Nybliven amazonägare 66a

Visa din original-amazon. Allt från objekt till pärla. Moderatorer
peoa
Posts: 223
Joined: Thu Feb 07, 2013 10:04 am

Re: Nybliven amazonägare 66a

Post by peoa »

Trots att sommaren inte börjat så där jättebra vädermässigt så har jag kört en hel del med amazonen.
Inga som helst problem utan den tickar på så fint.

Det har blivit några träffar och bl.a var vi med (en stund i alla fall) i kortegen under Gärdesloppet.
Det var otroligt mycket bilar så tyvärr blev det lite stopp mitt i Stockholm. Några bilar gav upp mekaniskt efter vägen och när det kändes som man bara stod på kopplingen gav även vi upp. Mörka moln med regnoväder gjorde väl inte beslutet svårare.
Image
Image
Image
Image
Image

Det har även blivit en tur till Ulva Kvarn som är ett trevligt ställe med många fina bilar och otroligt vacker miljö.
Den här tisdagen var det volvo tema. Tyvärr kom vi lite senare så strax efter att vi kommit dit började några att åka därifrån.
Image
Image
Image
Image

Jag har verkligen försökt att hitta stötfångardelar i fint skick men det är verkligen inte lätt. Och om det kommer fram nåt så är det alldeles för dyrt. Så nu gav jag upp och beställde ett nytt set fram och bak. Beställde det i måndags och idag kom det till dörren. Jag blev verkligen inte besviken, vilken finish :D
Har även beställt en ny uppsättning 5,5 fälgar med däck som tyvärr var slutsålda men skulle komma på lager när som helst.
Image

Trevlig midsommar på er :cool:
peoa
Posts: 223
Joined: Thu Feb 07, 2013 10:04 am

Re: Nybliven amazonägare 66a

Post by peoa »

Nu sitter stötfångarna på plats. Blev helt klart ett lyft :D

Image
Image
Image
Image
Image
Qallzar
Posts: 158
Joined: Tue Jul 10, 2012 7:06 am
Location: habo

Re: Nybliven amazonägare 66a

Post by Qallzar »

Snyggt! Det verkligen lyser upp fint med fina kofångare. Leta efter vettiga begagnade är inte så lätt..
peoa
Posts: 223
Joined: Thu Feb 07, 2013 10:04 am

Re: Nybliven amazonägare 66a

Post by peoa »

Qallzar wrote:Snyggt! Det verkligen lyser upp fint med fina kofångare. Leta efter vettiga begagnade är inte så lätt..
Ja det blev lite skillnad!
Nej det är verkligen inte lätt. Sen blir det snordyrt om man ska köpa del efter del till höga priser på kända auktionssidor etc.
Ikväll var jag med sonen på Mel`s garage och drive in. Fina bilar, god hamburgare och en trevlig tur med amazonen tillsammans med en mycket nöjd 3 1/2 åring 8)
John
Posts: 580
Joined: Tue Aug 05, 2008 3:36 pm
Location: Tierp

Re: Nybliven amazonägare 66a

Post by John »

Riktigt fin bil du har!
Synd att jag missade att det var volvo tema vid Ulva brukar åka dit någon gång per säsong.

//John
volvo amazon 2d -67
volvo amazon 4d -65
volvo amazon kombi -67
volvo 245 turbo -84
Volvo 945 turbo -96
volvo V50 -06
peoa
Posts: 223
Joined: Thu Feb 07, 2013 10:04 am

Re: Nybliven amazonägare 66a

Post by peoa »

John wrote:Riktigt fin bil du har!
Synd att jag missade att det var volvo tema vid Ulva brukar åka dit någon gång per säsong.

//John
Tack John!
Ulva Kvarn är en riktigt trevlig träffpunkt. Så vi kanske ses där i sommar 8)
Post Reply