Amazon -66 2-dörrars mild custom

Visa din modifierade Amazon. Moderatorer
Henrik Landin
Posts: 197
Joined: Mon Feb 06, 2012 6:12 pm
Location: Vilhelmina

Re: Amazon -66 2-dörrars mild custom

Post by Henrik Landin »

Nästa steg blir väll huven då? och igenlagda dörrhandtag ;) jag har kvar färgburken med koden btw ;) ja mena kermit måste ju nästan va kermitgrön ;)
Administratör
xorox_88
Posts: 306
Joined: Fri Nov 24, 2006 2:55 pm
Location: sundsvall
Contact:

Re: Amazon -66 2-dörrars mild custom

Post by xorox_88 »

j j j j j j jag tror jag älskar dig :) dock så hade inte lite mer lutning på b stolparna vare fel :)
http://www.garaget.org/xorox_88

Går det att börna med den?
Gyllenberg

Re: Amazon -66 2-dörrars mild custom

Post by Gyllenberg »

John wrote:Tjusigt :D
Var det blåsigt att köra hem från jobbet utan rutor :P

//John
Tejpade igen alla rutor och lånade en firmabil hem faktiskt, har bara punkat C-stolparna så kändes onödigt att köra den så långt!
Henrik Landin wrote:Nästa steg blir väll huven då? och igenlagda dörrhandtag ;) jag har kvar färgburken med koden btw ;) ja mena kermit måste ju nästan va kermitgrön ;)
Tjaa, är ju en del svetsning kvar på taket sen så ska jag nog göra om bakskärmarna lite då en jag känner har ett par sjyssta jänkar baklysen som nog ska dit. Kolla gärna upp färgkoden, den kan ju få vara kermitgrön tills den är helt klar iaf ;)
xorox_88 wrote:j j j j j j jag tror jag älskar dig :) dock så hade inte lite mer lutning på b stolparna vare fel :)
Hahaha hur ska man tolka det där då? Jag är ju en man av minsta motståndets lag och det vart enklast sådär, men som sagt, jag tror det kommer framträda mycket bättre med bilen mer i våg

Image

Ska jag vara ärlig blev jag rätt nöjd
Eleganten
Posts: 34
Joined: Tue Apr 17, 2012 10:34 am
Location: Nordvästra C-län

Re: Amazon -66 2-dörrars mild custom

Post by Eleganten »

Va i...!! Tamefan snabba ryck här! Nu börjar det likna nånting.
Känns som nån har sneglat på ett pågående bygge i en annan tråd här :wink:

Ser bra ut. Tänk på att öppna stolparna å svetsa plåten i stolpen. Samt att rutans välvning är olika över hela rutan så övre vindrutebågen lär tryckas i bilens färdriktning en aning.

Vad har du tänkt att kapa rutan med sen? Jag körde själv med coromantklinga först men den slog ur stora flisor för mycket, bäst var fiberskiva att kapa sten med.
Stefan - Überverbrennunger @ Cremators Custom Car Club
Amazon -68 2dr top-chop, Amazon -65 4dr {såld}, Electra -59, Kapitän -64, Commodore -75, Golf Mk1 -79
Alla ingrepp är reversibla, det är ju bara en bil!
Gyllenberg

Re: Amazon -66 2-dörrars mild custom

Post by Gyllenberg »

Eleganten wrote:Va i...!! Tamefan snabba ryck här! Nu börjar det likna nånting.
Känns som nån har sneglat på ett pågående bygge i en annan tråd här :wink:

Ser bra ut. Tänk på att öppna stolparna å svetsa plåten i stolpen. Samt att rutans välvning är olika över hela rutan så övre vindrutebågen lär tryckas i bilens färdriktning en aning.

Vad har du tänkt att kapa rutan med sen? Jag körde själv med coromantklinga först men den slog ur stora flisor för mycket, bäst var fiberskiva att kapa sten med.
Haha kan säga att din tråd var till stor hjälp, kändes mycket bättre att kapa när jag visste på ett ungefär hur man skulle göra.

Provade kapa rutan med nån skiva vi hade på jobbet som skulle funka tydligen men den sprack likförbannat så det sket sig. Åkte och köpte en plexi bit som får sitta där tills jag fått i en ny.

Hann inte ta så många bilder innan mobilen dog men hann svetsa och slipa klart A och B stolpar + rutramar iaf, har även kapat ur bakrutan men hann inte passa in den innan det blev sovdags.

Image
Image
Image
Image
Gyllenberg

Re: Amazon -66 2-dörrars mild custom

Post by Gyllenberg »

Hann med lite mer bus idag men var rätt så slut så det blev tidigkväll..

Image
Image
Image
Image
Henrik Landin
Posts: 197
Joined: Mon Feb 06, 2012 6:12 pm
Location: Vilhelmina

Re: Amazon -66 2-dörrars mild custom

Post by Henrik Landin »

Kermit är lackad i RAL 6010 från Tikkurila förövrigt
Administratör
hotrod_brian
Posts: 16
Joined: Wed Jul 06, 2011 8:20 pm
Location: uppsala

Re: Amazon -66 2-dörrars mild custom

Post by hotrod_brian »

taksänkningen blir ju klockren :D
M@rQz
Posts: 144
Joined: Thu Jan 14, 2010 11:22 pm

Re: Amazon -66 2-dörrars mild custom

Post by M@rQz »

ser helt underbart ut! :)
Eleganten
Posts: 34
Joined: Tue Apr 17, 2012 10:34 am
Location: Nordvästra C-län

Re: Amazon -66 2-dörrars mild custom

Post by Eleganten »

Om du inte hittat dom tidigare så fann jag ett blogginlägg om diverse amazoner. Och när jag läst en sväng så inser jag att bilderna är tagna med majoritet i Uppsala varvid ett grönt projekt helt plötsligt dök upp. Den snälla grodan Kermit som enligt en annan forumtråd ska bli giftgrodeorange.

