SuperPro Kit Amazon?

Modifierad fram och bakvagn samt icke original hjul. Moderatorer
Post Reply
cooljb
Posts: 490
Joined: Mon Apr 28, 2008 4:40 am
Location: Halmstad

SuperPro Kit Amazon?

Post by cooljb »

Hej!
Dax att ordna till lite bättre väghållning så tänkte köpa krängningshämmare fram o bak,, nya dämpare bilstein ok undrar om bussningar i polyuretan gör stor skillnad?? låter det mycket ifrån de?? har satt dit nya orginal så undrar om det är värt det?
mvh Jerry
Arne
Posts: 1917
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:24 am
Location: Järvträsk/Tåme

Re: SuperPro Kit Amazon?

Post by Arne »

Visst gör bussningar i polyuretan en skillnad, men du får nog räkna med något mer vägljud. Jag gick en medelväg och har monterat original bussningar i bakvagnen utom tvärtstaget, fram på övre och undre länkarmarna har jag monterat polyuretan bussningar. IPD krängningshämmare runt om, Bilstein stödämpare och Lesjöfors 30 mm. sänkta fjädrar. Bilen är en 123 GT 1967.
AVG
cooljb
Posts: 490
Joined: Mon Apr 28, 2008 4:40 am
Location: Halmstad

Re: SuperPro Kit Amazon?

Post by cooljb »

Arne wrote: Mon Nov 26, 2018 9:15 am Visst gör bussningar i polyuretan en skillnad, men du får nog räkna med något mer vägljud. Jag gick en medelväg och har monterat original bussningar i bakvagnen utom tvärtstaget, fram på övre och undre länkarmarna har jag monterat polyuretan bussningar. IPD krängningshämmare runt om, Bilstein stödämpare och Lesjöfors 30 mm. sänkta fjädrar. Bilen är en 123 GT 1967.
Ok kanon hur upplever du väghållningen efter dessa modifieringar ? Mvh jerry
Arne
Posts: 1917
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:24 am
Location: Järvträsk/Tåme

Re: SuperPro Kit Amazon?

Post by Arne »

Min Amazon är inte klar ännu så jag kan prova den, men jag har testat en annan Amazon med IPD krängningshämmare och sänktafjädrar och den var jättefin på vägen, slutade att kränga som Amazoner brukar göra vid snabb kurvtagning.
AVG
Post Reply