bättre väghållning på amazon utan att lägga den på backen

Modifierad fram och bakvagn samt icke original hjul. Moderatorer
Post Reply
Sellstedt94
Posts: 60
Joined: Mon Jan 06, 2014 11:18 pm

bättre väghållning på amazon utan att lägga den på backen

Post by Sellstedt94 »

Hej har satt i en turbo motor i mon amazon å nu vill jag ha bättre väghållning. Hur ska jag göra för att slippa lägga den på backen för jag ska ha den som sommar bil å kommer att åka en hel del i den så jag vill ha lite komfort också.
Arne
Posts: 1917
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:24 am
Location: Järvträsk/Tåme

Re: bättre väghållning på amazon utan att lägga den på backe

Post by Arne »

Montera IPD krängningshämmarsats, nya fjädrar sänkta 30 mm. (det märks nästan inte). Bilstein gasdämpare eller motsvarande. Då slutar bilen att kränga som en gammal gris i kurvorna. Krängningshämmarna är det som märks mest på väghållningen.
AVG
Amodytes
Posts: 22
Joined: Wed Sep 24, 2014 4:32 pm

Re: bättre väghållning på amazon utan att lägga den på backe

Post by Amodytes »

Har styvat upp min 66a Turbo. Polyuretan ,gasdämpare, och hårdare fjädrar. Kg har dämpare KYM ,Blocket hittar du fjädrarna. Bussningarna kommer ej i håg men kan kolla om du är intresserad.
Mvh André


Skickat från min iPad med Tapatalk
Nils Järnberg
Posts: 105
Joined: Thu Aug 09, 2012 12:40 pm
Location: Dingle

Re: bättre väghållning på amazon utan att lägga den på backe

Post by Nils Järnberg »

Polyuretanbussningar har jag också funderat på, men gör det något för väghållningen eller är det bara att det känns racing?
Borde bli mer vägljud och tätare serviceintervaller som jag tänker.
Äntligen med Amazon igen!
Arne
Posts: 1917
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:24 am
Location: Järvträsk/Tåme

Re: bättre väghållning på amazon utan att lägga den på backe

Post by Arne »

Egentligen inte så mycket på väghållningen, möjligen lite distinktare i framvagnen då länkarmsbussningarna är av polyuretan. Mer vägljud får du beroende på vilka bussningar du byter. Jag har på min 123 GT polyuretanbussningar i övre och nedre länkarmarna och i tvärstaget mellan kaross och bakaxel. Däremot har jag gummibussningar i övriga bakaxelupphängningen, detta för att inte få så mycket vägljud (förhoppningsvis), för bilen är inte klar ännu. Övrigt har jag Lesjöfors sänkta fjädrar runt om, Bilstein Rally Gasdämpare, IPD krängningshämmarsats fram och bak (dessa har polyuretanbussningar) och slutligen ska jag montera 25 mm. spacerplattor till 5,5" Minilite fälgar. Däckdimension 185/55x15.
AVG
Post Reply