Joe Joe`s Turbo Amazon 4d 64mod

Visa din modifierade Amazon. Moderatorer
Kvipt
Posts: 40
Joined: Mon Feb 13, 2012 1:54 pm

Re: Joe Joe`s Turbo Amazon 4d 64mod

Post by Kvipt »

Kult! Høssen blir det med godkjenning a? Ska du ha den som banebil, eller til å bruke langs vegen? Hørr i Skien då a? Bur 45 min vekk, gjæng på skule i Bø, men kjæm frå Fyresdal lengst vest i Telemark :) Bygger den her eg :) Blir grei bruksbil!

Image
Amazon dogdish tidig typ og Amazon HGV tanklokk ønskes kjøpt
Joe Joe
Posts: 27
Joined: Sun Nov 06, 2011 12:24 pm

Re: Joe Joe`s Turbo Amazon 4d 64mod

Post by Joe Joe »

Kvipt wrote:Kult! Høssen blir det med godkjenning a? Ska du ha den som banebil, eller til å bruke langs vegen? Hørr i Skien då a? Bur 45 min vekk, gjæng på skule i Bø, men kjæm frå Fyresdal lengst vest i Telemark :) Bygger den her eg :) Blir grei bruksbil!

Image
Hei! Amazonen din var veldig fin, utseende messing så er jeg ikke i nærheten av det du har bygget, blitt bare motor rom enda.

Bor på østsia av Skien ved Bølehøgda hvis du vet hvor det er?

Planen er og kjøre som bane bil, men har skilter på, så kjører med skiltene så lenge, er EU kontroll i september i år, men vi får se, skal iallfall prøve å kjøre natt til 1 mai løp i Skien hvis jeg blir ferdig, og så blir den med som bane bil til DHB treffe danmark i begynnelsen av juni:)

Hva er planene med din bil da? Custom og org motor? :)

Mvh Jostein F.
Kvipt
Posts: 40
Joined: Mon Feb 13, 2012 1:54 pm

Re: Joe Joe`s Turbo Amazon 4d 64mod

Post by Kvipt »

Hjertelig takk! :D Ja det veit eg hørr æ, køyrer forbi kvær helg eg skrur Amazon :) Nærmer den seg å bli ferdig eller? Ja, stort sett, sitter på Weber 36, greinrør og K-kam, moderat trimming til ein bruksbil ;)

Ser sønn ut oppi der nå :)
Image
Amazon dogdish tidig typ og Amazon HGV tanklokk ønskes kjøpt
Joe Joe
Posts: 27
Joined: Sun Nov 06, 2011 12:24 pm

Re: Joe Joe`s Turbo Amazon 4d 64mod

Post by Joe Joe »

Kvipt wrote:Hjertelig takk! :D Ja det veit eg hørr æ, køyrer forbi kvær helg eg skrur Amazon :) Nærmer den seg å bli ferdig eller? Ja, stort sett, sitter på Weber 36, greinrør og K-kam, moderat trimming til ein bruksbil ;)

Ser sønn ut oppi der nå :)
Image

Hei igjen! ojoj, skal si det var strøkent i motorrommet ditt, er kult med fint motorom og fin gammal forgassermotor nedi der gitt :)

tja er snart ferdig nå trenger bare og legge opp ledningsnett tilpasse bakaksel, lage radiatorfester og sveise på gearkassetunnel :)

så jobber som bare det for tia :D

Mvh

Jostein f.
123GT
Posts: 815
Joined: Sat May 22, 2010 12:38 pm
Location: ...nära Göteborg.
Contact:

Re: Joe Joe`s Turbo Amazon 4d 64mod

Post by 123GT »

Hej Jostein!
Kämpa på med bilen och när du får tid är vi nyfikna på bilder på dina framsteg ! :D
Ser fram emot en bild när du tar ut den på bana...men det återstår en del jobb innan du är där, gissar jag!!!
Här en bild som inspiration ! :)
/ sven
Image
'67;a 123 GT objekt i djup dvala.

Länk : Svenska Volvo Amazonklubben
Länk : Mina blandade Amazonbilder
Youtubelänk : The one and only - Salt & Peppar Amazonen
Joe Joe
Posts: 27
Joined: Sun Nov 06, 2011 12:24 pm

Re: Joe Joe`s Turbo Amazon 4d 64mod

Post by Joe Joe »

123GT wrote:Hej Jostein!
Kämpa på med bilen och när du får tid är vi nyfikna på bilder på dina framsteg ! :D
Ser fram emot en bild när du tar ut den på bana...men det återstår en del jobb innan du är där, gissar jag!!!
Här en bild som inspiration ! :)
/ sven
Image

hei! holder på og laste opp bilder nå faktisk, men har glemt hvordan man får kodene fra imageshack til å fungere på forumet her :P

hvordan er det igjen noen som vet? :mrgreen:
123GT
Posts: 815
Joined: Sat May 22, 2010 12:38 pm
Location: ...nära Göteborg.
Contact:

Re: Joe Joe`s Turbo Amazon 4d 64mod

Post by 123GT »

Såhär skrev Palle i tråden Min orginalare:)
/ sven

Citat "Uploaded with ImageShack.us

Klicka på dina länkar, sök sedan rätt på knappen där det står "embed this image" och klicka på texten i rutan "forum", ska börja med [url=http://imageshack.... Kopiera innehållet i rutan och klistra in det i ditt foruminlägg.

