Page 1 of 4

Solbränd -60:a

Posted: Thu Jun 15, 2006 11:18 pm
by Caltex
Hämtade hem ytterligare en Amazon idag :D
Bilen är en -60:a och har varit avställd sen -83 .....
Den stod utomhus, nersjunken så att framvagnen tog i backen
men de gamla whitewall-diagonalerna hade hållit luften , helt fantastiskt
Patina ?
Image

Posted: Thu Jun 15, 2006 11:20 pm
by Amazonsport
Fräckt som tusan med solbränna på taket.. går den att rädda så är det ju coolt att köra med den utan att lacka om...

Posted: Thu Jun 15, 2006 11:27 pm
by Amazonic
kan tänka mig att det är många timmar med svetsen,om du tänkt laga upp den?

Posted: Thu Jun 15, 2006 11:30 pm
by Hasse63
Ja den va solbränd 8) Finns det något golv och balkar kvar på den?

Posted: Thu Jun 15, 2006 11:30 pm
by Caltex
Jo, det vore kul , men jag måste kolla över den få se hur mkt rost det egentligen är, och så är motorn pall(bör ju dock inte vara nått större problem att lösa :)
lägger in lite fler bilder:
Image
Image

Posted: Thu Jun 15, 2006 11:34 pm
by Caltex
Gällande rosten så är det inget objekt jag skulle välja för att göra en fin originalrenovering om jag säger som så :(
men visst går den rädda..

Posted: Fri Jun 16, 2006 8:26 am
by Micke_ed
Skicket är ju underbart! Jag älskar det! Det finns så jäkla många fint renoverade amazoner. Den här är ju unik!

MvH
Micke

Posted: Fri Jun 16, 2006 10:43 am
by Micke_932
Där är en liten buckla i huven :lol: :roll:

Posted: Sat Jun 17, 2006 11:11 am
by Rogge
du måste ju nästan behålla patinan som är på den, visst laga rost o så, men stuket är ju underbart!

Posted: Sat Jun 17, 2006 11:36 am
by Amazon_B16_Sport
Vilken läcker pärla.. lite amerikastuk på lacken.. coolt 8)
o bilden med solnedgången blev toppen som skrivbordsunderlägg :wink:

Image

Posted: Sun Jun 18, 2006 3:56 pm
by Amazon
Finns originalmaskinen kvar? Skaffar du rätt front och grillhalvor så kommer den att se ännu charmigare ut.

Posted: Sun Jun 18, 2006 4:39 pm
by Caltex
Lite mer info om bilen...
Den är komplett förutom golvmatta fram,kofångare bak och originalfront+grillar naturligtvis..
Den är som sagt avställd -83 och hade enligt uppgift stått inomhus ett antal år, för att sedan hamna ute under pressening.... och sedan under bar himmel
\"några\" år..
Framstolar och baksäte har inte varit i bilen , utan legat och tjänat som radhus åt ett antal välbärgade råttfamiljer.. dörrsidorna var ganska bra,likaså instrumentbrädan.
Innertaket var lite fuktskadat, men helt.
Motorn sitter fast , men ska nog gå att lossa med lite milt våld :wink:
Det är mycket synd att fronten var utbytt, men jag har en lämpligt patinerad front på hyllan, fel färg dock , men det går ju att lösa....
Ska ge mig på motorn nån kväll i veckan , få se hur illa det är...

Posted: Wed Jun 21, 2006 11:08 am
by Caltex
Motorn satt inte alls fast speciellt hårt ,visade det sig!
Efter byte av bränsle och div tänddetaljer + en kylarslang så small den igång :)
nu står koppling + bromsrenovering på schemat..det var kvar lite bromsvätska i huvudcylindrarna, dock ganska härkig sådan....
men det finns hopp om liv på det området åxå.......

Posted: Mon Jun 26, 2006 9:25 am
by Caltex
Har lagat till kopplingen på bilen, det behövdes lite kärlek då cylindrarna ärgat ihop, och nån har monterat en för kort tryckstång.
Har även fixat till gasreglagen på den o gjort en rostinspektion... :shock:

Posted: Mon Jun 26, 2006 10:18 am
by Hasse63
kul att du lägger ner jobb på en så pass risig bil. Jag är nyfiken på resultatet av rostinspektionen, de lär va mycket kan jag tro när det stått så länge ute