"Amazing" Amazon -67 Automatic

Visa din original-amazon. Allt från objekt till pärla. Moderatorer
123GT
Posts: 815
Joined: Sat May 22, 2010 12:38 pm
Location: ...nära Göteborg.
Contact:

Re: Nennis Långtidsproject Amazon -67 Automatic

Post by 123GT »

Tjena!
Är själv svag för slot mags :) Det finns säkert flera som kan hjälpa dig men jag mätte upp "försänkningen" och köpte brickor hos http://www.alven-ingvarsson.se/" onclick="window.open(this.href);return false; och muttrar hos http://www.rogerscustom.se/" onclick="window.open(this.href);return false; men som sagt...finns säkert flera firmor som kan hjälpa till! Lycka till... :-)
/ sven
'67;a 123 GT objekt i djup dvala.

Länk : Svenska Volvo Amazonklubben
Länk : Mina blandade Amazonbilder
Youtubelänk : The one and only - Salt & Peppar Amazonen
Nennis
Posts: 77
Joined: Thu May 16, 2013 9:59 am

Re: Nennis Långtidsproject Amazon -67 Automatic

Post by Nennis »

123GT wrote:Tjena!
Är själv svag för slot mags :) Det finns säkert flera som kan hjälpa dig men jag mätte upp "försänkningen" och köpte brickor hos http://www.alven-ingvarsson.se/" onclick="window.open(this.href);return false; och muttrar hos http://www.rogerscustom.se/" onclick="window.open(this.href);return false; men som sagt...finns säkert flera firmor som kan hjälpa till! Lycka till... :-)
/ sven

Tackar Sven!

Jo magsfälgar är bra balla det tycker även jag :grin:
har suttit och polerat nu i 2 dagar då 2st av fälgarna är verkligen jättefula.
Tänkte göra en uppdatering ikväll här i tråden med D.iv bilder :)

//////
Nennis
Posts: 77
Joined: Thu May 16, 2013 9:59 am

Re: Nennis Långtidsproject Amazon -67 Automatic

Post by Nennis »

Nu va det jätte länge sedan det blev en uppdate :shock:

Har iallafall hänt lite saker med Amazonen, Beställde ju ett bälte som har monterats in,
Har även som sakt fått tag i 5st "Mags" fälgar som var i dåligt skick så man har haft lite
gnuggtumme :lol: Muttrar till fälgarna kom igår från Manton i Kga..

Har även lyckats sälja iväg min Amerikanare jag hadde, Cheva 57 4drht, Går numera i Älvdalen (Ångrar mig redan :sad: )
fast Amazonen får ju garaget nu för tiden så det är ju bra.

Lite bilder på diverse som hänt!

Bälte Från VP
Image

Putsa Putsa, Den till höger Orörd
Image

Usch, Misshandlad fälg :shock:
Image

de tar sig
Image
Uploaded

Amazonen har sällis av en Uppsvullen Amazon :lol: (Ford 1950 "Shoebox" )
Image

En Tradera vinst 8)
Image

Tog och bytte soppaslangen till en Stålomspunnen 8) :P
Image

Och så här blev resultatet av Mags på en sprayad mattsvart Amazon utan lister, Dock bara i fram, då jag behöver nya bakdäck! :wink:
Image
Image


Image

Jag tycker det blir stiligt, Måste som sakt jaga däck så det blir runtom!

Lite stämminigsbilder på en Svensk Jänkare VS En Amerikansk

Image
Image
Image

Det var allt för nu, Men återkommer... Ska försöka uppdatera oftare 8)


Över och Ut

/////////////
Nennis
Posts: 77
Joined: Thu May 16, 2013 9:59 am

Re: Nennis Långtidsproject Amazon -67 Automatic

Post by Nennis »

Nu har det hänt lite igen.

