Amazon -66 2-dörrars mild custom

Visa din modifierade Amazon. Moderatorer
Henrik Landin
Posts: 197
Joined: Mon Feb 06, 2012 6:12 pm
Location: Vilhelmina

Re: Amazon -66 2-dörrars mild custom

Post by Henrik Landin »

smidig grej, verkar bra storlek på den för att kunna montera den snyggt under brädan, ska kommas ihåg för framtida behov
Administratör
Gyllenberg

Re: Amazon -66 2-dörrars mild custom

Post by Gyllenberg »

Jajemen!

En liten mini uppdatering.

Mina arbetskompisar på smedsidan av företaget vill alltid vara med och göra roliga saker åt min bil och dom har tjatat om en kedjeratt istället för min fula 80-tals sportratt och idag när jag kom tillbaks till verkstaden hade dom gjort denna åt mig

Image

Tyvärr hade inte länkarna räckt till men skit samma, mer utrymme för mina långa ben (jag är 193cm lång)

Skar ut, märkte på och stansade en plåt

Image
Image

Hittade inget lämpligt att pressa den med och ingen fungerande bock så jag valsade den istället och gjorde det lätt för mig

Image
Image

Var lite otacksam och tyckte det raka partiet var krokigt och fult så jag vred till ett fyrkantsjärn och svetsade dit istället. Sen lite roterande stålborste och det blev rätt bra

Image
Image

Ska köra amazon till jobbet imorrn så då blir det att bygga om navet på sportratten så man får dit den där och pula lite till
xorox_88
Posts: 306
Joined: Fri Nov 24, 2006 2:55 pm
Location: sundsvall
Contact:

Re: Amazon -66 2-dörrars mild custom

Post by xorox_88 »

gryyyymt
http://www.garaget.org/xorox_88

Går det att börna med den?
Gyllenberg

Re: Amazon -66 2-dörrars mild custom

Post by Gyllenberg »

Var och hjälpte kompisen att ta ner oljepumpen på hans BMW 730 och fick lite tid att pilla med amazon. Fick dit ratten men måste dock köpa lite kupolmutter och fixa någon slags kåpa över centrummuttern.

Image

Flyttade även in kofångarhornen och pillade dit en ribba från en PV, vet inte om jag gillar det än men det får väl sitta där tills vidare

Image
Image

Får se om jag ska ta mig an ett monsterprojekt imorrn och plocka lös drag och lägga igen tanklocket. Har även lite andra planer......

Image

Mysig vy på vägen hem

Image
John
Posts: 580
Joined: Tue Aug 05, 2008 3:36 pm
Location: Tierp

Re: Amazon -66 2-dörrars mild custom

Post by John »

Tycker det blev bra med pv ribban och ratten blev riktigt bra :D
Ska bli spännande och se vad tusch sträcken kommer att bli :P
//John
volvo amazon 2d -67
volvo amazon 4d -65
volvo amazon kombi -67
volvo 245 turbo -84
Volvo 945 turbo -96
volvo V50 -06
Henrik Landin
Posts: 197
Joined: Mon Feb 06, 2012 6:12 pm
Location: Vilhelmina

Re: Amazon -66 2-dörrars mild custom

Post by Henrik Landin »

kättingratt hade jag också tänkt, har ett centrum som en kusin har gjort, fast treekrat, men jag hade träratt i den istället, den där ratten satt i då ja köpte den, rattstång av okänd modell för amazonratt går iaf inte ha där

Gillar kofångaren, man bli helt klart sugen på en icke original amazon igen, att få gå lös med lite customtrix på
Administratör
xorox_88
Posts: 306
Joined: Fri Nov 24, 2006 2:55 pm
Location: sundsvall
Contact:

Re: Amazon -66 2-dörrars mild custom

Post by xorox_88 »

nånting säger mig att du funderar på att förlänga bakdelen :)
http://www.garaget.org/xorox_88

Går det att börna med den?
Gyllenberg

Re: Amazon -66 2-dörrars mild custom

Post by Gyllenberg »

xorox_88 wrote:nånting säger mig att du funderar på att förlänga bakdelen :)
Huvet på spiken Xerox! Började med att plocka lös kofångare och drag m.m. och sedan vanka av och an ett jävla tag och fundera på om man är korkad på riktigt... Kom fram till att ingen minns en fegis så jag satt rondellen i sidan och körde på, låter bilderna tala

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Hann göra det mesta grovgörat innan klockan blev allt för mycket sen var det bara att snöra i tank och baklyktor och brassa hem. Klart nöjd över resultatet då jag aldrig prövat på något sånt här förut förutom typ rostlagning. Allt som allt förlängdes skärmen 195mm och tänkte försöka få allt svetsat imorrn och ev. hinna börja på andra sidan. Måste dock skynda på, Gävle cruising på lördag
Gyllenberg

Re: Amazon -66 2-dörrars mild custom

Post by Gyllenberg »

Bjuder på en helhetsbild så här på morgonkvisten

Image
Eleganten
Posts: 34
Joined: Tue Apr 17, 2012 10:34 am
Location: Nordvästra C-län

Re: Amazon -66 2-dörrars mild custom

Post by Eleganten »

Nu börjar det likna nåt! Bara taket kvar sen?!

