Amazon -64
Posted: Sun Oct 30, 2011 11:27 pm
Tänkte man kan ha en egen tråd att fråga i ifall det dyker upp saker man undrar över. Så varför inte göra det till en projekttråd där man i framtiden kan visa vad man gjort?
Har alltså i mina ögon hittat en pärla som med lite blod svett och tårar startade där den stod, med utbytesmotor och Stromberg förgasare.
Bilen hemkommen och rengjord. Inge grönt kvar förutom det jag inte tänkte på, självklart va det på det synligaste stället också.
Påkostad lagning som verkar hel, vet inte vem som gjort eller hur. Vänster sida är påbörjad med lika bra resultat men i slipstadiet.
*Behöver bilder på upphänging avgassystem, de handböcker jag har visar bara montering. Ej slutgiltigt resultat.
Denna bild ljuger lite då jag ser fotografen lekt med färgerna =) Temporärt feltemabatteri.
* Bilen drar tjyvström så det sjunger om det. Även med annat batteri går det på några timmar. Vad kan boven i dramat vara?
Här är även delar jag införskaffade för att påbörja den andra bilen under, vilket va surt då just bromsarna va bytta Men bussningarna kommer nog väl till hands, bilen är ju sänkt på verkstad, vet ju aldrig vad man får då, eller?
Tänkte även visa det projekt som blev stillastående, för kanske, om tid och pengar (mest pengar.. ) existerar också ska bli startklart. Vill mycket gärna se detta golv i den andra bilen. Kanske för jag vet hur nytt det såg ut att vara i jämnförelse - och 8 timmar med skrapande under... =D
Detta är en stor bild så låter den vara länkad.
http://img.photobucket.com/albums/v241/ ... MG1270.jpg
Planerna är väldigt simpla just nu. Täta alla läckor, då bilen tenderar att bli väldigt fuktig förarsidan, även panelen bredvid golvkontakten. Några klassiska ställen man ska kika för läckage/täthet?
Se över de redan renoverade bromsarna och justera dessa enligt handbok. - vet ej när de byttes
Hitta bladmått och justera ventilspel - säkert justerat med bladmåttet felplacerat, tickar lite väl mycket
Fixa dödsdörren på förarsida, sväng inte höger om du inte håller i! =D
Montera ur de Volvo 340 stolar (?) som sitter.
Plocka ur orginal gummimatta och hitta ersättning, helst tyg /göra eget. Den är skuren och mkt sliten.
Försäkra mig om att bilen laddar under körning
Få vindrutetorkarna att fungera samt spolarvätskepump. Vill ju besiktiga.
Koppla temporärt signalhorn på knapp med märkning
Första ordentliga urstädningen
Skrapa underredet och måla upp som jag gjort förut ( metallfärg 2lager, rostskyddsprimer och sedan tectyl, duger det? ) Eller ska det vara body?
Bilen ska få en fylligare gul lack med orange inslag
Denna bild representerar färgen bra (på min datorskärm, kan variera )
Ska försöka ta lite flera bilder imorgon - är ju nattuggla så skriver detta väldigt sent - när jag ska städa ur garaget så jag får någonstans att vara. Kallgarage med insikt till grannen, mumma vet ni, då ser dom progress!
P.S har ju inte ens kollat i Haynesboken än kom jag på! Kanske finns en bild där på avgasupphäng. om man har tur
Har alltså i mina ögon hittat en pärla som med lite blod svett och tårar startade där den stod, med utbytesmotor och Stromberg förgasare.
Bilen hemkommen och rengjord. Inge grönt kvar förutom det jag inte tänkte på, självklart va det på det synligaste stället också.
Påkostad lagning som verkar hel, vet inte vem som gjort eller hur. Vänster sida är påbörjad med lika bra resultat men i slipstadiet.
*Behöver bilder på upphänging avgassystem, de handböcker jag har visar bara montering. Ej slutgiltigt resultat.
Denna bild ljuger lite då jag ser fotografen lekt med färgerna =) Temporärt feltemabatteri.
* Bilen drar tjyvström så det sjunger om det. Även med annat batteri går det på några timmar. Vad kan boven i dramat vara?
Här är även delar jag införskaffade för att påbörja den andra bilen under, vilket va surt då just bromsarna va bytta Men bussningarna kommer nog väl till hands, bilen är ju sänkt på verkstad, vet ju aldrig vad man får då, eller?
Tänkte även visa det projekt som blev stillastående, för kanske, om tid och pengar (mest pengar.. ) existerar också ska bli startklart. Vill mycket gärna se detta golv i den andra bilen. Kanske för jag vet hur nytt det såg ut att vara i jämnförelse - och 8 timmar med skrapande under... =D
Detta är en stor bild så låter den vara länkad.
http://img.photobucket.com/albums/v241/ ... MG1270.jpg
Planerna är väldigt simpla just nu. Täta alla läckor, då bilen tenderar att bli väldigt fuktig förarsidan, även panelen bredvid golvkontakten. Några klassiska ställen man ska kika för läckage/täthet?
Se över de redan renoverade bromsarna och justera dessa enligt handbok. - vet ej när de byttes
Hitta bladmått och justera ventilspel - säkert justerat med bladmåttet felplacerat, tickar lite väl mycket
Fixa dödsdörren på förarsida, sväng inte höger om du inte håller i! =D
Montera ur de Volvo 340 stolar (?) som sitter.
Plocka ur orginal gummimatta och hitta ersättning, helst tyg /göra eget. Den är skuren och mkt sliten.
Försäkra mig om att bilen laddar under körning
Få vindrutetorkarna att fungera samt spolarvätskepump. Vill ju besiktiga.
Koppla temporärt signalhorn på knapp med märkning
Första ordentliga urstädningen
Skrapa underredet och måla upp som jag gjort förut ( metallfärg 2lager, rostskyddsprimer och sedan tectyl, duger det? ) Eller ska det vara body?
Bilen ska få en fylligare gul lack med orange inslag
Denna bild representerar färgen bra (på min datorskärm, kan variera )
Ska försöka ta lite flera bilder imorgon - är ju nattuggla så skriver detta väldigt sent - när jag ska städa ur garaget så jag får någonstans att vara. Kallgarage med insikt till grannen, mumma vet ni, då ser dom progress!
P.S har ju inte ens kollat i Haynesboken än kom jag på! Kanske finns en bild där på avgasupphäng. om man har tur