Fälgfråga.

Original hjul fram och bakvagnsupphängning. Moderatorer
Post Reply
olman
Posts: 407
Joined: Tue Oct 03, 2006 7:54 pm
Location: Gottröra
Contact:

Fälgfråga.

Post by olman »

Vet ju att bultcirkeln på amazon är 5*114.3 men hur stort är centrumhålet i fälgen .. Är ju bra att veta om man ska beställa spacers eller köpa andra fälgar ...
22134 VF
User avatar
Hasse63
Posts: 6291
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Post by Hasse63 »

Hej och välkommen olman :D

72 mm är hålen i mina 5,5\".
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
olman
Posts: 407
Joined: Tue Oct 03, 2006 7:54 pm
Location: Gottröra
Contact:

Post by olman »

Tackar så mycket !!!
Nybliven amazonägare . Köpt mej en 66 i riktigt bra skick. Bilen kommer att presenteras lite senare med bilder.
Är i valet o kvalet vad jag ska sko den med . Har orginal 5.5\" plåtfälgar nyblästrade o pulverlackade. samt en uppsättning 60 tals jp 5.5\" fälgar classiska tror dom satt på en del rallybilar men inte säker. har sett bilder på dom på någon svart amazon här på forumet .Passar riktigt bra på amazonen. Men är ju ett angenämt problem att kunna variera. Kommer säkert att ha mycket frågor till er insatta här på forumet. Har precis passerat 40 så det är 22 år sedan jag ägde en amazon sist. Då såg man inget större värde i den, blev bara skrot. Men skönt att ha en bil man begriper elektroniken i till skillnad från det man åker i till vardags. Amazonen blir liksom finbil avställd på vintern för tillsyn så den kan avnjutas som ett fint vin på sommaren.
22134 VF
Post Reply