Apropå att ta steget till att kapa isär nåt. Hade samma ågren innan jag tog å kapa av taket på min! (lär väl uppdatera den tråden snart oxå).
Stefan - Überverbrennunger @ Cremators Custom Car Club
Amazon -68 2dr top-chop, Amazon -65 4dr {såld}, Electra -59, Kapitän -64, Commodore -75, Golf Mk1 -79
Alla ingrepp är reversibla, det är ju bara en bil!
Pälle
Posts: 469
Joined: Tue Apr 27, 2004 10:26 am

Re: Amazon -66 2-dörrars mild custom

Post by Pälle »

Friskt kapat!! Ser bra ut det där. Flyttar du ut stötfångaren motsvarande och fyller ut med plåt mellan stötis och bakluckan? För guds skull, bygg inte ett Connie-kit bara.. :shock:
Pälle - Volvo 13134 VB 1963
Eleganten
Posts: 34
Joined: Tue Apr 17, 2012 10:34 am
Location: Nordvästra C-län

Re: Amazon -66 2-dörrars mild custom

Post by Eleganten »

Pälle wrote:... För guds skull, bygg inte ett Connie-kit bara.. :shock:

Kan inte annat än hålla med! Håll dig borta från detta otyg!
Stefan - Überverbrennunger @ Cremators Custom Car Club
Amazon -68 2dr top-chop, Amazon -65 4dr {såld}, Electra -59, Kapitän -64, Commodore -75, Golf Mk1 -79
Alla ingrepp är reversibla, det är ju bara en bil!
xorox_88
Posts: 306
Joined: Fri Nov 24, 2006 2:55 pm
Location: sundsvall
Contact:

Re: Amazon -66 2-dörrars mild custom

Post by xorox_88 »

ser så fel ut men ändå så rätt :)
http://www.garaget.org/xorox_88

Går det att börna med den?
Gyllenberg

Re: Amazon -66 2-dörrars mild custom

Post by Gyllenberg »

Ja precis, efter det här lär man väl våga sig på taket va?

Jo blir att flytta kofångarn och fylla ut med en.plåt mellan bara. Conniekit blir det verkligen inte men jag tror att det kan se ut lite så ändå om jag behåller PV ribban på kofångarn. Hoppas det blir bra

Jaja, påt igen bara. Vänsterskärmen blev ju krokig och jävlig men det tar jag imorrn eller nå, är ju inte så lätt när man aldrig hållt på med sånt här förut!

Image

Här är min mekar och arbetskamrat Patrik med sin Amazon

Image
Image

Blev lite ventiljustering och småpill på hans rackare.

Kan se lurigt ut med kofångarn på plats men vi märker väl

Image

Image

Mycket klippa och klistra... Var mycket spackel på den här sidan, kring 5mm på vissa ställen

Image



Och det var allt för ikväll då klockan är mycket och gasen slut. Försökte få någon helhetsbild igen men.det var knepigt. Jobbigt att inte ha garage eller förråd så.man måste pråckla in allt i skuffen och köra ut bilen varje kväll.

Image

Image

Image

Image

Nu blir det sova 4 timmar och upp och jobba igen, nattinatt pojkar
123GT
Posts: 815
Joined: Sat May 22, 2010 12:38 pm
Location: ...nära Göteborg.
Contact:

Re: Amazon -66 2-dörrars mild custom

Post by 123GT »

Inga ledsna miner här inte ! :) Förstår att det kan vara jobbigt att släpa allting fram o tillbaka, men det hindrar inte dig. Du får mycket gjort ...med små medel...som jag uppfattar dig! BRA kämpat!!! Håller med om att bakre stötfångare blev bra.
/ sven
'67;a 123 GT objekt i djup dvala.

Länk : Svenska Volvo Amazonklubben
Länk : Mina blandade Amazonbilder
Youtubelänk : The one and only - Salt & Peppar Amazonen
Post Reply