Amazon -67 "matsoni"

Visa din modifierade Amazon. Moderatorer
Blomquist
Posts: 1070
Joined: Tue Feb 24, 2004 11:06 pm

Re: Amazon -67 "matsoni"

Post by Blomquist »

Förstklassigt arbete! Lyllo dig som har egen lift, eller står du och fuskar på jobbet?
210 -64, 223 -68
amazonAndy
Posts: 35
Joined: Thu Apr 01, 2010 8:50 am
Location: Finland

Re: Amazon -67 "matsoni"

Post by amazonAndy »

^ Sorry för sent svar men tack! och ja, har en gammal nussbaum hemma då man fick tillräckligt efter 10 år av att krypa under bilarna :-)

Projektet mitt har gått lite framåt under semestern och då främst fortsatt med bottnet och även förnyat elsidan en del.

Nästa blir väl att dra bak bromsrören pånytt (snyggare) och kanske byta bränslelinjen från plast till 10mm koppar rör.

Hittade även några gamla bilder från projektets början 1999 som jag scannade till datorn, därav dålig kvalite. / Anders

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Hela bottnet målas blank svart RAL9005.

Image
1999

Image
1999

Image
Här en bild från killen som lackade bilen år 2000.

Image
Här jag och bilen 1999.

Image
Här jag och bilen 2014.
Last edited by amazonAndy on Sun Jun 28, 2015 9:21 am, edited 1 time in total.
amazonAndy
Posts: 35
Joined: Thu Apr 01, 2010 8:50 am
Location: Finland

Re: Amazon -67 "matsoni"

Post by amazonAndy »

Hej, dags för mig att göra en uppdatering efter en vinter av jobb med bilen.Nu börjar även bakdelen av bottnet vara renoverat, har skrapat bort all massa sedan endera slipat eller blästrat bort all rost.En del svetsning hittar man ju sedan alltid då man så här noga börjar gå igenom, har bla. bytt båda bak sido plåtarna.Sedan är hela bottnet grundat 2ggr med intertroton 2K epoxy primer och sedan som yta Mipa 2K acryl lack blank svart.Har en mängd bilder och lägger ut här några utvalda.Fortsättning följer...

Image
Här har man "några" timmars arbete framför sig.
Image

Image

Image
Tillverkade nya sido plåtar i 1,5mm plåt.
Image
Håller på att passa in plåtarna.
Image
Här första lager epoxy primer.
Image

Image

Image
Bottnet svartlackat, blev hyffsad finish på bottnet :D
Image

Image
Tanken färdig.
Image
Nya plåtar i 3mm rostfritt.
Image
Byggt ett hus för bränslepumpen, kommer fast i reservhjulsbaljan framför tanken.
amazonAndy
Posts: 35
Joined: Thu Apr 01, 2010 8:50 am
Location: Finland

Re: Amazon -67 "matsoni"

Post by amazonAndy »

Hej, lite fler bilder...

Image
Insida lackat.
Image
Lackat bromsoken i en svartblå kulör.
Image

Image
Bromsregulator lackad och monterad.
Image
Bränslepump och rör monterat tillbaka.
amazonAndy
Posts: 35
Joined: Thu Apr 01, 2010 8:50 am
Location: Finland

Re: Amazon -67 "matsoni"

Post by amazonAndy »

Hej, börjar snart ha bilen ner på hjulen igen...

Image


Image


Image
amazonAndy
Posts: 35
Joined: Thu Apr 01, 2010 8:50 am
Location: Finland

Re: Amazon -67 "matsoni"

Post by amazonAndy »

Hej, då har jag kommit så långt att bilen är körklar och första korta provkörning avklarad och bilen verkar funka bra, några mindre saker ännu att fixa och sen blir det att åka till besiktning men då min semester är tyvärr slut så blir det nog inte på nån vecka ännu.

Så lite bilder igen... / Anders

Image

Undersidan färdigt ihopplockad.

Image

Här börjar skuffen vara färdig, klippte till en matta av material som är mening som terassmatta, funkar fint här också.

Image

Nya kickpaneler på gång, 10mm ljudisolering och som tyg sånt som används på subwoofer lådor.

Image

Kickpaneler färdiga.

Image

Beklädning av kardantunnel på gång, 10mm ljudisolering på plats.

Image

Här tyget fäst på plats, är tacksamt tyg att använda då det töjer bra och man får klippningarna gömda bra.

Image

Kunde inte lägga ett fult reservhjul i skuffen så passade på att blästra och lackera hjulet blanksvart så det passar in.

Image

Passade på att förbättra bänkfästet för sparco stolen då inredningen var ute.

Image

Här sista jag fick gjort den här helgen, blästrat och lackat fästen för bakkofångaren.

Image

Här första provtur gjord för nån dag sedan, bakkofångaren fattas ännu.

Image

Som vanligt fortsättning följer...
Qallzar
Posts: 158
Joined: Tue Jul 10, 2012 7:06 am
Location: habo

Re: Amazon -67 "matsoni"

Post by Qallzar »

Snyggt jobbat, ser ut som det blivit många timmar samt många liter svart färg! ;)
amazonAndy
Posts: 35
Joined: Thu Apr 01, 2010 8:50 am
Location: Finland

Re: Amazon -67 "matsoni"

Post by amazonAndy »

^Tack! och ja, har blivit många timmar endast på senaste projektet med bottnet då jag hållit på från och till sedan december -13 med det... Följande större projekt när vintern kommer blir troligen att plocka ut motor och låda och lackera motor och motorrum pånytt, men för tillfället väntar jag med iver att (förhoppningsvis) få bilen genom besiktning och slippa lite ut och köra :grin:
Post Reply