Amazon -67 hgv rädda ett till skogsvrak

Visa din modifierade Amazon. Moderatorer
John
Posts: 580
Joined: Tue Aug 05, 2008 3:36 pm
Location: Tierp

Re: Amazon -67 hgv rädda ett till skogsvrak

Post by John »

Har inte hänt så mycket sen sist men börjar bli lite golv i bilen nu iaf :D


Är lite jobb rikt jobb kvar innan det får duga

Image

Image

Har hållit på och förberett för att lägga i golv med att få ur en sönderdragen bult till framstolen efter ett par misslyckade försöka kom vinkelslipen fram och vips så gick det mycket lättare i skruvstädet så var det bara svetsa tillbaka igen :D

Image

Image

Det som är kvar nu innan jag kan sätta i golvet är att få dit konsolen till handbromsen som jag har passat in och gjort ordning idag så det närmar sig :D

//John
volvo amazon 2d -67
volvo amazon 4d -65
volvo amazon kombi -67
volvo 245 turbo -84
Volvo 945 turbo -96
volvo V50 -06
John
Posts: 580
Joined: Tue Aug 05, 2008 3:36 pm
Location: Tierp

Re: Amazon -67 hgv rädda ett till skogsvrak

Post by John »

Har varit lungt på Amazon fronten ett tag nu men gjorde ett ryck för ett tag sen och borrade en massa hål i golvet och målade under sidan

Image

Sen var det bara det sista finliret att passa in plåten vart rätt bra till slut använde skruvhålen till stolen för att klämma fast golvet

Image

För att få så bra kontakt som möjligt tog jag en stålborste och borsta ur alla hål

Image

Nu sitter golvet nästan på plats några punkter kvar bara men var tvungen att skruva ihop brukshäcken som stod och svalnade när jag svetsade :D

Image

Köpte en väldigt smidig grej för punktsvetsning på jula men den passade inte på min esab var nog till en äldre eller mindre modell men lite modifiering så funkar det ändå :D

Image

Har varit så less på min biltema domkraft för det är ingen känsla när man ska sänka plus att den inte lyfter så högt så hittade jag en nike domkraft modell större för bra pris så det vara bara att slå till :D

Image

Var precis att den gick in i en V50 :lol:

Image

//John
volvo amazon 2d -67
volvo amazon 4d -65
volvo amazon kombi -67
volvo 245 turbo -84
Volvo 945 turbo -96
volvo V50 -06
John
Posts: 580
Joined: Tue Aug 05, 2008 3:36 pm
Location: Tierp

Re: Amazon -67 hgv rädda ett till skogsvrak

Post by John »

Som vanligt kommer en massa små projekt i mellan hela tiden så händer inte så mycket.

Men har gjort ett framsteg iaf nu är det i princip golv i bilen :D

Image

Har semester nu i några veckor så förhoppningsvis kommer det hända lite mer :grin:

//John
volvo amazon 2d -67
volvo amazon 4d -65
volvo amazon kombi -67
volvo 245 turbo -84
Volvo 945 turbo -96
volvo V50 -06
Dieseltroll
Posts: 478
Joined: Thu May 28, 2009 6:54 pm
Location: Lund

Re: Amazon -67 hgv rädda ett till skogsvrak

Post by Dieseltroll »

Snyggt jobbat med plåtjobben! Härligt med semester, nu ser vi fram emot regelbundna uppdateringar! :grin:

// M
Amazonägare sedan 09-09-07: Sandgul 2-dörrars 65:a
Dieseltrollets 65:a [Rullande Renovering]
John
Posts: 580
Joined: Tue Aug 05, 2008 3:36 pm
Location: Tierp

Re: Amazon -67 hgv rädda ett till skogsvrak

Post by John »

Tackar :) tyvärr har det varit för varmt den senaste veckan men lite amazon relaterat jobb blev det köpte på mig lite nya reservdelar

