Tidig -57a

Visa din original-amazon. Allt från objekt till pärla. Moderatorer
Arne
Posts: 1917
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:24 am
Location: Järvträsk/Tåme

Re: Tidig -57a

Post by Arne »

Mycket vackert. :D
AVG
olleholm
Posts: 320
Joined: Sun Dec 19, 2004 3:57 pm

Re: Tidig -57a

Post by olleholm »

Nu skall dom gamla däcken med fusk vitsidor bort,har fått tag på fälgar med 57 stämpel så det kommer nya däck på från VP,det var en dam på Karlstad träffen,som tyckte att jag hade fula däck,men jag fick andra plats i orginal med 83 p.Norkan som vann med sin 123gt hade 86 p.
Amazon
Posts: 917
Joined: Tue Jul 20, 2004 11:29 am
Location: Göteborg
Contact:

Re: Tidig -57a

Post by Amazon »

Då jag skulle skaffa däck till min 58 var jag och kollade hos VP först men de hade inga diagonaler. Fast du kanske hade tänkt köpa radialer med vit sida? Själv så tycker jag det ska vara riktiga diagonaler på en tidig Amazon, det är ju vad som satt original men smaken är ju som baken.
Volvo P1200VB 1958
olleholm
Posts: 320
Joined: Sun Dec 19, 2004 3:57 pm

Re: Tidig -57a

Post by olleholm »

Det blir nog radialer från VP,vill inte ha några däck som söker spår,för vi skall göra långa resor med 57an,det blir kanske vrom i Göteborg nästa år,och dit har vi 94 mil.
Rasmuss
Posts: 322
Joined: Tue Feb 17, 2004 12:26 am
Location: Stockholm/Hamburgsund

Re: Tidig -57a

Post by Rasmuss »

Vill bara nämna att jag kört på BFG Silvertown något år nu som har diagonal utseende men stommarna är uppbyggda som radialer. Dom är helt ok och dom spårar inte även om man ligger runt 110-120

http://www.cokertire.com/590-15-bf-good ... -tire.html

Image

Här sitter likadana monterade på Peters fina 62:a
Image
olleholm
Posts: 320
Joined: Sun Dec 19, 2004 3:57 pm

Re: Tidig -57a

Post by olleholm »

Jag får nog ändra mig med däcken,det blir nog att skaffa diagonaler.
Torbo
Posts: 454
Joined: Mon Apr 11, 2011 10:40 pm

Re: Tidig -57a

Post by Torbo »

Radialdekk er mer stabile på veien, men .....
Jeg ville i alle fall gått for radialdekk uten tvil, men det er jo et valg man må ta selv?
Arne
Posts: 1917
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:24 am
Location: Järvträsk/Tåme

Re: Tidig -57a

Post by Arne »

Ska du använda bilen och köra med den så är radialdäck att föredra. Ska det däremot vara mestadels en utställningsbil så kan du lika gärna ha diagonaldäck.
AVG
QV
Posts: 4979
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: Tidig -57a

Post by QV »

Ni är medvetna om att det är helt andra hjulvinklar med diagonal jämfört med radial. Detta på grund av att diagonaldäcket blir lätt äggformat under högre hastigheter och det relativa navcentrumet blir då framflyttat några mm.

Som "plåster på såret" så borde dessa hjulinställningar göra bilen lättstyrd i låga hastigheter.

/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
olleholm
Posts: 320
Joined: Sun Dec 19, 2004 3:57 pm

Re: Tidig -57a

Post by olleholm »

Kör med Michelin XZX 70 tals mönster,och bilen går som ett strykjärn efter vägen,så jag tror det blir radialer från VP,för jag skall köra långa resor med 57an.
Nalletill1000
Posts: 239
Joined: Sat Apr 15, 2006 12:45 am
Location: Slidell, Louisiana, U.S.A.
Contact:

Re: Tidig -57a

Post by Nalletill1000 »

Gors XZX an? Jag hade dem pa min GT nar det begav sig och battre dack far man nog leta efter.
You can't fix stoopid. There is no medicine, surgery, or class you can take to fix it. _Stoopid_is_forever_ (Ron White in blue collar tour)
Ola O
Posts: 470
Joined: Wed Feb 18, 2004 9:23 am
Location: Staffanstorp

Re: Tidig -57a

Post by Ola O »

http://www.oldtimerreifen24.de/

Här kan du beställa Michelin XZX-däck.

Sök bara på XZX under sök.
olleholm
Posts: 320
Joined: Sun Dec 19, 2004 3:57 pm

Re: Tidig -57a

Post by olleholm »

Hej,ni som var på Karlstads träffen mins att jag hade problem med vindrutetorkarnan nu har jag hittat felet,det var inte kolen,strömmen går via belysningsknappen, där sitter en termisk utlösare,typ spetsar,fjädern var mjuk,såg att det slog en gnista där,sen till vindrutetorkarknappen.Jag har den äldre modellen på belysningsknappen,som ni ser på sid 9,så nu får vi hoppas att problemet är löst.
pvfreak
Posts: 285
Joined: Sun Aug 31, 2008 8:43 pm
Location: Sätila

Re: Tidig -57a

Post by pvfreak »

olleholm wrote:Här kommer några sommarbilder, en 57 vit/svart fattas :)

Image

Image

Image
Fina bilder på väldigt fina bilar!! :D Det verkar som du har haft lite sommarväder i Finland, till skillnad från här.
Här på västkusten i Sverige har det varit mest regn. :cry:
Medlem 6561 i Svenska Volvo Amazonklubben
olleholm
Posts: 320
Joined: Sun Dec 19, 2004 3:57 pm

Re: Tidig -57a

Post by olleholm »

Bilen utlånad till min kusins son i sommras

Image
Post Reply