Herrgårdsvagn -68

Visa din modifierade Amazon. Moderatorer
Amazingzon
Posts: 67
Joined: Sun Aug 01, 2010 1:52 pm
Location: Borås

Re: Herrgårdsvagn -68

Post by Amazingzon »

Tackar! :)
Ja, det tror jag hade funkat betydligt bättre.
Både sitsen och ryggstödet kommer ändras om igen. Ska ersätta fjädrarna med skumplast i både ryggstödet och sitsen så i slutändan blir det nog bara själva klädseln som används från baksätet.
Amazingzon
Posts: 67
Joined: Sun Aug 01, 2010 1:52 pm
Location: Borås

Re: Herrgårdsvagn -68

Post by Amazingzon »

Wooah, tiden går fort!

Balkarna under är bytta och hjullagerglappet är fixat! Bilderna på balkbytet ligger i mobilen, men jag har slarvat bort sladden till den så det får vara :roll:

Så nu återstår det att laga hjulhuset och golvet fram innan besiktning om 7 dagar...

Image

Image

Image
Blomquist
Posts: 1070
Joined: Tue Feb 24, 2004 11:06 pm

Re: Herrgårdsvagn -68

Post by Blomquist »

Hugaligen! Nu har du ju lite bråttom kan jag forstå, men ett tips är att du
trots tidspressen tar tillfället i akt att laga blindfacket i övre delen av torpeden.
Du kommer aldrig att få bättre läge att komma åt än nu.
210 -64, 223 -68
User avatar
granfot
Posts: 806
Joined: Sun May 23, 2010 4:50 pm
Location: Lagan
Contact:

Re: Herrgårdsvagn -68

Post by granfot »

Oj, du ligger ju sämre till än vad jag gör! :) (Fast å andra sidan tror jag du är lite bättre än mig på det hela med...) Lycka till!
Amazingzon
Posts: 67
Joined: Sun Aug 01, 2010 1:52 pm
Location: Borås

Re: Herrgårdsvagn -68

Post by Amazingzon »

Nädå Granfot, jag är helt ny med svetsen så det tror jag inte att jag är! Så det är tur att jag inte ska svetsa något som måste bli snyggt :lol:

Men damn, dålig man är på att gå ut i garaget då :oops: ... Så någon besiktning den 27e blev det ju inte..
Men som tur är har man ju en månad till på sig fast med körförbud då...

Har iallafall börjat med golvet idag, lite småfix kvar där bara. Sen är det bara EN STYCK 2:a kvar på pappret som behöver fixas, men det känns som det är mycket mindre på pappret än vad det är i verkligheten :lol:

Image
Amazingzon
Posts: 67
Joined: Sun Aug 01, 2010 1:52 pm
Location: Borås

Re: Herrgårdsvagn -68

Post by Amazingzon »

Så fick man gjort lite mer i garaget idag också :D

Vet knappt vad jag gett mig in på riktigt här känner jag, haha, inga svetsar jag skryter med direkt. :oops:
Men lämna gärna synpunkter ni som kan detta! Knappt svetsat innan så ge mig alla tips ni har... :mrgreen:

Image

Image

Image

Image

Sen gav jag mig på fronten lite granna:

Image

Image

Image

Image


Imorgon ska det väl punktas lite mer och sen på med karosserikitt :D
xorox_88
Posts: 306
Joined: Fri Nov 24, 2006 2:55 pm
Location: sundsvall
Contact:

Re: Herrgårdsvagn -68

Post by xorox_88 »

satt precis å funderade på hur lätt de skulle vara att modda om ett baksäta för å få det å passa fram i en amazon å nu har jag mitt svar ^^ håller på å planerar förfullt inför ett förhoppningsvis kommande amazon köp ( måste bara få ihop lite mer pengar å hitta rätt bil ) :) men keep up the good work boy
http://www.garaget.org/xorox_88

Går det att börna med den?
Amazingzon
Posts: 67
Joined: Sun Aug 01, 2010 1:52 pm
Location: Borås

Re: Herrgårdsvagn -68

Post by Amazingzon »

Med facit i hand hade det funnits bättre och enklare sätt men jag hoppas det inspirerar någon :mrgreen:
Plyma
Posts: 20
Joined: Mon Feb 06, 2012 5:27 pm

Re: Herrgårdsvagn -68

Post by Plyma »

Tjena! Plyma här

Bra jobbat, du liksom dom andras trådar peppar.
Schysst med en soffa o att du ger dig på det, utan erfaring av "soff-jobb"

Smider så sakteliga planer på ett Combi-Projekt som först o främst ska ut ur ett "förråd" och besiktas.
Den köptes för många år sedan, "Klar för lack", :shock: men man kan ju lacka en spann med diesel.
det behöver ju inte bli bra, :evil: eller?
Nåväl, vi väntar på uppdatering.

lycka till
Amazingzon
Posts: 67
Joined: Sun Aug 01, 2010 1:52 pm
Location: Borås

Re: Herrgårdsvagn -68

Post by Amazingzon »

Kul att det peppar någon! :)

Men tyvärr är det nog slut med uppdateringar för min del. Pengar och tid räcker helt enkelt inte, fattig student som man är. Så om någon vill ta över detta projektet så kanske den personen fortsätter här ;)

Lycka till med ditt projekt, du får starta en tråd, alltid kul att följa en amazonprojekt! ;)
Plyma
Posts: 20
Joined: Mon Feb 06, 2012 5:27 pm

Re: Herrgårdsvagn -68

Post by Plyma »

Tjena! Plyma här.

Trist när pengahelvetet tryter.
Det är ju så att "Gröten o hyran" ska betalas också.
Hoppas att det löser sig och att du får möjlighet att fortsätta eller starta en ny tråd framöver.
Soffa i min Combi vore kanske inte fel, du har sått ett frö här o :wink: ckså.
gudu
Posts: 382
Joined: Wed Sep 29, 2010 10:53 am
Location: Kungälv

Re: Herrgårdsvagn -68

Post by gudu »

Såg den på den kända försäljningssidan. Lycka till och hoppas näste ägare fortsätter denna tråden.
Pälle
Posts: 469
Joined: Tue Apr 27, 2004 10:26 am

Re: Herrgårdsvagn -68

Post by Pälle »

Tråkigt att du inte kan slutföra projektet. Är imponerad av din oräddhet med svetsen. Själv har jag bara svetsat med pinne några gånger och har nu dragit på mig ett projekt som kräver lite svets här och där. Jag bävar en smula ska jag erkänna.
Pälle - Volvo 13134 VB 1963
Amazingzon
Posts: 67
Joined: Sun Aug 01, 2010 1:52 pm
Location: Borås

Re: Herrgårdsvagn -68

Post by Amazingzon »

Ja, man verkar ju aldrig lära sig att tid och pengar helt enkelt inte räcker till vad man vill göra :(

Men jag beundrar alla er som ligger i och som slutför era projekt!
Tillsvidare får jag nöja mig med att följa andras trådar här på amazonforum tills det blir rätt läge att skaffa mig ett amazon projekt igen :)


PS: Var inte rädd med svetsen, det värsta som kan hända att det blir lite fel och då är det bara att göra om det. Man lär sig av sina misstag (ibland :lol:).
Post Reply