Image

Image

Image

Var rätt mycket grejer fyllde min V50 först sen V50 + släp nu är det bara några baksäten och en baklucka kvar att hämta
//John

Skickat från min GT-I9195 via Tapatalk
volvo amazon 2d -67
volvo amazon 4d -65
volvo amazon kombi -67
volvo 245 turbo -84
Volvo 945 turbo -96
volvo V50 -06
Qallzar
Posts: 158
Joined: Tue Jul 10, 2012 7:06 am
Location: habo

Re: Amazon -67 hgv rädda ett till skogsvrak

Post by Qallzar »

Skönt nu slipper det eka i garaget ☺
Verkar vara bra prisnivå på grejerna!
metalmannen
Posts: 90
Joined: Fri Jan 30, 2009 12:32 am

Re: Amazon -67 hgv rädda ett till skogsvrak

Post by metalmannen »

Hur går det? :)
Finns inget vackrare än B18 mysiga tickande
John
Posts: 580
Joined: Tue Aug 05, 2008 3:36 pm
Location: Tierp

Re: Amazon -67 hgv rädda ett till skogsvrak

Post by John »

Ja det går långsamt framåt som vanligt :P
Tog rätt mycket tid att sortera upp alla delar jag köpte och sen var jag tvungen att bygga om förrådet för att få bort allt från garaget sen lyckades jag få ischiasnerven i kläm så har varit sjukskriven en vecka då det inte hände mycket men nu är ryggen och bäckenbenet riktat så rullar det på igen :D

Nu ligger det mesta i hyllor sorterat i olika kategorier så man hittar lite snabbare

Image

Image

Så nu är det mycket rymligare i den stora förrådsdelen där min 4d kaross står och väntar på bättre tider :P

Image

Åter igen till det intressanta :D

Han som jag lånat vaggan av behövde ha tillbaka den så tog och gjorde klart golvet på undersidan

Image

Nu står den på rätt köl igen troligen kommer jag låna den igen eller bygga en karossnurra för jag är väldigt sugen att blästra hela underredet känns som det är värt att göra det riktigt seriöst när man ändå har en tom kaross

Image

Sen råkade jag slinta med vinkelslipen på andra sidan där tvärbalken och golvet var rätt dåligt så nu ska jag laga ett litet hål i innertröskeln och längsgåendebalken där tvärbalken satt sen dit med en ny tvärbalk och så lutar det åt att beställa en golvplåt så kommer det knappt synas att det är lagat

Image

//John
volvo amazon 2d -67
volvo amazon 4d -65
volvo amazon kombi -67
volvo 245 turbo -84
Volvo 945 turbo -96
volvo V50 -06
metalmannen
Posts: 90
Joined: Fri Jan 30, 2009 12:32 am

Re: Amazon -67 hgv rädda ett till skogsvrak

Post by metalmannen »

Kul att se det rullar på igen :)
Finns inget vackrare än B18 mysiga tickande
John
Posts: 580
Joined: Tue Aug 05, 2008 3:36 pm
Location: Tierp

Re: Amazon -67 hgv rädda ett till skogsvrak

Post by John »

Blev ett lite pass i garaget igen tyvärr har inte ryggen blivit helt bra än vilket drar ner tempot.

Har nästan fått ihop längsgående balken tänkte lite fel så vart lit glapp högst upp så ska lägga i en remsa

Image


Även innertröskeln är i hop så lite slipning av svetsarna så kan jag sätta dit en ny tvärbalk

Image

Har även roat mig med att blästra och lacka grillgaller så nu är det bara slänga på dom på någon bil :D

Image

//John
volvo amazon 2d -67
volvo amazon 4d -65
volvo amazon kombi -67
volvo 245 turbo -84
Volvo 945 turbo -96
volvo V50 -06
John
Posts: 580
Joined: Tue Aug 05, 2008 3:36 pm
Location: Tierp

