Någon som har köpt de ´Danska 5,5:orna`?

Modifierad fram och bakvagn samt icke original hjul. Moderatorer
Andersdal
Posts: 34
Joined: Sat Dec 21, 2013 10:41 am

Någon som har köpt de ´Danska 5,5:orna`?

Post by Andersdal »

Annonsen på blocket är intressant. Priset är ju ok. 2600 för fyra och frakten 300 sek till Sverige. Är de bra så skulle man ju passa på. Någon som har köpt?? Gamla KPZ kostar ju ca 1000 sek styck och sedan åker man ju på lackering. 2000 - 2500 sek för fyra. VP auto parts har ju Kina tillverkade också. Hade varit intressant om någon hade lite erfarenhet av dem också.
StefanM
Posts: 473
Joined: Fri Aug 25, 2006 10:20 pm
Location: Torpshammar

Re: Någon som har köpt de ´Danska 5,5:orna`?

Post by StefanM »

Så du har konkreta uppgifter på att de danska fälgarna inte är kina tillverkade de också? Att de är billigare behöver ju bara innebära att de tjänar mindre...........
Andersdal
Posts: 34
Joined: Sat Dec 21, 2013 10:41 am

Re: Någon som har köpt de ´Danska 5,5:orna`?

Post by Andersdal »

Frågan ställde jag till daeckimporten, han som annonserar. Han svarade Polen eller Tyskland på det. Blev lite konfunderad på det. Därför hade det varit intressant att veta om någon har köpt. I annonsen står det ju `inte Kina`. Är fälgarna bra så har det ju inte någon betydelse egentligen var de är gjorda.
StefanM
Posts: 473
Joined: Fri Aug 25, 2006 10:20 pm
Location: Torpshammar

Re: Någon som har köpt de ´Danska 5,5:orna`?

Post by StefanM »

var finns annonsen då? hittar den inte?
Andersdal
Posts: 34
Joined: Sat Dec 21, 2013 10:41 am

Re: Någon som har köpt de ´Danska 5,5:orna`?

Post by Andersdal »

Volvo Amazon 5,5x15 --- NYA - REA --
Ingen Kina fälg

Pris pr stk SEK 649,- inkl moms

Fragt til Sverige
4 stk. 300 SEK

På blocket sök på amazon/ bildelar/ fälgar så hittar du.
Patrick68
Posts: 6
Joined: Mon Jan 26, 2009 2:06 pm

Re: Någon som har köpt de ´Danska 5,5:orna`?

Post by Patrick68 »

Jag har och har väntat 6 veckor nu.Mailade martin han säger att dom tagit hem för lite det tog slut direkt men vi skickar ut denna vecka så då ska du ha dom Bullshit inga fälgar än.
Jag läste omdömen om dom på nätet vart helt chockad en del har väntad i 1,5år dom har fortfarande inte fått sina varor: http://www.trustpilot.se/review/www.daekimporten.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
Andersdal
Posts: 34
Joined: Sat Dec 21, 2013 10:41 am

Re: Någon som har köpt de ´Danska 5,5:orna`?

Post by Andersdal »

hrrm. Jag har beställt och betalat fyra st fälgar. 2900 kr med frakten. Gjorde det förra helgen. Har kontaktat dem för att kolla läget. Svaret var igår att de är skickade med DSV till mig. DSV är ett danskt fraktbolag. Jag kommer att återkomma med mer info så fort jag vet mer i detta.
Patrick68
Posts: 6
Joined: Mon Jan 26, 2009 2:06 pm

Re: Någon som har köpt de ´Danska 5,5:orna`?

Post by Patrick68 »

Det måste väl finnas fler här som beställt 5,5 orna.Dom vart ju slut sålda på nolltid enligt martin.Jag förstår inte en sån stor firma som funnits sen början på 90 talet
som annonserar i dom flesta biltidningar som Wheels bilsport mm kan hålla på och ljuga för folk att dom är skickade och att en del får vänta över ett år och har fortfarande
inte fått sina fälgar?. Jag ger dom den här veckan ut sen gör jag en anmälan är det nån här som väntat och inte fått sina så hör av er ju fler som anmäler desto bättre.
Andersdal
Posts: 34
Joined: Sat Dec 21, 2013 10:41 am

Re: Någon som har köpt de ´Danska 5,5:orna`?

Post by Andersdal »

Du får gärna ringa mig, Patrik68. Jag heter Anders Dalstam mitt tel. nr är 0703381666. Vi hjälps åt att fixa detta.
Andersdal
Posts: 34
Joined: Sat Dec 21, 2013 10:41 am

Re: Någon som har köpt de ´Danska 5,5:orna`?

Post by Andersdal »

Har fått hem mina nu. Ser ok ut tycker jag. Daeckimporten har levererat det de har lovat. Inga problem med det. Visst svetsskarven syns lite mer på någon av fälgarna men det får man leva med. Lackeringen är ok. Kommer att pryda sin plats. Fyra för 2900 hem med frakt är billigt.
User avatar
Hasse63
Posts: 6291
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Re: Någon som har köpt de ´Danska 5,5:orna`?

Post by Hasse63 »

En bild på dom vore kul
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
Patrick68
Posts: 6
Joined: Mon Jan 26, 2009 2:06 pm

Re: Någon som har köpt de ´Danska 5,5:orna`?

Post by Patrick68 »

Efter mycket om och men så har fälgarna landat.Tack till AndersDal för att du ringde och och kollade var dom hade tagit vägen.
Andersdal
Posts: 34
Joined: Sat Dec 21, 2013 10:41 am

Re: Någon som har köpt de ´Danska 5,5:orna`?

Post by Andersdal »

Lite support om hur man lägger in bild?
A-masen
Posts: 1906
Joined: Thu Jan 12, 2006 4:55 pm
Location: Sverige

Re: Någon som har köpt de ´Danska 5,5:orna`?

Post by A-masen »

Det här: http://forumbilder.se/" onclick="window.open(this.href);return false; är en användarvänlig och enkel sida. Den är gratis och utan registrering. Dessutom näst intill reklamfri. Den är även säker.
Andersdal
Posts: 34
Joined: Sat Dec 21, 2013 10:41 am

Re: Någon som har köpt de ´Danska 5,5:orna`?

Post by Andersdal »

Image
Post Reply