En GT blir lite mera "GT-aktig"

Visa din original-amazon. Allt från objekt till pärla. Moderatorer
User avatar
Rolf
Posts: 325
Joined: Sat Apr 24, 2010 7:33 pm
Location: Woodinville USA
Contact:

Re: En GT blir lite mera "GT-aktig"

Post by Rolf »

Ragge wrote:inga problem , bara du inte tar dt som att jag klagar ???!
Nej för fasen, jag har ju bett alla GT experter att kolla upp GT sidan och se till att alla fakta är rätt.

Jag har hört rykten om en ståblå i USA men det är inget som jag har något konkret på.

Det får räcka med min gröna just nu. Jag håller på att minska vagnparken, inte öka!

Man kan bara jobba på och köra en i taget.
Ragge
Posts: 785
Joined: Sat Dec 13, 2008 7:46 pm
Location: munkedal, Bohuslän

Re: En GT blir lite mera "GT-aktig"

Post by Ragge »

Rolf wrote: Man kan bara jobba på och köra en i taget.
va ?? vad säger du ? det kan inte vara sant ... hur går det för mig nu då ??? hahaha !!
pvfreak
Posts: 285
Joined: Sun Aug 31, 2008 8:43 pm
Location: Sätila

Re: En GT blir lite mera "GT-aktig"

Post by pvfreak »

Det går säkert bra för dig. Bara du håller igång en 150 år till sisådär. :wink: :lol: (kunde inte låta bli)
Medlem 6561 i Svenska Volvo Amazonklubben
Ragge
Posts: 785
Joined: Sat Dec 13, 2008 7:46 pm
Location: munkedal, Bohuslän

Re: En GT blir lite mera "GT-aktig"

Post by Ragge »

ja så gammal blir jag säkert ... om fortum får bestämma , så de kan pressa mig på grymma summor i många många år till . staten vill antagligen att jag dör precis den dagen jag går i pension , så de slipper betala ut nåt och kan gama till sig av det jag skulle ha annars ...
User avatar
Rolf
Posts: 325
Joined: Sat Apr 24, 2010 7:33 pm
Location: Woodinville USA
Contact:

Re: En GT blir lite mera "GT-aktig", update

Post by Rolf »

Har fått lite mer gjort på GT:n.

Image

Image

Hittade en gammal sextiotals nummerplåt i en antikaffär för tre dollar. Det kostade $47 dollar att registrera med den skylten så ni som kan matte kan räkna ut att det blev jämna femto bucks för livstidsregistrering. "A" står för Seattle eftersom det gick enligt befolkningsmängt likt i Sverige med A för Stockholm.

Visst, det fixade inte rosten eller den matta lacken men den passar battre an en ny blank skylt.


Image

Snodde kofångaren från Combin och bonkade på Hella ljusen för full GT effekt.


Image

Slängde in en gammal tyg matta från en annan bil för att det skall bli lite trevligara.
Målet är att köra till All Swedish Meet den 19:onde för att rada upp med två andra GT bilar. En Kanadensisk och en högerstyrd från UK. Skall bli kul.

Rapport kommer.


PS. Har byggt ny web site, ta en koll och kritisera. Skall köra mer dynamisk blog style, det är tydligen inne.

En kanonfin 69:a GT pryder förstasidan just nu.

http://www.classicroad.com
User avatar
Rolf
Posts: 325
Joined: Sat Apr 24, 2010 7:33 pm
Location: Woodinville USA
Contact:

Re: En GT blir lite mera "GT-aktig"

Post by Rolf »

Image

Färgade några fina röda dörrsidor till beige. Matchar hyffsat och bättre än att köra omkring utan dörrsidor.


Image

Inte exakt match men det ser lagom trevligt ut.

Image

Min kompis Gary gav mig en gammal hansk...hylla! Gammal? Den ser ny ut!! Skar ut en sparkpanel och bonkade dit. Nu har jag någonstans att lägga mitt Amerkanska registreringsbevis i min Svenska bil.

Image

Se där...ser riktigt trevligt ut...lagom i tid att åka till All Swedish Meet i morgon. Vädergudarna har lovat torrt väder.
Nalletill1000
Posts: 239
Joined: Sat Apr 15, 2006 12:45 am
Location: Slidell, Louisiana, U.S.A.
Contact:

Re: En GT blir lite mera "GT-aktig"

Post by Nalletill1000 »

Rolf wrote: Vädergudarna har lovat torrt väder.
Det ar inte sa vanligt pa din planhalva, sa kop en lott nar du anda ar igang ;)
You can't fix stoopid. There is no medicine, surgery, or class you can take to fix it. _Stoopid_is_forever_ (Ron White in blue collar tour)
Post Reply