Tack...

Regler samt övriga användarfrågor. Moderatorer
Forum rules
Här postas frågor om forumets funktioner och ickefunktioner även allmänna frågor/förslag om regler och dess tolkningar. Frågor om varför specifika trådar har blivit modererade/borttagna skall även fortsättningsvis ske via PM till berörd eller annan moderator och ej på forumet. Vid tveksamhet om det är en allmän fråga eller inte, kontakta en moderator först.
Post Reply
Lammhultar´n
Posts: 20
Joined: Sat Jul 25, 2009 9:51 pm

Tack...

Post by Lammhultar´n »

Det här stället(forumet då asså) är helt fantastiskt....& alla människorna åxå...bara så ni vet....
Medelhavsblå 221341S med vissa inslag av andra kulörer.
roberth
Posts: 514
Joined: Sat Jul 29, 2006 2:54 pm
Location: skellefteå
Contact:

Re: Tack...

Post by roberth »

Kan bara hålla med. Vilken inspiration man får av forumet. O vilket kunnande!
Amazon 122S-65
Cresent Scoterett-65:a
Mazda Miata (mx-5) -97:a
http://www.domherre.se/
olman
Posts: 407
Joined: Tue Oct 03, 2006 7:54 pm
Location: Gottröra
Contact:

Re: Tack...

Post by olman »

Ja det är en stor tillgång o kunna gå in i och olja ner tangentbordet med en fråga när man kört fast .
22134 VF
Lammhultar´n
Posts: 20
Joined: Sat Jul 25, 2009 9:51 pm

Re: Tack...

Post by Lammhultar´n »

Precis vad jag menade...mycket kunskap samlat på ett ställe..& problem kan lösas,ibland med lite humor....
Medelhavsblå 221341S med vissa inslag av andra kulörer.
folo
Posts: 108
Joined: Fri Jan 23, 2009 4:06 pm

Re: Tack...

Post by folo »

Jag kan verkligen instämma, jag har fått mycket hjälp av bl.a QV tackar,tackar
Dom här sidorna/trådarna är mycket värt när det var länge sedan man mekade Amazon..
/folo
Harry Dahl
Posts: 58
Joined: Wed Feb 03, 2010 1:54 pm
Location: Vendelsö

Re: Tack...

Post by Harry Dahl »

Instämmer. Jag har under en längre tid (ca ett år) följt forumet, och jag måste säga att det har hjälpt mig mycket under arbetet med att göra i ordning min Amazon. Nu äntligen har jag kommit mig för att registrera mig, så nu kan förhoppningsvis även jag bidra med någon info. Min Amazon är en tvådörrars -65:a, pärlvit med röd inredning och B18A-motor, så den är absolut inte ovanlig eller så. Jag fick ärva den efter min far som köpte den ny på våren 1965, så jag är bara andre ägaren. den har aldrig varit riktigt nedrisad utan kördes fram till ca 2001-2002, då det blev nedslag på besiktning för rostiga skärmfästen fram. Efter det så blev den stående tills jag satte igång med den för ca ett år sedan. Målsättningen är att den ska vara igång igen till sommaren.
Vi hörs!
pvfreak
Posts: 285
Joined: Sun Aug 31, 2008 8:43 pm
Location: Sätila

Re: Tack...

Post by pvfreak »

Välkommen hit Harry Dahl. :D
Kul att du har en bil som din far köpte ny.
Vore kul att få se lite bilder på den :D
Medlem 6561 i Svenska Volvo Amazonklubben
Harry Dahl
Posts: 58
Joined: Wed Feb 03, 2010 1:54 pm
Location: Vendelsö

Re: Tack...

Post by Harry Dahl »

Tackar,tackar!

Ja, jo, bilder ska jag försöka ordna, inte för att bilen innehåller några överraskningar.
Mitt mål är att försöka återskapa det utseende som bilen hade i början av 70-talet, använd men välbehållen.
Harry Dahl
Posts: 58
Joined: Wed Feb 03, 2010 1:54 pm
Location: Vendelsö

Re: Tack...

Post by Harry Dahl »

Testar att lägga in bilder....

Image
Post Reply