Någon som känner igen denna kustom?

Visa din modifierade Amazon. Moderatorer
Gyllenberg

Någon som känner igen denna kustom?

Post by Gyllenberg »

Hallå, tänkte höra om någon känner igen den här käcka kärran?

Image

Image

Image

Image

Själva fenorna på bakskärmarna vet jag inte riktigt vad jag tycker om men annars är den ju rätt fräck
metalmannen
Posts: 90
Joined: Fri Jan 30, 2009 12:32 am

Re: Någon som känner igen denna kustom?

Post by metalmannen »

Jo jag känner igen den men kan icke komma på vart jag sett den :(
Finns inget vackrare än B18 mysiga tickande
metalheart
Posts: 85
Joined: Tue Nov 14, 2006 9:41 pm
Location: kristianstad

Re: Någon som känner igen denna kustom?

Post by metalheart »

Känner oxå igen denna... tror jag såg den någon gång i slutet på 90-talet... Hade den inte ombyggda framskärmar då typ Amazon hopskarvat med duett/pv? o va lackad i mattsvart? :?
Amazon custom - 70, Duett - 68 , Amazon - 67, Amazon - 66, Cadillac Fleetwood - 59

http://amazon.forum.bilia.se/phpbb3/vie ... =18&t=9044
Gyllenberg

Re: Någon som känner igen denna kustom?

Post by Gyllenberg »

Jag har ingen aning, tror den kommer från Norrbotten egentligen.. En kompis var och köpte den för en riktig skitsumma för flera år sen och provade besikta och fick 11 tvåor. Fixade några sen sålde han den till en gemensam kompis som fixade nästan alla tvåor och sen ställde bort den och där har den stått nu ett par år tills jag blev påmind om dess existens.

Risken är överhängande att den hamnar i mitt garage inom en väldigt snar framtid ;)
M@rQz
Posts: 144
Joined: Thu Jan 14, 2010 11:22 pm

Re: Någon som känner igen denna kustom?

Post by M@rQz »

ett gammalt "ljungen"bygge har ja för mej :) ganska smakfullt för att va byggt av han, om de nu är så? ;)
Gyllenberg

Re: Någon som känner igen denna kustom?

Post by Gyllenberg »

Jaså kan det vara så pass?

Ljög förresten om att den snart är i mitt garage.. Den är min nu men den får stå där i tryggt förvar tills jag åker hem till påsk eller så :)
Blomquist
Posts: 1070
Joined: Tue Feb 24, 2004 11:06 pm

Re: Någon som känner igen denna kustom?

Post by Blomquist »

Sitter det något drivpaket i den? Ser så hög ut i framändan.
210 -64, 223 -68
Gyllenberg

Re: Någon som känner igen denna kustom?

Post by Gyllenberg »

Jo sitter en b18 och m40 där, körbar förutom att förgasarn är plockad. Min som jag satt ner b21 och automat i var typ lika hög fram ändå!!
123GT
Posts: 815
Joined: Sat May 22, 2010 12:38 pm
Location: ...nära Göteborg.
Contact:

Re: Någon som känner igen denna kustom?

Post by 123GT »

Bara att gratulera till inköpet!
Tycke och smak är kanske ingen större ide att diskutera, men den bilen funkar utseende mässigt i min värld! Va har du för planer...
Fenorna funkar för mig ...OM...slutrören ändras i storlek och kompletteras med bakljus glas...men som sagt vad har du för planer ...och inte min bil !
/ sven
'67;a 123 GT objekt i djup dvala.

Länk : Svenska Volvo Amazonklubben
Länk : Mina blandade Amazonbilder
Youtubelänk : The one and only - Salt & Peppar Amazonen
Gyllenberg

Re: Någon som känner igen denna kustom?

Post by Gyllenberg »

Tackar!

Planerna just nu är väl egentligen bara slipa och måla den nån trevlig kulör, kapa ner och sätta dit ventilationsrutorna och få den gneom bes så man kan bruksa med den sen får man se vad för roligt man hittar på :)
Gyllenberg

Re: Någon som känner igen denna kustom?

Post by Gyllenberg »

Vilken skillnad det skulle göra att få dit dubbla antalet handtag i "grillen"

Image
M@rQz
Posts: 144
Joined: Thu Jan 14, 2010 11:22 pm

Re: Någon som känner igen denna kustom?

Post by M@rQz »

Gyllenberg wrote:Vilken skillnad det skulle göra att få dit dubbla antalet handtag i "grillen"

Image
intressant! :) se till att få den i trafik å kom hit te lindesberg cruisingen i maj så kan vi glida runt :)
Gyllenberg

Re: Någon som känner igen denna kustom?

Post by Gyllenberg »

M@rQz wrote:intressant! :) se till att få den i trafik å kom hit te lindesberg cruisingen i maj så kan vi glida runt :)
Kan nog bli tight ;)

Jag vill vara hemma i Norrland NU så jag kan göra Amazonen besiktningsduglig och börja gnugga lite sandpapper på den!

Image
Richard.kl
Posts: 141
Joined: Sun Dec 18, 2011 9:36 pm
Location: Tierp

Re: Någon som känner igen denna kustom?

Post by Richard.kl »

:shock: :shock: OJojoj kan du få den till nåt som liknar den sista bilden kommer detta bli helt sjukt bra :D
Volvo Amazon-69
Länk till tråden viewtopic.php?f=18&t=11437
Gyllenberg

Re: Någon som känner igen denna kustom?

Post by Gyllenberg »

Richard.kl wrote::shock: :shock: OJojoj kan du få den till nåt som liknar den sista bilden kommer detta bli helt sjukt bra :D
Är sugen på mörkblå metallic som bas sen vit outlining, typ lite Watson stuk..

Här är min inspiration, fast tänkte mig lite simplare

Image

Image

Image

Känns rätt korkat att börja slösa massa tid på en lite Amazon när den här stackarn vill ha uppmärksamhet men Amazonen ska ju bli bruks är det tänkt så det är väl bara att skynda på

Image

Image
Post Reply