Seg svartid. Serverproblem?

Regler samt övriga användarfrågor. Moderatorer
Forum rules
Här postas frågor om forumets funktioner och ickefunktioner även allmänna frågor/förslag om regler och dess tolkningar. Frågor om varför specifika trådar har blivit modererade/borttagna skall även fortsättningsvis ske via PM till berörd eller annan moderator och ej på forumet. Vid tveksamhet om det är en allmän fråga eller inte, kontakta en moderator först.
Post Reply
Amazonsport
Posts: 933
Joined: Sat Jul 30, 2005 7:54 pm
Location: Näsum

Seg svartid. Serverproblem?

Post by Amazonsport »

Är jag ensam om att tycka att det tar lång tid att få upp sidor? Det har varit så nu minst ett halvår har jag för mig.
Jag har inte märkt någon fördröjning i andra sidor, samt att "140 klubbens forum" på samma server är lika långsam.

Är det en bugg ni håller på att fixa, eller är det något internet-browser specifikt? Internet Explorer är kännt för olika problem, men eftersom andra sidor funkar så borde det inte vara något allvarligt.

Andras synpunkter eller kanske svar från Parerl skulle vara kul./ Per
Amazon 121 -67 + Amazon 221 -66 + Amazon221-67 + Amazon 121-60
QV
Posts: 4979
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: Seg svartid. Serverproblem?

Post by QV »

själv så väntar jag inte på att forumet skall göra sakerna åt mig.

Vid inloggning så trycker man på forumsindex texten när välkomen sidan kommer
efter ett inlägg så trycker man titta senaste kategori eller forumindex beroende på vad man vill göra. vänta inte förlänge, för då måste du vänta hela tiden ut.

ligger troligt vis någon fördröjning på ett antal sekunder på Bilias servrar. Om det är för att de skall hinna med i alla lägen eller för att minska serverbelastningen har jag ingen koll på men min "work around" fungerar rätt OK.

/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
Ragge
Posts: 785
Joined: Sat Dec 13, 2008 7:46 pm
Location: munkedal, Bohuslän

Re: Seg svartid. Serverproblem?

Post by Ragge »

Amazonsport wrote:Är jag ensam om att tycka att det tar lång tid att få upp sidor? Det har varit så nu minst ett halvår har jag för mig.
Jag har inte märkt någon fördröjning i andra sidor, samt att "140 klubbens forum" på samma server är lika långsam.

Är det en bugg ni håller på att fixa, eller är det något internet-browser specifikt? Internet Explorer är kännt för olika problem, men eftersom andra sidor funkar så borde det inte vara något allvarligt.

Andras synpunkter eller kanske svar från Parerl skulle vara kul./ Per

koppla datorn till en B 18 ... då jäklarrr blir det drag i grejerna , hahaha !
parerl
Site Admin
Posts: 46
Joined: Tue Aug 12, 2003 11:33 pm
Location: Bilia Web Services, Göteborg
Contact:

Re: Seg svartid. Serverproblem?

Post by parerl »

Hejsan !

Jag har inte hört tidigare att servern skulle vara långsam, när jag provar nu så tar det mindre än en sekund för mig att få upp forumslistan , likaså om jag klickar på ex.vis "Original Motor" , och likaså om jag sen klickar på en tråd.

Om ni klickar på något särskilt sätt, i en viss följd , eller om det är ett visst moment ni gör som är segt , meddela mig det , så får vi se om jag kan göra nåt åt det.

/Pär
Amazonsport
Posts: 933
Joined: Sat Jul 30, 2005 7:54 pm
Location: Näsum

Re: Seg svartid. Serverproblem?

Post by Amazonsport »

Här tar det cirka 5-6 sekunder för varje sida framåt eller om man klickar bakåt.
Klart man kör lite "work around" som du skrev Qv men ett snabbare forum hade ändå varit önskvärt, det är så lätt att reta sig på såna här I-landsproblem ju.
Amazon 121 -67 + Amazon 221 -66 + Amazon221-67 + Amazon 121-60
QV
Posts: 4979
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: Seg svartid. Serverproblem?

Post by QV »

Eftersom det är segt så har jag börjat öppna alla underkatoígorier i egna flikar. När man har öppnat en 4-6 kategorier så kan man börja på första fliken och läsa medans de andra laddar. Så fort man får väntetid på en flik går man vidare till nästa... det blir rätt ostrukturerat men några minuter :?: spar man

/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
Amazonsport
Posts: 933
Joined: Sat Jul 30, 2005 7:54 pm
Location: Näsum

Re: Seg svartid. Serverproblem?

Post by Amazonsport »

Det löste sig av sig själv på min dator när jag installerade Windows 7. Har kört med xp innan o även provat Vista som jag inte gillade pga diverse fel. Dock var Vista lite snabbare när det fungerade.
Nu läser jag igenom forumet på halva tiden mot innan.. (Undrar vad jag ska göra med all tid jag sparar)
Amazon 121 -67 + Amazon 221 -66 + Amazon221-67 + Amazon 121-60
pvfreak
Posts: 285
Joined: Sun Aug 31, 2008 8:43 pm
Location: Sätila

Re: Seg svartid. Serverproblem?

Post by pvfreak »

Ut i garaget och mecka med bilen, kanske? :lol: :lol:
Medlem 6561 i Svenska Volvo Amazonklubben
Gullan
Posts: 78
Joined: Thu Aug 27, 2009 8:48 pm
Location: Hässleholm

Re: Seg svartid. Serverproblem?

Post by Gullan »

Kalla det I-landsproblem eller inte, jag tycker det går segt iaf....
Gullan en 4dr med automatisk växellåda.
Anno 1965
einar-
Posts: 741
Joined: Fri May 16, 2008 11:38 pm
Location: Dala Järna

Re: Seg svartid. Serverproblem?

Post by einar- »

Jag har inga problem med att det går segt. Har Windows xp och firefox som webbläsare
/Jimmy Einarsson: Medlem 5308 http://snoborg.mine.nu/
Gyllengul 65:a med vissa bruna partier
Post Reply