Hur går det förresten, dags att knåpa ihop plåtarna runt bakrutan som saknas (åkte förbi häromdan å tejp verkar inte vara den optimala lösningen).

http://bilspanaren.blogspot.se/2012/06/ ... zoner.html
Stefan - Überverbrennunger @ Cremators Custom Car Club
Amazon -68 2dr top-chop, Amazon -65 4dr {såld}, Electra -59, Kapitän -64, Commodore -75, Golf Mk1 -79
Alla ingrepp är reversibla, det är ju bara en bil!
Gyllenberg

Re: Amazon -66 2-dörrars mild custom

Post by Gyllenberg »

Eleganten wrote:Om du inte hittat dom tidigare så fann jag ett blogginlägg om diverse amazoner. Och när jag läst en sväng så inser jag att bilderna är tagna med majoritet i Uppsala varvid ett grönt projekt helt plötsligt dök upp. Den snälla grodan Kermit som enligt en annan forumtråd ska bli giftgrodeorange.

Hur går det förresten, dags att knåpa ihop plåtarna runt bakrutan som saknas (åkte förbi häromdan å tejp verkar inte vara den optimala lösningen).

http://bilspanaren.blogspot.se/2012/06/ ... zoner.html
Lustigt!

Var där igår och svetsade klart vänstra c-stolpen och började på att helsvetsa skärmen samt göra om göra rätt lite grejer. Man märker eftersom hur man ska göra.. Kapade mig även i handleden med rondellen och kapskiva, typiskt!

Tog inga bilder egentligen förutom när jag kört ut den igen där man kan se ungefär hur profilen blir

Image
Gyllenberg

Re: Amazon -66 2-dörrars mild custom

Post by Gyllenberg »

Är och toksvetsar bakruta och skärmar, kommer ev. en fet uppdatering ikväll men här är en teaser

Image

Tror den blir fräck med enhetlig lack...
Gyllenberg

Re: Amazon -66 2-dörrars mild custom

Post by Gyllenberg »

Jo det har stått still ett tag p.g.a. tillfällig sinnesförvirring, högtider, besök i 1,5 vecka (i och med att jag är nyinflyttad så är det sällan man umgås med folk överhuvudtaget) och diverse inmundigande av alkoholhaltiga drycker men jag fick för mig att jag ska köra till Västerås nästa vecka och bo som ett djur och då måste ju bilen sitta ihop så jag tog ett ryck ikväll och svetsade klar hela vänstersidan, undersidan av rutramen, ovansidan av rutramen och började spackla lite på vänstersidan.

Hann även en del på högersidan men tänkte åka dit imorrn och svetsa klart allt som ska svetsas sen innan tisdag/onsdag tänkte jag provisoriskt rolla den svart och göra likadana scallops som innan fast vita.

Lagom åkhöjd närman behöver ramper för att ta sig över garagetröskeln och likförbannat slår reshjulsbaljan i

Image

Image

Image

Image

Image

Avslutar med en liten whisky och ett par kalla.. Fast man ska ju orka upp imorrn också!



Förresten Eleganten om du läser det här så var din kompis med den milda custom chev -53 -54 (typ) förbi och hälsade när jag var och svetsade i veckan någon gång! Trevlig prick må jag säga
Last edited by Gyllenberg on Thu Aug 16, 2012 8:16 pm, edited 1 time in total.
Eleganten
Posts: 34
Joined: Tue Apr 17, 2012 10:34 am
Location: Nordvästra C-län

Re: Amazon -66 2-dörrars mild custom

Post by Eleganten »

Gyllenberg wrote:...men jag fick för mig att jag ska köra till Västerås nästa vecka och bo som ett djur och då måste ju bilen sitta ihop...
Då är det bara att jobba på om man vill åka någorlunda anständigt. Håller på själv jag å. Åker själv ner på lördan men troligen inte in i själva V-ås. Ska till Lead Parking i Skultuna för årliga kustomträffen.
Gyllenberg wrote:provisoriskt rolla den svart


Vad hände med televerksidéerna?
Gyllenberg wrote:Förresten Eleganten om du läser det här så var din kompis med den milda custom chev -53 -54 (typ) förbi och hälsade när jag var och svetsade i veckan någon gång! Trevlig prick må jag säga
Ja visst, en -54 om jag inte minns helt fel, får se vad det blir av den när/om han får för sig att göra nåt.
Stefan - Überverbrennunger @ Cremators Custom Car Club
Amazon -68 2dr top-chop, Amazon -65 4dr {såld}, Electra -59, Kapitän -64, Commodore -75, Golf Mk1 -79
Alla ingrepp är reversibla, det är ju bara en bil!
M@rQz
Posts: 144
Joined: Thu Jan 14, 2010 11:22 pm

Re: Amazon -66 2-dörrars mild custom

Post by M@rQz »

va trevligt å cruisa runt i rättvik :p hur gick de, fick ni ihop nåra slantar te böterna? ;)
Post Reply