Re: Amazon -67 hgv rädda ett till skogsvrak

Post by John »

Har inte hänt så mycket på amazon fronten nu på ett tag har gjort en snabb service på en -84 245 turbo som jag råkade komma över i en bytes affär den hade inte besiktats sen -95 men idag gick den nästa igenom besiktningen var bara ett böjt fäste till några bromsslangar som satte stopp :D

Men lite amazon relaterat har hänt iaf fick nys om en reservdelsbil som inte stod så långt bort så tog farsans nya släp och kom hem med detta

Image

En -65 amazon som har fått offra en del prylar bla motor låda och bakaxel huv och lite annat små plock. Karossen är rätt slut då taket är inhoppat och skadat från diverse lastningar och rätt rostig på vissa ställen men är väldigt fin i golvet och rutram mm så den kommer att få offra delar av plåten till mina andra projekt

¨Image

Image

Image

Lite dålig bild i mörkret men golvet är väldigt fin dock ligger det en massa löv i bak pga den stått utan sidorutor och legat på sida något år

Image

Är det någon som behöver någon plåt eller del på bilen är det bara hojta till


//John
volvo amazon 2d -67
volvo amazon 4d -65
volvo amazon kombi -67
volvo 245 turbo -84
Volvo 945 turbo -96
volvo V50 -06
Weber_b20
Posts: 263
Joined: Tue Dec 30, 2008 3:23 pm
Location: Emmaboda

Re: Amazon -67 hgv rädda ett till skogsvrak

Post by Weber_b20 »

Såg ut o va en helt okej reservdelsbil :grin: Du menar att du inte tänker bry dig om att rostlaga den?
John
Posts: 580
Joined: Tue Aug 05, 2008 3:36 pm
Location: Tierp

Re: Amazon -67 hgv rädda ett till skogsvrak

Post by John »

Haha nej den här får passera vidare just rostmässigt så är det ett bra objekt men taket är förstört så skulle man bygga cab hade den varit perfekt :P
volvo amazon 2d -67
volvo amazon 4d -65
volvo amazon kombi -67
volvo 245 turbo -84
Volvo 945 turbo -96
volvo V50 -06
Dieseltroll
Posts: 478
Joined: Thu May 28, 2009 6:54 pm
Location: Lund

Re: Amazon -67 hgv rädda ett till skogsvrak

Post by Dieseltroll »

Snart har du väl dammsugit hela Uppland på skogsparkerade Amazoner...
Verkade finnas en del godis att plocka från det senaste fyndet. Jag kanske hör av mig när jag har kommit på vad det är jag själv behöver... :grin:

Vi får hoppas att din rygg blir bättre snart, så du kan få börja jobba ordentligt med kombin.

// M
Amazonägare sedan 09-09-07: Sandgul 2-dörrars 65:a
Dieseltrollets 65:a [Rullande Renovering]
John
Posts: 580
Joined: Tue Aug 05, 2008 3:36 pm
Location: Tierp

Re: Amazon -67 hgv rädda ett till skogsvrak

Post by John »

Haha ja jag vet om några fler intressanta objekt och reservdelsbilar så några finns det kvar :P

Ja det är bara hojta till om du behöver något börjar bli en del delar på lagret nu :D

Har fortsatt att skrota ner reservdelsbilen den börjar bli rätt tom nu

Image

Image

Synd bara att det ska bli så mörkt och kallt på kvällarna bara men snart är alla godbitar borta.

Ja nu börjar det gå åt rätt håll ryggen funkar som den ska bara en nerv till ena foten som strular...
Dock kommer det nog bli lite lugnare på bil fronten snar då vi äntligen ska flytta till eget hus och garage i början av november
//John
volvo amazon 2d -67
volvo amazon 4d -65
volvo amazon kombi -67
volvo 245 turbo -84
Volvo 945 turbo -96
volvo V50 -06
Post Reply