Hej alla ni som väntar på helgen !!!
Nope, har inte koll på ändringar genom åren o liknande...
Kanske ngn annan som har koll på det....
Var ute i min verkstad igår o passade på att ta ett par bilder på eländet, hehe !!
Huvudbromscylinder från Mazda Xedos6 (????) Japp, lite risbrännardelar i det svenska stålet
Adapter i alu för att passa i originalfästet på torpeden, samt en svetsad distans för att möta längden på tryckstången.
Blev riktigt bra till slut. Krävdes bara 2 skrotade försök med andra huvudcylindrar innan det blev bra.
Inte helt lätt om man vill ha rätt känsla i pedalen, när servot försvinner.
Som synes används även original bromsljuskontakt.
Bromsjobbet har varit det svåraste o mest tidskrävande på hela bygget, utan konkurrens...
Ibland ville man bara skita i det, men skam den som ger sig..!!
Byggde om instrumentbelysningen med blåa dioder.
Färganpassat till bilen
Växelspaksdamask från en skrotad 240 med 3500 mil på mätaren.
Passar som en smäck !!!
Gör massor för ljudnivån.....
Nya gummilister runt ventilationsrutorna. Alla gummilister på bilen är nya
Tänkte först återanvända en del, men som vanligt spårar saker ut
Även styrlister i dörrarna byttes ut....
Ska det va så ska det va !!
Det enda nu som återstår e ljudisolering o matta i kupen.
Baksäte får numera inte plats pga infästningarna till bakaxeln.
Ska tillverka skivor som ska kläs o läggas på sätets plats.
Kommer att bli bättre än det låter
/ Thomas