Amazon -63 Projekt

Visa din original-amazon. Allt från objekt till pärla. Moderatorer
Bettan
Posts: 103
Joined: Sat Jun 18, 2011 10:08 pm
Location: Norrbotten

Re: Amazon -62 Projekt

Post by Bettan »

Nädå, därför jag sparat en hel del :) Tack så mycket! Kommer fler bilder imorgon då en ny golvmatta åker in. Det blir nog min sista uppdatering på ca 1 månad för på lördag åker jag till Afrika så då får amman stå och frysa på uppfarten.
Dave_norrkoping
Posts: 326
Joined: Mon Apr 04, 2011 8:25 pm
Location: Norrköping östergötland

Re: Amazon -62 Projekt

Post by Dave_norrkoping »

Bettan wrote:Nädå, därför jag sparat en hel del :) Tack så mycket! Kommer fler bilder imorgon då en ny golvmatta åker in. Det blir nog min sista uppdatering på ca 1 månad för på lördag åker jag till Afrika så då får amman stå och frysa på uppfarten.
ser fram mot nya bilderna :) vilket lyx hade gjärna åkt iväg med men nu stjäl amazonen alla mina pengar ;)

MVH/David
Projekt volvo amazon -64 4dr automat
Bettan
Posts: 103
Joined: Sat Jun 18, 2011 10:08 pm
Location: Norrbotten

Re: Amazon -62 Projekt

Post by Bettan »

Kom hem från Afrika för ca 2 veckor sen, och jag har inte gjort alltför mycket på amman, men en halv golvmatta har kommit in iaf.

Blev inte alltför bra vid kanten mot kardantunneln men jag får fixa det sen.

Image

Nu står den på uppfarten och fryser

Image

Tyckte skarvarna blev någotsånär OK.

Image

Är det någon som vet om det finns att köpa den där jutefilten (tror jag det är) som man kan se på sista bilden (dock helt trasig). Den sitter fram i bilen, ovanför där man har fötterna. Den har hål för pedalerna, värmegrejjen osv. Ganska tjock, min var grå på den sidan som man ser, och ofärgad på sidan mot plåten. Är det värt att köpa den, är den mkt ljud/värme isolerande?
A-masen
Posts: 1906
Joined: Thu Jan 12, 2006 4:55 pm
Location: Sverige

Re: Amazon -62 Projekt

Post by A-masen »

På den ort som jag befinner mig nu finns en firma som har någon sorts försäljningskontor för dom här: http://www.hordastans.se/?articleId=141 ... &topId=5.3
I deras skyltfönster finns ett stort antal produkter av textilmattor, både plana och formade. Och alltså inte bara plastmaterial som det framhålls i länken.

Om du inte får fram det du vill ha genom dom vanliga resrvdelshandlarna (kolla länksamlingen) så kan du ju skicka ett mail till dom här.
benge57
Posts: 77
Joined: Sun Sep 12, 2010 7:46 pm

Re: Amazon -62 Projekt

Post by benge57 »

Gillar färgen på mattan,törs man fråga var den är köpt?
User avatar
granfot
Posts: 806
Joined: Sun May 23, 2010 4:50 pm
Location: Lagan
Contact:

Re: Amazon -62 Projekt

Post by granfot »

Torpedfilten kan du köpa på VP Autoparts bland annat. :) Däremot vågar jag inte svara på hur mycket nytta den gör.

Välkommen hem förresten!
Bettan
Posts: 103
Joined: Sat Jun 18, 2011 10:08 pm
Location: Norrbotten

Re: Amazon -62 Projekt

Post by Bettan »

A-masen wrote:På den ort som jag befinner mig nu finns en firma som har någon sorts försäljningskontor för dom här: http://www.hordastans.se/?articleId=141 ... &topId=5.3
I deras skyltfönster finns ett stort antal produkter av textilmattor, både plana och formade. Och alltså inte bara plastmaterial som det framhålls i länken.

Om du inte får fram det du vill ha genom dom vanliga resrvdelshandlarna (kolla länksamlingen) så kan du ju skicka ett mail till dom här.
Okej tack för tipset! Ska kolla :)
benge57 wrote:Gillar färgen på mattan,törs man fråga var den är köpt?
Självklart, den är köpt på Colourama. Var lite dyr (iallafall för min studentplånbok), kostade 181 kr/m2 och jag köpte 4 m2, så den gick på 724 kr.
granfot wrote:Torpedfilten kan du köpa på VP Autoparts bland annat. :) Däremot vågar jag inte svara på hur mycket nytta den gör.

Välkommen hem förresten!
Okej, då var det den jag misstänkte att det var, jag var inte säker på att det var rätt. Men nästan 600 kr för en filt... Är det en torpetfilt på torpedpappen original? Såg ut som att det följde med filtbitar som ska sitta på torpedpappen.