Jag tog tag i det här med sätta tillbaka framblinkers/posljus, Köpte en "stålborste" till borrmaskin och började gå loss där
dom laggt igen, Och det var ju en del spackel :shock: spacklet fortsatte även ner not kofångarn, Så ska ta tag i det där i vinter
när man kan hänga av skärmarna och göra iordning som det ska se ut, Förarsidan så vart det lite som det blev för folket som laggt igen hålet/grejat med skärmarna har inte riktigt fått till hålet så det blev raka kanter :shock: (söker nya skärmar så mig gör det inget )

Jag har även fått tag i nya däck till Magsen, Fick 4st däck helt gratis :P så nu saknas bara att kränga på dom ;)
lite bilder,

Utgångs-läge
Image

Image

Image

Image

Och det färdiga resultatet på förarsidan

Image

Jag tycker det blev mycket bättre med blinkersen än utan :)
ska ta och beställa ett par helvita glas tror jag, Måste även ha tag i en Insats till passagerarsidans blinkers!
Är det någon som har så PM:a gärna!

Det var allt för denna gång,

Ikväll blire 50års fest! :mrgreen: :mrgreen: 8)

///////

:!:
Nennis
Posts: 77
Joined: Thu May 16, 2013 9:59 am

Re: Nennis Långtidsproject Amazon -67 Automatic

Post by Nennis »

En liten snabb uppdate vad som händer, Jag har fått tag i en ny front då den gannla har en jätte bula... håller på å slipar den nya
plåtren så den är klar inför lack! ;)

Image

Har även kopplat in Oljekyl till vxl-lådan, då jag såg att folket innan hadde bara gjort en böj på olje-rören
så den fick nog inte så värst kylning!

Image

Där sitter kylet bra :wink:

Image

Har även tatt å monterat dit andra blinkersen oxå

Image

Idag så kommer det krängas dit nya fina däck på slotmags fälgarna 8)
Så jag återkommer med en till uppdate om hur det blev!

/////////

:mrgreen:
Nennis
Posts: 77
Joined: Thu May 16, 2013 9:59 am

Re: Nennis Långtidsproject Amazon -67 Automatic

Post by Nennis »

hejsan kamrater!

Har laggt in lite beställningar som kommer nu till nästa vecka förhoppningsvis..

2st 4" Peep Mirrors
Dubbla SU med insugsrör
Nya reflexer ban med hus

Ska ta och kränga däck igen då 2st inte håller kvar luften (Mags fälgarna) samt att den ena fälgen hadde helt fel bultmönster = 120/5

tur var att jag fick med 5st fälgar iallafall!

Annars så står det still med amazonen, För vi håller på med altan bygge just nu,

////////////
A-masen
Posts: 1906
Joined: Thu Jan 12, 2006 4:55 pm
Location: Sverige

Re: Nennis Långtidsproject Amazon -67 Automatic

Post by A-masen »

Nennis: Jag får en säkerhetsvarning varje gång jag försöker läsa dina inlägg. Så här står det: "Internet Explorer blockerade den här webbplatsen från att visa innehåll med säkerhetscertifikatfel."

Jag antar att det hänger ihop med dina bilder. Kan du bara som ett experiment använda ett annat bildvisningsprogram, t.ex http://forumbilder.se/" onclick="window.open(this.href);return false; som är säkert, gratis och utan inloggning och näst intill reklamfritt.
Nennis
Posts: 77
Joined: Thu May 16, 2013 9:59 am

Re: Nennis Långtidsproject Amazon -67 Automatic

Post by Nennis »

A-masen wrote:Nennis: Jag får en säkerhetsvarning varje gång jag försöker läsa dina inlägg. Så här står det: "Internet Explorer blockerade den här webbplatsen från att visa innehåll med säkerhetscertifikatfel."

Jag antar att det hänger ihop med dina bilder. Kan du bara som ett experiment använda ett annat bildvisningsprogram, t.ex http://forumbilder.se/" onclick="window.open(this.href);return false; som är säkert, gratis och utan inloggning och näst intill reklamfritt.

Hejsan och tackar för att du sa till! Hadde jag inte en aning om, Ska byta till forumbilder 8)
Nennis
Posts: 77
Joined: Thu May 16, 2013 9:59 am

Re: Nennis Långtidsproject Amazon -67 Automatic

Post by Nennis »

Hejsan!