Lätt som en plätt.
_________________
Pälle - Volvo 13134 VB 1963
- Volvo P1200VB 1958"
'67;a 123 GT objekt i djup dvala.

Länk : Svenska Volvo Amazonklubben
Länk : Mina blandade Amazonbilder
Youtubelänk : The one and only - Salt & Peppar Amazonen
Joe Joe
Posts: 27
Joined: Sun Nov 06, 2011 12:24 pm

Re: Joe Joe`s Turbo Amazon 4d 64mod

Post by Joe Joe »

Image

Uploaded with ImageShack.us






Image







Image

Uploaded with ImageShack.us












Uploaded with ImageShack.us

tilpasser gearkassetunnel, og er ferdig med motorrommet nå, har satt i motoren også så ledningsnett, eksos og bensintilførsel mangler for og få start på motoren :mrgreen:
Joe Joe
Posts: 27
Joined: Sun Nov 06, 2011 12:24 pm

Re: Joe Joe`s Turbo Amazon 4d 64mod

Post by Joe Joe »

123GT wrote:Såhär skrev Palle i tråden Min orginalare:)
/ sven

Citat "Uploaded with ImageShack.us

Klicka på dina länkar, sök sedan rätt på knappen där det står "embed this image" och klicka på texten i rutan "forum", ska börja med [url=http://imageshack.... Kopiera innehållet i rutan och klistra in det i ditt foruminlägg.

Lätt som en plätt.
_________________
Pälle - Volvo 13134 VB 1963
- Volvo P1200VB 1958"
Takkar :D
Joe Joe
Posts: 27
Joined: Sun Nov 06, 2011 12:24 pm

Re: Joe Joe`s Turbo Amazon 4d 64mod

Post by Joe Joe »

Image

Uploaded with ImageShack.us


Hejsann alla ihoppa!!! har nesten blitt ferdig med bilen, men mye gjenstår, har ikke hat så mye tid til amazon mekk i sommer. men skal begynne på den nå og få ferdig det viktigste :)

men et teknisk spørsmål til noen som kan svare: har jo brukt ledningsnett fra volvo 760 tic, og motoren starter og går men vil ikke komme over 2500-3000 rpm før det smeller i eksospotta :shock: har bytta bensinfilter , nye tennplugger og tennkabler og coil.

en dag jeg prøvde den gikk den plutselig veldig bra, gikk som den egentlig skulle men, så begynte turboen å bli dårlig, så har byttet turbo og nå, men fortsatt ikke noe bedre med turtallet.

har jeg glemt og koble til noe viktig? har ikke tenningslås, så har tvinnet sammen alle ledningene (unntatt en rød ledning som bare skal brukes med de andre når starteren skal slå inn) nå må jeg ha den røde ledningen sammen med de andre for at motoren skal gå, så skjønner ikke stort lenger :(

håper noen kan komme med forslag

Mvh

Joe Joe :wink:
Kvipt
Posts: 40
Joined: Mon Feb 13, 2012 1:54 pm

Re: Joe Joe`s Turbo Amazon 4d 64mod

Post by Kvipt »

Fett du fekk den på vegen a! :D
Amazon dogdish tidig typ og Amazon HGV tanklokk ønskes kjøpt
Joe Joe
Posts: 27
Joined: Sun Nov 06, 2011 12:24 pm

Re: Joe Joe`s Turbo Amazon 4d 64mod

Post by Joe Joe »

Hey! Lenge siden jeg har postet noe på forumet her, men jeg har lagt ut en video på Youtube av Turbo amazonen

så hadde vært kanon om dere vil se på videoen :D

Her er en link til videon : http://www.youtube.com/watch?v=KOBeKOfHy3g" onclick="window.open(this.href);return false;


kommer snart en ny video av at jeg kjører på "Gatebil" på Rudskogen :)

Stay tuned ! :)

Mvh Joe Joe
Joe Joe
Posts: 27
Joined: Sun Nov 06, 2011 12:24 pm

Re: Joe Joe`s Turbo Amazon 4d 64mod

Post by Joe Joe »

Kvipt wrote:Fett du fekk den på vegen a! :D

Hei :) ja begynte å bli litt utålmodig, men endelig kan jeg bruke bilen litt også, og ikke bare bygge :P
Post Reply