Renovering av styrsnäcka hur mycket behöver man göra

Original hjul fram och bakvagnsupphängning. Moderatorer
Weber_b20
Posts: 263
Joined: Tue Dec 30, 2008 3:23 pm
Location: Emmaboda

Re: Renovering av styrsnäcka hur mycket behöver man göra

Post by Weber_b20 »

Har ingen större koll på sådanna specialsaker som styrsnäckan (motorer är min grej däremot) skruven är fullt åtdragen..
Så demontering o renovering lär va det billigaste alternativet!! Om det nu hjälper med o byta bussningar o packningar..

Men det lär väl tiden utvisa..
Gomorron på er förresten! kl är 03.50 kaffet börjar bli lagom avslaget, och om nån timme eller så börjar det bli dags att göra sig iordning för andra veckan på nya jobbet (lite fina slantar till amazonrenovering är ju inte helt fel)
Arne
Posts: 1917
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:24 am
Location: Järvträsk/Tåme

Re: Renovering av styrsnäcka hur mycket behöver man göra

Post by Arne »

Det billigaste och enklaste alternativet är nog att få tag på en bättre begagnad styrsnäcka. Jag vet inte om det överhuvud taget finns reparationssatser till dessa styrsnäckor.
AVG
Dieseltroll
Posts: 478
Joined: Thu May 28, 2009 6:54 pm
Location: Lund

Re: Renovering av styrsnäcka hur mycket behöver man göra

Post by Dieseltroll »

Jodå, det var inga konstigheter att få tag på ett renoveringskit. KG tog hem på ett par dagar åt mig, så det ska inte vara några problem...

Weber: Hur menar du när du säger att "skruven är fullt åtdragen"? Har du inte fler gängor på justerskruven över locket? Bild? Om det är så och du fortf har glapp så är nog tyvärr styraxel eller snäckdrevet bortom räddning...

Jag bytte inte bussningarna till styraxeln, bara tätningarna, men allt ingår i kittet. Med en justering så kändes det som nytt igen. :grin:

// M
Amazonägare sedan 09-09-07: Sandgul 2-dörrars 65:a
Dieseltrollets 65:a [Rullande Renovering]
Weber_b20
Posts: 263
Joined: Tue Dec 30, 2008 3:23 pm
Location: Emmaboda

Re: Renovering av styrsnäcka hur mycket behöver man göra

Post by Weber_b20 »

Jo, skulle nog gissa på att det är lite lagom kasst!!

Får ta en titt på att när bilfan har kommit utanför garaget dock.. Kollar man in min projekttråd (som tydligen inte var speciellt populär?) så ser man att styrningen inte är speciellt högprioriterad nuläget :roll:
Väldigt mycket annat som behöver fixas till innan den ens går att flytta..

Dagens meck får bli o fixa fästen till kylaren! Det gick lite varmt utan vatten i motorn :S
Post Reply