Jag har en fråga, Härom veckan så när jag skulle starta bilen så klickade det bara, Självfallet så gick tanken till Startmotorn så denna byttes..
Dock kvarstod problemet

Så jag provade att koppla förbi ett relä som sitter på förarsidan monterat på Torped väggen.. Och då så funkar den men går att starta på
alla växlar, Ej bara i P eller N

Så det lär ju vara startspärren som gett upp.. Min fråga är då vart kan man få tag i ett nytt relä? Även ska det sitta ett relä där som styr strömmen?

Sitter ju nån grej under instrument panelen lagom vid tändningslåset, Från den går det ut till relät och sedan till startmotorn (Simpelt förklarat)

///////////
Nennis
Posts: 77
Joined: Thu May 16, 2013 9:59 am

Re: Nennis Långtidsproject Amazon -67 Automatic

Post by Nennis »

Hejsan!

Nu har jag inte uppdaterat på lääänge, Men arbetet med Amazonen står inte still :)

Småpysslar lite då och då... Senast så har jag grundat nya fronten och rätat ut en buckla som var på den

Image
Image

Har även vart på långtur med bilen, Va uppe i Rättvik på CCW underbar tillställning 8)

Image

Har fått på Slotmagsen runt om på bilen samt monterat PeepMirrors :grin: tycker den blev Rar!

Image

Tänkte bara hålla liv i tråden, Arbetet fortsätter som sakt... Kommer fler och Bättre bilder så småningom när det händer något!


///////////////

:mrgreen:
Blomquist
Posts: 1070
Joined: Tue Feb 24, 2004 11:06 pm

Re: Nennis Långtidsproject Amazon -67 Automatic

Post by Blomquist »

Att du fick till det kan man ju räkna ut, men hur? Den vägrade att starta
med misstanke om elfel.
210 -64, 223 -68
Nennis
Posts: 77
Joined: Thu May 16, 2013 9:59 am

Re: Nennis Långtidsproject Amazon -67 Automatic

Post by Nennis »

Blomquist wrote:Att du fick till det kan man ju räkna ut, men hur? Den vägrade att starta
med misstanke om elfel.

Hejsan!

Om du läser inlägget där jag beskriver felet så har jag skrivit hur jag provisoriskt löste felet,
Kopplade förbi startspärren tillfälligt (Panik lösning då vi skulle till Rättvik dagen efter)

har ej forskat något mer i det, men antar det är startspärren som inte vill koppla ur riktigt så denna ska
ersättas med en ny i vinter när bilen ska få lite kärlek ;)


Med vänlig hälsning
Nennis
Posts: 77
Joined: Thu May 16, 2013 9:59 am

Re: Nennis Långtidsproject Amazon -67 Automatic

Post by Nennis »

Idag så har nya fronten lackats, Blev 019 svart vanlig solid svart alltså..
Gjorde det själv i garaget så resultatet får man vara nöjd med :grin:

det finns dock lite appelsinskal och div saker som ska försöka tas hand om imorgon måste handla våtslip-papper och div polermedel
så ska det nog bli bra, Är trotts allt nästan första gången jag målar med spruta.

lite bilder där det syns att det är lite skavanker

Image
Image

Och en närbild

Image



Återkommer när det händer ytterligare

/////////
Torbo
Posts: 454
Joined: Mon Apr 11, 2011 10:40 pm

Re: Nennis Långtidsproject Amazon -67 Automatic

Post by Torbo »

Jeg ville pusset og lakket en gang til minst! Du får nesten ikke nok lakk på fronten...
Nennis
Posts: 77
Joined: Thu May 16, 2013 9:59 am

Re: Nennis Långtidsproject Amazon -67 Automatic

Post by Nennis »

Torbo wrote:Jeg ville pusset og lakket en gang til minst! Du får nesten ikke nok lakk på fronten...

Nu hänger jag inte med på vad du menar ? Lade på flera lager..
inget lyser igenom iallafall
Post Reply