glapp länkarmslagring??

Original hjul fram och bakvagnsupphängning. Moderatorer
Post Reply
grållan
Posts: 6
Joined: Fri Apr 21, 2006 8:07 pm
Location: Stockholm

glapp länkarmslagring??

Post by grållan »

Efter lite småfix på den gamla avställda amazonen körde jag så till bilprovningen för domedagen. :shock: Blev dock inte så farligt :) ...lite ojämn bromsverkan höger bak och så klagade man på:
(direkt citerat) \"Länkarmslagring, fram vänster övre, främre, glapp\" Tjusig beskrivning. Jag insåg dessvärre när jag kom hem igen att jag inte riktigt vet exakt vad det är jag ska åtgärda. Om man rycker i hjulet glappar det visserligen...ytterst lite tycker jag...men tydligen tillräckligt för att få anmärkning (tycker då andra sidan glappar mer...men den släppte han eftersom han inte själv såg riktigt var det glappade). Är det någon som har en magkänsla för hur mycket jag måste byta? Tror ni att det räcker att byta bussningarna (övre inre länkarmsbussningarna) eller måste jag gå loss på mer grejer?
Lars Bd
Posts: 4774
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:18 pm
Contact:

Post by Lars Bd »

Det var ju de bussningarna som anmärkningen gällde så det ska räcka.
De är inte särskillt dyra så byt på båda sidor.
När bussningarna är bytta och du har skruvat dit allt för hand ska du ställa ner bilen på egna hjul innan du drar fast allt.
När du håller på ska du kolla allt annat om det ser riktigt ut.
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
Post Reply