M@rQz / quattrod - amazon 62

Visa din modifierade Amazon. Moderatorer
metalmannen
Posts: 90
Joined: Fri Jan 30, 2009 12:32 am

Re: M@rQz - min amazon 62

Post by metalmannen »

Hmmm...Känner igen den här bilen... :P
Finns inget vackrare än B18 mysiga tickande
M@rQz
Posts: 144
Joined: Thu Jan 14, 2010 11:22 pm

Re: M@rQz - min amazon 62

Post by M@rQz »

metalmannen wrote:Hmmm...Känner igen den här bilen... :P

hur kan de komma sej? :roll: :) :wink:
Presley
Posts: 210
Joined: Sun Oct 03, 2010 2:52 pm

Re: M@rQz - min amazon 62

Post by Presley »

Tyckte också jag kände igen den, hehe.
........http://www.blocket.se/orebro/Amazon_62_ ... ?ca=16&w=3
Nordetun
Posts: 83
Joined: Thu Feb 23, 2006 7:48 pm
Location: Örebro

Re: M@rQz - min amazon 62

Post by Nordetun »

Jaså Linde, det ligger ju bara ett stenkast ifrån mig =)

Hoppas vi ses rullandes i sommar!
Amazon -65
Andréamazon
Posts: 177
Joined: Wed May 19, 2010 5:58 pm

Re: M@rQz - min amazon 62

Post by Andréamazon »

M@rQz wrote:
Andréamazon wrote:amazonen e ju så jäkla fin som den är, synd o förstöra de formerna :D helt rätt me sänkningen, tar de inte i är den för hög ;) ;)

haha.. att taksänka en bil är för mej ett sätt att få vackra former ännu juvligare ;) men de blir ingen taksänkning på denna.. får skaffa mej en som redan är kapad och bygga vidare på om ja ska ha en taksänkt. sänkningen är sådär, ska klappas ner på backen lite mer till våren = bort me fjädrarna helt i bak å kapa ett varv till fram så blir de perfekt åka höjd 8)
ofan, den ska krypa på backen altså :D bak tyckte jag var lagom låg som den är, men fram får de nog sänkas lite till ja ;)
M@rQz
Posts: 144
Joined: Thu Jan 14, 2010 11:22 pm

Re: M@rQz - min amazon 62

Post by M@rQz »

är RIKTIGT sugen på en taksänkt amazon. frestelsen att kapa i denna finns fortfarande men de kostar en del och är mkt jobb, skulle säkert inte löna sej i längden heller för den delen. inte för att ja bryr mej så mkt om värde å pengar men.. de finns ju vissa som gör de (lite repekt kanske man har? :roll: ), samtidigt känns de lite onödigt å kapa iaf. om du har/känner någon som har en taksänkt amazon som ja kunde köpa (för att rädda denna och spara jobb) skulle de va kanon. tacksam för alla tips om vart ja kan få tag på ett vettigt projekt att fullborda. vid pm kan ja lämna ut mer personliga uppgifter om så behövs.
MoNster
Posts: 312
Joined: Tue Jun 28, 2005 8:16 pm
Location: Luleå, Sundom

Re: M@rQz - min amazon 62

Post by MoNster »

Custom förespråkare som jag är så tycker jag att du ska självklart göra det du känner för.
dock vet jag av erfarenhet att få till taket efter en taksänkning är MYCKET jobb och många timmar i garaget.
och om man inte har så mkt plåterfarenheter ska man nog inte börja med detta som första projekt, vet dock inte hur pass skickligt du är med plåten!

Sen är vi väll ändå inne i customdelen av forumet va? inlägg som "kapa inte sönder en så fin bil" hör väll inte hemma här? :wink:

Mer custom åt folket 8)
"Nothing bolt-on, everything custom"
M@rQz
Posts: 144
Joined: Thu Jan 14, 2010 11:22 pm

Re: M@rQz - min amazon 62

Post by M@rQz »

bilen såldes för ett tag sen. får se om nya ägaren lägger upp bilder på den här, skulle va skoj å följa renoveringen. MICKE om du ser detta.. ladda upp bilder vet ja! :D
quattrod
Posts: 24
Joined: Wed Apr 20, 2011 11:14 am
Location: Södertälje

Re: M@rQz - min amazon 62

Post by quattrod »

M@rQz wrote:bilen såldes för ett tag sen. får se om nya ägaren lägger upp bilder på den här, skulle va skoj å följa renoveringen. MICKE om du ser detta.. ladda upp bilder vet ja! :D
Visst, det var en underhållande tur på 17 mil hem :) lite hoppigt utan bakfjädrar alls, nu sitter de på plats och jag har börjat småfixa lite saker,
bland annat justerat bromsarna lite, blev mycket bättre men inte helt bra. Har också svetsat ihop stolsunderedet till förarstolen och ordnat avgasupphängningen.

Till att börja med ska jag bruksa amazonen till och från jobbet lite så jag hinner få sortera ut så att den känns driftsäker, sen blir det "rullande" renovering med småpill under sommaren och sen till vintern ska jag byta lite golv mm.

Börjar med två bilder där hon står hemma på garage-uppfarten.
Image

Image
/Micke
M@rQz
Posts: 144
Joined: Thu Jan 14, 2010 11:22 pm

Re: M@rQz - min amazon 62

Post by M@rQz »

oj..va mkt coolare de blev me svart grill å va grymt fräck bilen är egentligen! :) bruka den mkt å ta väl hand om den!
quattrod
Posts: 24
Joined: Wed Apr 20, 2011 11:14 am
Location: Södertälje

Re: M@rQz - min amazon 62

Post by quattrod »

Det ska jag göra :)

Tanken är att hålla en mild custom och att rullande förbättra det som behövs. Ska dit en peep mirror istället för originalspeglarna och lite annat småfix, kommer mer bilder vart efter!
M@rQz
Posts: 144
Joined: Thu Jan 14, 2010 11:22 pm

Re: M@rQz - min amazon 62

Post by M@rQz »

låter bra.. ser fram emot att ev få se den på nån träff i sommar, kanske här i lindesberg 14 maj? :)
quattrod
Posts: 24
Joined: Wed Apr 20, 2011 11:14 am
Location: Södertälje

Re: M@rQz - min amazon 62

Post by quattrod »

Har lagat fönsterhissen i förardörren nu, vilket lyft ;)

Har också provat essingeleden-cruising och bruksat bilen till jobbet, blev en ordentlig oljefläck på garagegolvet på jobbet, så jag får
nog se över var den sölar så mycket.

Har också införskaffat lite tuffa custom-tillbehör som kommer åka på + beställt nya däck och fälgar! :)

/micke
M@rQz
Posts: 144
Joined: Thu Jan 14, 2010 11:22 pm

Re: M@rQz - min amazon 62

Post by M@rQz »

surt med oljan.. :?

ser fram emot att se va de är för coola saker! :D
quattrod
Posts: 24
Joined: Wed Apr 20, 2011 11:14 am
Location: Södertälje

Re: M@rQz - min amazon 62

Post by quattrod »

Några amazonbilder på glassinköps-stopp i förorten på väg hem från jobbet!
Image

Image

Originalspeglarna avskruvade och en drop-spegel monterad i stället. Just nu sitter det svarta skruv i originalhålen, men de ska jag lägga igen i vinter.

Just nu har jag fram-kofångaren bortskruvad, vet inte om jag ska ha den på fast utan horn, eller om den ska vara utan helt? Eller kanske med hornen på och sänka en tum eller två till fram? Vad tycker ni?

/micke
Post Reply