Se där ja.Där fick man lite info.Har redan kontaktat jebs.se så får vi se vad som händer.
Lite skeptisk skall man nog vara,om någon luftbälg havererar åker man kanske i backen.
Spiralfjädrar är säkert driftsäkrare.
Angående min elcombi kan jag berätta att den varit ombyggd sedan 1995.Har elektriskt
fungerat utan problem i över 20 år.I och med de nya litiumbatterierna har mycket förbättrats i jämförelse
med blytiden.
Amazonen går minst lika långt på en laddning som de elbilar som bilproducenterna levererar.
Allt beror på batteriernas storlek.Men fortfarande finns ju begränsningar med litiumbatterier.
För att komma 100 mil på en laddning måste man ha ca 1000 kg batterier.
Själv kommer jag 15-20 mil på en laddning, 200 kg batterier.100 kg fram och 100 kg bak under bilen.
För längre resor hänger jag på en specialbyggd släpvagn på dragkroken med en rapsoljemotor och
generator.Då förvandlas bilen till en hybrid.Då kan jag köra hur långt som helst på batterierna eftersom de
laddas kontinuerligt från generatorn.Till skillnad från bilfabrikanternas hybrider går bilen hela tiden på
elmotorn.
Man måste undra vad bilindustrin sysslar med då ingen av deras hybrider kan gå på
biobränsle .Dom verkar ha noll koll på miljökonsekvenserna men 100% koll på reklam och saluföring.
Nåväl , på detta sättet använder jag Amazonen året runt på alla resor och behöver ingen annan bil.
En elbil är ju inget märkvärdigt att bygga, den är ju mycket mindre komplicerad än en bränslebil.