Devil´s Rides

Visa din modifierade Amazon. Moderatorer
Amazon_V8
Posts: 1082
Joined: Fri Feb 13, 2004 12:31 pm

Re: Devil´s Rides

Post by Amazon_V8 »

Den där kärran,AHA888,rullar i Tidaholm numer.Såg den utanför Jokers carshow nu i år eller om det var förra året.Den såg inte ut att ha blivit alltför nerkörd faktiskt men lacken var väll kanske ingen höjjdare och lite bulig här och var.

MVH Micke
Buick Skylark 2dr HT 1963

Projektet på olika forum
bigbengt
Posts: 37
Joined: Sun Jan 29, 2006 1:36 am

Re: Devil´s Rides

Post by bigbengt »

Eld kastare var ju gööör! fräckt! Ritning? ser avancerat ut =)
Devil
Posts: 247
Joined: Fri Jun 12, 2009 7:17 pm
Location: Enköping

Re: Devil´s Rides

Post by Devil »

Inte så avancerat. En fläktmotor driver en fördelare som ger puls till en tändspole. Spolen skickar gnistan till stiftet i röret. Sen finns det ju lite hemliga trix för att få det att elda mycket, men dom avslöjar jag inte 8) Vill ju vara bäst på eld :wink:
Tobbe
Tie him to the car and cremate him/Cremators
armazon
Posts: 3
Joined: Thu Oct 28, 2010 5:45 am
Location: mora

Re: Devil´s Rides

Post by armazon »

den bilen rullar i dalarna nu. rättare sagt i mora och den är rätt så sliten :(
LEV LIVET man har bara ett!!
Hillman
Posts: 157
Joined: Mon Feb 16, 2004 4:48 pm
Location: Västerås

Re: Devil´s Rides

Post by Hillman »

Här är lite gamla bilder på bilen.
Image
Image
2 bilder från en "gasa mer" träff 31 maj -03, numera känt som gasamk.se

Image
Image
2 bilder från Ådalsvägen 4 i Eskilstuna när jag bodde där, ungefär samma tidpunkt som ovan, eventuellt något år tidigare, minns inte riktigt.

Image
Image
2 bilder jag hittat på blocket ett par år efteråt

Hade du några byggbilder på bilen? Det pratades om det tidigare i tråden.
B230A
Posts: 62
Joined: Fri Nov 13, 2009 11:26 pm
Location: Strängnäs.

Re: Devil´s Rides

Post by B230A »

Devil wrote:Inte så avancerat. En fläktmotor driver en fördelare som ger puls till en tändspole. Spolen skickar gnistan till stiftet i röret. Sen finns det ju lite hemliga trix för att få det att elda mycket, men dom avslöjar jag inte 8) Vill ju vara bäst på eld :wink:
Choka fullt eller alternativt ha en liten motor (typ spolarmotor) till röret ? :roll: :lol:

Den där taksänkta va för jävla ball :D Vart lite kär där :oops:
Devil
Posts: 247
Joined: Fri Jun 12, 2009 7:17 pm
Location: Enköping

Re: Devil´s Rides

Post by Devil »

Har ej digitala byggbilder som jag kan försöka få in här vid tillfälle. Kan dock dröja då jag har lite mycket nu, en sjuk son och på fredag skall jag åka och gadda mig. Jag har ännu inte nåt färdigt motiv :shock:
Tobbe
Tie him to the car and cremate him/Cremators
B230A
Posts: 62
Joined: Fri Nov 13, 2009 11:26 pm
Location: Strängnäs.