Tack så mycket, känns bra att vara hemma :)
OddSverre
Posts: 86
Joined: Tue Apr 06, 2010 12:22 pm
Location: Akershus, Norge

Re: Amazon -62 Projekt

Post by OddSverre »

Jeg vil tro denne: http://www.biltema.no/no/Bil---Mc/Bilti ... ingsplate/
gjør jobben bedre enn den gamle filten, om du ikke er veldig opptatt av at det skal være originalt.
13134 VD
Gyllengul (84)
414-247
50233
Rappel
Posts: 836
Joined: Thu Jan 24, 2008 5:07 pm
Location: boden

Re: Amazon -62 Projekt

Post by Rappel »

kan detta vara bettina grönberg från boden? :wink:
ser ut som ett bra projekt med inte alla för mkt rost. fick du på nån färg på golvet innan du la golv mattan? de är alltid bra att ha! :) ska bli kul att följa denna tråd! 8)
Röd 67a
Graffitgrå 65a


VERKSTADSHANDBÖCKER!
http://www.volvoamazonpictures.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Bettan
Posts: 103
Joined: Sat Jun 18, 2011 10:08 pm
Location: Norrbotten

Re: Amazon -62 Projekt

Post by Bettan »

Rappel wrote:kan detta vara bettina grönberg från boden? :wink:
ser ut som ett bra projekt med inte alla för mkt rost. fick du på nån färg på golvet innan du la golv mattan? de är alltid bra att ha! :) ska bli kul att följa denna tråd! 8)
Haha, jodu, det är det :wink: Nej den har klarat sig bra från rost, iallafall på det vanliga ställena. Nej, jag ska ta ut mattan när jag gjort klart hela, sen ska jag lägga isolering och när jag fått den lackerad ska jag ta och fixa golvet, ta bort all ytrost och lägga på rostskydd, även laga ett hål. Hehe jo, jag brukar se din amazon lite då och då :)

OddSverre wrote:Jeg vil tro denne: http://www.biltema.no/no/Bil---Mc/Bilti ... ingsplate/
gjør jobben bedre enn den gamle filten, om du ikke er veldig opptatt av at det skal være originalt.
Jo, jag har funderat på vanlig isolering, och jag ska täcka hela golvet och sidorna med isolering, men hade helst velat ha original på den delen. Det kanske till och med blir att sätta isolering+original mattan. Men jag får se. Den var så jäkla dyr, original mattan alltså :(
Bettan
Posts: 103
Joined: Sat Jun 18, 2011 10:08 pm
Location: Norrbotten

Re: Amazon -62 Projekt

Post by Bettan »

I helgen har det hänt lite grejjen på bettan :)

Här håller jag på slipa "stolshållaren" eller vad det nu heter.

Image

Här får jag hjälp med lite kapning!

Image

Här har det bytts ut en stor plåtbit.

Image

Wii, den där svåra bucklan gick att fixa till :)

Image

Ett hål mindre att oroa sig över. Fast som ni ser så tog svetsgasen slut, men det är ju på ett företag så jag slipper betala för ny :)

Image
Bettan
Posts: 103
Joined: Sat Jun 18, 2011 10:08 pm
Location: Norrbotten

Re: Amazon -62 Projekt

Post by Bettan »

Hänt lite nytt igen. Går sakta men säkert :p

Före

Image

Image

Nästan före, började slipa lite innan jag tog kort..

Image

Efter, nästan klar, hann inte med att grunda hela.

Image

Efter

Image

Här är den nya plåten, den som var innan var helt rostig..

Image

Image

Lite grundat

Image
Bettan
Posts: 103
Joined: Sat Jun 18, 2011 10:08 pm
Location: Norrbotten

Re: Amazon -62 Projekt

Post by Bettan »

Var till amman idag, hände inte alltför mkt och glömde kameran.. Känns som det aldrig tar slut saker att göra :p Bränslepumpen gick sönder i helgen också, men vi svetsade ihop den igen så nu går hon men jag tror det kommer gå sönder snart igen. Det som vart gjort idag var att svetsa rost, rost och lite mer rost samt att slipa rost..
LABBE
Posts: 627
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:28 pm
Location: vallentuna

Re: Amazon -62 Projekt

Post by LABBE »

kolla meddelande( lämnat tel nr) jag e i boden har en grej till dig här men rullar neråt senare.........labbe
Amazon 66 taksänkt hgv (den låge)
amazon limousine 60 (brick bay)
Bettan
Posts: 103
Joined: Sat Jun 18, 2011 10:08 pm
Location: Norrbotten

Re: Amazon -62 Projekt

Post by Bettan »

LABBE wrote:kolla meddelande( lämnat tel nr) jag e i boden har en grej till dig här men rullar neråt senare.........labbe
Såg det inte förens nu men det löste ju sig :) Återigen, tack så hemskt mycket! :D
Post Reply