Amazon kombi -65 bra objekt

Visa din original-amazon. Allt från objekt till pärla. Moderatorer
Qallzar
Posts: 158
Joined: Tue Jul 10, 2012 7:06 am
Location: habo

Re: Amazon kombi -65 bra objekt

Post by Qallzar »

När jag köpte min pärla :wink:

Image



Idag

Image



Image



Image



Image





Monterade overdriven igår och då var ja ju tvungen att provköra en bit o se om den funka, det gjorde den inte. ska kolla över min inkoppling av elen men det får bli nån annan da.

Image
peoa
Posts: 223
Joined: Thu Feb 07, 2013 10:04 am

Re: Amazon kombi -65 bra objekt

Post by peoa »

Vilken förvandling!
Otroligt fin bil!
Qallzar
Posts: 158
Joined: Tue Jul 10, 2012 7:06 am
Location: habo

Re: Amazon kombi -65 bra objekt

Post by Qallzar »

Inte konstigt att min overdrive inte fungerade. Upptäckte att säkringen va sönder och att det va kortslutning nånstans för nya säkringen gick direkt.
Lampan var boven, baksidan av lamphållaren så skall man ju koppla in en strömkabel sen vill ju lampan ha jord också. Det fanns 2 stycken stift bakom denna lamphållare och jag satte jord på den ena stiftet och ström på det andra. Det var ju bara det att dessa hängde ihop så givetvis blev det kortslutning (även i mitt huvud antar jag för lampan får ju jord igenom sin hållare).
Nu lyser lampan i alla fall när man drar ner spaken-för sent för provkörning men det får la bli nån annan dag.
Qallzar
Posts: 158
Joined: Tue Jul 10, 2012 7:06 am
Location: habo

Re: Amazon kombi -65 bra objekt

Post by Qallzar »

Det va det som va felet för nu funkar overdriven. Min nya radio med bluetooth fick jag inte att funka ihop med min telefon, flera timmars pill och en nästan sönderslagen radio så gav ja upp. Vart inne i vinterbilen o hämtade AUX kabeln för att testa de nya högtalarna. När ja kom tillbaka till bilen så hux flux funkade bluetooth... antar han blev skraj när kabeln togs fram.
Dessa fel är goa fel, ett kopplingsfel och ett fel som löser sig själv. :D
1986amazon2
Posts: 14
Joined: Tue Jan 06, 2015 9:46 pm

Re: Amazon kombi -65 bra objekt

Post by 1986amazon2 »

Kjempe fin bil og bra restaurering.
Qallzar
Posts: 158
Joined: Tue Jul 10, 2012 7:06 am
Location: habo

Re: Amazon kombi -65 bra objekt

Post by Qallzar »

haha, tog en provrunda idag för att testa bromsarna efter vi luftat dom, samt spänt handbromsen. Blev jättebra nu.
Men bilen dog när jag trampade lite på gasen, hoppade igång igen efter att den fått stå stilla i 20 sekunder. Sen dog den varje gång man försökte gasa på bilen lite, köra på fisgas funkade.
Jag spolade ur tanken och rengjorde så gott det gick med tanken på plats så den borde va okey, tänkte dock att det kan vart nån rostflaga som satt sig för röret för bensinfiltret såg tomt ut efter att bilen dött.
Men jag tog dän filtret för att kolla det först innan ja skruvar dän tankarmaturen, så här såg filtret ut inuti-

Image


:lol:
A-masen
Posts: 1906
Joined: Thu Jan 12, 2006 4:55 pm
Location: Sverige

Re: Amazon kombi -65 bra objekt

Post by A-masen »

Choklad?
Amakombi
Posts: 531
Joined: Thu Oct 06, 2005 7:54 am
Location: Kil

Re: Amazon kombi -65 bra objekt

Post by Amakombi »

filtret ser ju ut att ha gjort sitt jobb i alla fall, den sörjan i förgasaren hade inte varit så lyckat.
Skåre
Posts: 110
Joined: Wed Oct 30, 2013 8:05 am

Re: Amazon kombi -65 bra objekt

Post by Skåre »

Mycket lyckad renovering, bilen ser ju helt fantastisk ut nu. Jag funderar på att ta mig an en kombi nästa gång...
123GT
Posts: 815
Joined: Sat May 22, 2010 12:38 pm
Location: ...nära Göteborg.
Contact:

Re: Amazon kombi -65 bra objekt

Post by 123GT »

Snyggt jobbat vilken förvandling !!!
Vad har du kvar att göra innan du är nöjd och redo för sommaren 2015 ?
/ sven
'67;a 123 GT objekt i djup dvala.

Länk : Svenska Volvo Amazonklubben
Länk : Mina blandade Amazonbilder
Youtubelänk : The one and only - Salt & Peppar Amazonen
Qallzar
Posts: 158
Joined: Tue Jul 10, 2012 7:06 am
Location: habo

Re: Amazon kombi -65 bra objekt

Post by Qallzar »

Tackar tackar!

Bilen är besiktigad med några tvåor. Inga reflexer bak, framlyset lös lågt, bromsar fram drar höger och främre övre länkarmsbussning glapp. Så det va inte farligt.

Nu blir det att använda bilen dagligen, grill skall införskaffas och bälten ska monteras bak annars så är det bara lite småpill.




Image



Image



Listfästerna som jag pratat om tidigare passade fint för övrigt!
John
Posts: 580
Joined: Tue Aug 05, 2008 3:36 pm
Location: Tierp

Re: Amazon kombi -65 bra objekt

Post by John »

Ser riktigt fint ut en tidig grill skulle passa bra på den :D
Vill du ha en vanlig grill så får du hojta till ligger en trave i förrådet :lol:

//John
volvo amazon 2d -67
volvo amazon 4d -65
volvo amazon kombi -67
volvo 245 turbo -84
Volvo 945 turbo -96
volvo V50 -06
Qallzar
Posts: 158
Joined: Tue Jul 10, 2012 7:06 am
Location: habo

Re: Amazon kombi -65 bra objekt

Post by Qallzar »

Tack john, jo hehe det skulle sitta fint... undra vem som just fick tag i en..
Har ju en 57-61 grill som var tänkt att komma dit, får se om jag hinner bygga om en front till nästa vinter.
Qallzar
Posts: 158
Joined: Tue Jul 10, 2012 7:06 am
Location: habo

Re: Amazon kombi -65 bra objekt

Post by Qallzar »

Jahopp bilen är numer besiktigad o godkänd samt att jag har kört snart 100 mil redan, funkar felfritt förutom att jag fått byta lilla bensinfiltret ibland. Inne på mitt 5:e nu och det går allt längre tid imellan så all "choklad" verkar ta slut snart.
Samt att jag inte tryckte i något rutklet mellan listen/kaross och ruterna/listen. Då läckte det in lite så nu har jag tryckt in klet. Fyfan vilket skitjobb, Kletigt som fasen. Tätt blev det iaf.
Fick även täta runt det hålet som huvöppnarvajern går igenom torpeden för när vattnet rann ner där mellan skärm/huv så var det som en fors in i kupen...

Image
peoa
Posts: 223
Joined: Thu Feb 07, 2013 10:04 am

Re: Amazon kombi -65 bra objekt

Post by peoa »

Grattis till besiktningen, vilken otroligt fin bil du fått/gjort dig!
Post Reply