Re: Devil´s Rides

Post by B230A »

Devil wrote:Har ej digitala byggbilder som jag kan försöka få in här vid tillfälle. Kan dock dröja då jag har lite mycket nu, en sjuk son och på fredag skall jag åka och gadda mig. Jag har ännu inte nåt färdigt motiv :shock:
Ja kräver bild på gaddningen när den e klar :roll: :wink:
Devil
Posts: 247
Joined: Fri Jun 12, 2009 7:17 pm
Location: Enköping

Re: Devil´s Rides

Post by Devil »

Jag ska försöka få tid till att fixa bilder på allt det där, men kan säga att gaddningen blev j-t bra. Jag är riktigt nöjd. Jag hade varit ännu mer nöjd om jag hade haft den där Amzingen kvar OCH varit nytatuerad med det här motivet :wink:
Tobbe
Tie him to the car and cremate him/Cremators
Devil
Posts: 247
Joined: Fri Jun 12, 2009 7:17 pm
Location: Enköping

Re: Devil´s Rides

Post by Devil »

Har inte fixat byggbilder ännu, men skall försöka hinna med det imorgon! Tatueringen kan du få en bild på här, om ingen tar bort den det vill säga!

Image
Penseln längst upp hade jag sedan förut(-95) så den fick jag ifylld. Rosorna och hjärtat fick jag gjort i våras. Penseln gjorde Heidi Hay, rosorna och hjärtat Jouni på Västerås tatuering och resten Inge på Lucky7 tattos i Nyköping. Känns bra att binda ihop pinstripingen(penseln), sonen och intresset för rock n roll!
Tobbe
Tie him to the car and cremate him/Cremators
Devil
Posts: 247
Joined: Fri Jun 12, 2009 7:17 pm
Location: Enköping

Re: Devil´s Rides

Post by Devil »

Här kommer några byggbilder från taksänkningen:

Image

Image
Blev en del snitt i det taket :shock: Jag använde ett annat tak som bakdel för att få taket lika långt som innan. Breddningen gjorde jag med en plåt som jag lade mellan halvorna. Sänkningen blev 3 3/4" fram och 6" bak med kanske 4" på B-stolparna. Vid 19 hade man ju inte så bra färgsmak, men jag tyckte Micke Fors 32:a cab med ungefärlig kulör var läcker. Dom turkosa flammorna får man väl skylla en klasskompis för, han tyckte det skulle passa ihop! :?

Image
Den blev ju lite bättre så här! Jag ska försöka hitta lite byggbilder från den senare ombyggnaden!
Tobbe
Tie him to the car and cremate him/Cremators
Devil
Posts: 247
Joined: Fri Jun 12, 2009 7:17 pm
Location: Enköping

Re: Devil´s Rides

Post by Devil »

Jag var tydligen inte så flitig med kameran på den tiden, men jag hittade en bild till:

Image
Trodde att jag hade en bild på bakdelen också, men inte då :cry:
Tobbe
Tie him to the car and cremate him/Cremators
M@rQz
Posts: 144
Joined: Thu Jan 14, 2010 11:22 pm

Re: Devil´s Rides

Post by M@rQz »

jag vill seriöst ha din gamla "aha", tycker den är skitcool. leta upp nuvarnade ägare och köpa är lockande... vill så gärna ha taksänkt bil till vardags :)
Andréamazon
Posts: 177
Joined: Wed May 19, 2010 5:58 pm

Re: Devil´s Rides

Post by Andréamazon »

tuffa bilar :) hur fick du av däcket på den gröna då hehe ? ;)
Devil
Posts: 247
Joined: Fri Jun 12, 2009 7:17 pm
Location: Enköping

Re: Devil´s Rides

Post by Devil »

Det undrade han som köpte den av mig också, då däckverksta´n var tvungna att använda sin gaffeltruck för att få av framhjulen och lämnade WO på bakhjulen. Men se, det var inte så svårt då den var försedd med bladfjädring från Duett. 1: en saxdomkraft under vardera tröskel och hissa ett par cm. 2: liggandes på rygg skruva bort fenderskirtsen och lossa hjulmuttrarna. 3: hissa tills dess att fjädrarna blev avlastade. 4: demontera fjäderhänkena i bakkant på fjädrarna och hissa upp bilen med bakaxeln hängande i Toyota stötdämparna. 5: skruva bort bakhjulen. Naturligtvis baklängesprocedur för att få dit hjulen igen :wink:
Tobbe
Tie him to the car and cremate him/Cremators
Post Reply