Amazon -66 2-dörrars mild custom

Visa din modifierade Amazon. Moderatorer
Gyllenberg

Re: Amazon -66 2-dörrars mild custom

Post by Gyllenberg »

M@rQz wrote:va trevligt å cruisa runt i rättvik :p hur gick de, fick ni ihop nåra slantar te böterna? ;)
Jo det var trevligt att få ett ansikte på namnet! Vi hann inte ens åka en hel ragg så hade vi fått ihop över tusen spänn som böterna var på så det gick skitbra!
M@rQz
Posts: 144
Joined: Thu Jan 14, 2010 11:22 pm

Re: Amazon -66 2-dörrars mild custom

Post by M@rQz »

Gyllenberg wrote:
M@rQz wrote:va trevligt å cruisa runt i rättvik :p hur gick de, fick ni ihop nåra slantar te böterna? ;)
Jo det var trevligt att få ett ansikte på namnet! Vi hann inte ens åka en hel ragg så hade vi fått ihop över tusen spänn som böterna var på så det gick skitbra!

va gött! kanske ett sätt att få tjäna lite pengar på nån cruising "böteshinken" haha :)
hur ser bilen ut nu då efter hela veckan, å tog du dej hem med däcket du fick eller vart de oxå slut? ;) haha
Gyllenberg

Re: Amazon -66 2-dörrars mild custom

Post by Gyllenberg »

M@rQz wrote:
Gyllenberg wrote:
M@rQz wrote:va trevligt å cruisa runt i rättvik :p hur gick de, fick ni ihop nåra slantar te böterna? ;)
Jo det var trevligt att få ett ansikte på namnet! Vi hann inte ens åka en hel ragg så hade vi fått ihop över tusen spänn som böterna var på så det gick skitbra!

va gött! kanske ett sätt att få tjäna lite pengar på nån cruising "böteshinken" haha :)
hur ser bilen ut nu då efter hela veckan, å tog du dej hem med däcket du fick eller vart de oxå slut? ;) haha

Tog mig hem med däcket och läckande kylare men har ställt bort den nu i väntan på en garageplats man kan ha den på och jobba!

Om nån behöver motordelar eller så så säljer jag iväg hela motorpaketet på tradera utan något minsta pris så det kan bli rätt kurs på grejerna, måste få bort motorn och det från jobbet..

http://www.tradera.com/b18-komplett-med ... _164361398

Hur som så håller jag på att göra i ordning vinterbilen nu som är lite OT, hörs till våren gott folk om jag inte får i garageplats!

Image
Pälle
Posts: 469
Joined: Tue Apr 27, 2004 10:26 am

Re: Amazon -66 2-dörrars mild custom

Post by Pälle »

Vilken frän vinterbil :D Vill ha!!!
Pälle - Volvo 13134 VB 1963
Gyllenberg

Re: Amazon -66 2-dörrars mild custom

Post by Gyllenberg »

Kan säga att jag bytt bort Amazonen mot ett ev. motorpaket till min nya bil, en Pontiac Chieftain 1953 i hyfsat originalskick förutom rost då..

Visst är det trevligt med orörda originalbilar?

Image

Image

Tur att det finns diverse tigersågar och rondeller osv. så man kan åtgärda det tråkiga originalutförandet!

Image

Image

Image

Finns en tråd på ett lämpligare forum, ses där tills man får för sig att skaffa amazon igen!

http://www.nailheads.nu/forum/viewtopic.php?t=5639
123GT
Posts: 815
Joined: Sat May 22, 2010 12:38 pm
Location: ...nära Göteborg.
Contact:

Re: Amazon -66 2-dörrars mild custom

Post by 123GT »

Gyllenberg wrote: Visst är det trevligt med orörda originalbilar?
...ha ha ha...och hur länge fick den nya kärran vara "orörd" i din ägo då!? :D
Skulle du inte ha en Amazon som vinterbil istället så du kan hänga kvar här på forumet? :)
/ sven
'67;a 123 GT objekt i djup dvala.

Länk : Svenska Volvo Amazonklubben
Länk : Mina blandade Amazonbilder
Youtubelänk : The one and only - Salt & Peppar Amazonen
M@rQz
Posts: 144
Joined: Thu Jan 14, 2010 11:22 pm

Re: Amazon -66 2-dörrars mild custom

Post by M@rQz »

underbart å kapa i en orginalbil! :D vilka träffar blir de i sommar då?
Gyllenberg

Re: Amazon -66 2-dörrars mild custom

Post by Gyllenberg »

Faktiskt i någon vecka, var ju tvungen att svetsa upp skuff, golv och lite sparklådor och skit ;)

Jag tänkte nog sikta på PowerMeet, Rättvik och helst A-bombers! Sen får vi se vilka träffar man åker Pontiac till och vilka man åker med Croner till :)

Själv då?
M@rQz
Posts: 144
Joined: Thu Jan 14, 2010 11:22 pm

Re: Amazon -66 2-dörrars mild custom

Post by M@rQz »

Gyllenberg wrote:
Jag tänkte nog sikta på PowerMeet, Rättvik och helst A-bombers! Sen får vi se vilka träffar man åker Pontiac till och vilka man åker med Croner till :)

Själv då?
ja tänkte försöka hinna me elmia till påsk
Örebro springmeet och eller köpingscruisingen, brukar va samma dag :)
vårmönstringen här i Lindesberg
powermeet/skultunaträffen
hot rod reuneon- ett måste detta år!!
sen blir de väl rättvik. :)

kanske blir lite andra småträffar oxå :)
om man får fart på chevan eller om man tuffar runt i amazonvet ja inte dock :p känns som att cheva ä de obligatoriska egentligen :p
Frongo
Posts: 10
Joined: Wed Sep 11, 2013 6:49 am
Location: Umeå

Re: Amazon -66 2-dörrars mild custom

Post by Frongo »

Helvete så inspirerad jag vart av denna tråd! kommer förlänga baken på Dödsgamman i vinter tammetusan! snyggt som fan! :D
daniel_sandberg
Posts: 355
Joined: Wed Apr 02, 2008 10:54 pm
Location: Umeå

Re: Amazon -66 2-dörrars mild custom

Post by daniel_sandberg »

Trist att du bytte bort amazonen. Vem tog över den? Blir den klar? =)
Amazon 121 1967
PV 544 1961
http://danne84.blogspot.com - min blogg med lite skitsnack och blandade bilder
Post Reply