by 1211962 »

mitt förslag är ``Stöt och Blöt´´ för där kan man ju ta upp det mesta
amazon 62/63 färg 67 skifferblå ,org regnr H8625 typ P13134 cnr32704 motor nr 103116
122 sport -65 röd 46
bm 230 victor -56
volvo 855 t-5 290 hk+
Johan Svenzen Skrika Småland

har haft en underbar Amazon sommar
ClassicVolvoShop
Posts: 209
Joined: Sat Mar 11, 2006 11:16 pm
Location: Köpenhamn, Danmark
Contact:

Re: utökat forum :idea:

Post by ClassicVolvoShop »

Hasse63 wrote: vi vill gärna se ett eget/ specielt namn då Klotterplanket och Off topik är allt för vanligt.
Förslag:

"Vem är jag annars? - Den personliga tråd"

(Kanske mit svenska inte är helt korrekt - men ni förstår väl menningen).

Värför? Jo, för att jag tyckar tråderna inte bare skal väre "Hey, har du set att våren är kommit" - men lite mer i samhörighet med Amazon forummet i övrigt - inte för mycket "alt-muligt" - men en mulighet att präsentere sig, tala om vad man syslar med utom Amazon - vilken familj man har - etc. etc. Tråden kommer på dette sätt altså fortfarande att ha med det människa som är bakom alias'et här på forumet at göra.
Lars Bd
Posts: 4774
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:18 pm
Contact:

Re: utökat forum :idea:

Post by Lars Bd »

Min tanke med namnet är att det helst skulle vara ett ord men unikt så att det räcker med att skriva (på andra ställen) vaddetnublirförnamn så skulle det automatiskt kopplas hit utan att man behöver påpeka att det är på amazonforumet.
Det ska inte innehålla amazon då just det ämnet inte får diskuteras där, engelska ord är också uteslutna. Test i någon form bör vara kvar då det var avdelningens ursprungliga funktion men fortfarande är en del av, namnet kan vara 2 delat som tex Test & Oamazon men det kanske är svårt att förstå för andra än norrlänningar.
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
ClassicVolvoShop
Posts: 209
Joined: Sat Mar 11, 2006 11:16 pm
Location: Köpenhamn, Danmark
Contact:

Re: utökat forum :idea:

Post by ClassicVolvoShop »

:idea:

Amazonmänniskor

:?:
AKK468
Posts: 93
Joined: Wed Dec 17, 2008 11:20 pm
Location: Gagnef

Re: utökat forum :idea:

Post by AKK468 »

@ Hasse 63: "vi" är väl alla som medverkar på forumet eller finns det ett "dom" också...
vad ska då rummet heta Ja det tänkte vi överlåta till er kära vänner
Läs tråden så ser ni att de flesta redan kallar den Offtopic...sitter nå'n och knackar sten?
If it works, don't fix it.
Post Reply