sfro????

Original hjul fram och bakvagnsupphängning. Moderatorer
Post Reply
Lothigius
Posts: 65
Joined: Mon Feb 05, 2007 3:19 pm
Location: Laholm

sfro????

Post by Lothigius »

tjena.... ni kanske har sett mina andra trådar om mitt amazon bygge
jag hade då tänkt å hänga i en b230et och använda hela 240 bromsystem och bakaxel... jag ringde idag till sfro och hörde om detta var möjligt att bygga..visst sa han men bärarmarna är aldeles för svaga på amazonen för detta ändamål.... men det finns ju dem som har byggt likadant som jag hade tänkt å sedan fått igenom det på besiktningen med orginal framvagn... hur skall jag då lösa detta... ni kanske har byggt likadant
med orginal framvagn eller med något annat har ni några föslag på hur jag skall lösa detta? så skriv gärna nedan....

MVH Pierre
amazon -64 ;)
amazon -66 TrÄsKmOnStReT
Amazon_V8
Posts: 1082
Joined: Fri Feb 13, 2004 12:31 pm

Post by Amazon_V8 »

Vad föreslog SFRO att du skulle göra?Visa dom byggen med original framvagn som är SFRO besiktade och fråga varör din inte skulle gå igenom.
Kommer inte riktigt ihåg hur bärarmarna ser ut på en amazon men det går ju alltid svetsa förstärkningar och boxa dom.

MVH Micke
Buick Skylark 2dr HT 1963

Projektet på olika forum
Cpt Tuttle
Posts: 532
Joined: Wed Jan 11, 2006 12:56 pm
Location: Kalix
Contact:

Post by Cpt Tuttle »

För svaga bärarmar? Tycker det låter helt otroligt, men men...
Tyvärr Amazonlös - har åtminstone en 544 från 1965...
Lothigius
Posts: 65
Joined: Mon Feb 05, 2007 3:19 pm
Location: Laholm

Re:

Post by Lothigius »

Amazon_V8 wrote:Vad föreslog SFRO att du skulle göra?Visa dom byggen med original framvagn som är SFRO besiktade och fråga varör din inte skulle gå igenom.
Kommer inte riktigt ihåg hur bärarmarna ser ut på en amazon men det går ju alltid svetsa förstärkningar och boxa dom.

MVH Micke
dom tyckte att jag skulle byta hela framvagnen till en ford eller gammal opelframvagn som liknar amazonens...jag föreslog då volvo 164 an:s framvagn men det tyckte dem var aldeles för krångligt...
dom brydde sig inte om att dem var besiktigade med orginal framvagn
för det var nya regler nu att sfro skall besiktiga ombyggt fordon också
innan var det ju bilprovningen....
amazon -64 ;)
amazon -66 TrÄsKmOnStReT
Arne
Posts: 1917
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:24 am
Location: Järvträsk/Tåme

Post by Arne »

Jag kan inte tänka mig att Amazonframvagnen är för klen för en B230 ET motor. Det finns många Amazoner med denna kombination och som är godkända.
AVG
Lothigius
Posts: 65
Joined: Mon Feb 05, 2007 3:19 pm
Location: Laholm

Post by Lothigius »

tjena allihopa GLADA nyheter här!!! tog kontakt med en annan sfro gubbe

och han sa att amazon framvagnen klarar detta galant...!!!!

man kan ju undra hur f#n dom samarbetar inom sfro????



JJJIIIIIIPPPPIIIIEEEEEE!!!!!! bara att börja bygga dräparbilen MUUUAAHAHAHHAAAA!!!!!!
amazon -64 ;)
amazon -66 TrÄsKmOnStReT
Post Reply