Rover v8

Moderatorer
TVR
Posts: 293
Joined: Wed Jan 03, 2007 10:50 am
Location: Göteborg

Re: Rover v8

Post by TVR »

Overdriven på de senare M46orna är kraftigare än den på M41. Type J och type P.

Kopplingskåpa är ett bra ord.
Göran, Amazon HGV 1968; Amazon 2 dr 1969
sotarn
Posts: 212
Joined: Wed Jan 07, 2009 6:00 pm

Re: Rover v8

Post by sotarn »

Hejsan o tack för Era svar :D . Jaha jag tycker att det där förslaget med att anv hela Rover kopplingskåpan o sen en adapterplatta låter som det bästa alternativet :) . Skall oxså ta mig en funderare ang vxl lådan,kanske skall greja en M400 låda ist så kan man kanske behålla långspaken :) . Har jue ingen lust o sätta kapen i tunneln ifall man vill återställa :? . Tackar som sagt för Era svar o jag återkommer så snart jag fått hem motorn. Kanske sätter in en bild oxså på motorn :wink: . Mvh Sotarn
User avatar
Hasse63
Posts: 6291
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Re: Rover v8

Post by Hasse63 »

M46 får plats i original tunneln bakom en B18/20, och gör man som jag har börjat att göra men ej fått klart och själv testat... så man kan använda långspaken till M46 lådan :!: Finns andra som gjort samma sak, jag har inte fått svar på hur bra det funkar.... Finns bilder i min tråd på hur långt jag kommit
:wink:
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
A-masen
Posts: 1906
Joined: Thu Jan 12, 2006 4:55 pm
Location: Sverige

Re: Rover v8

Post by A-masen »

Jag gör ett litet inlägg här som skulle ha kommit för nästan en vecka sedan, men av någon anledning hamnade det på fel plats i en annan avdelning. Det här ville jag visa i alla fall till funderingarna om V8 och växellåda:

Adapterplatta till kopplingskåpan? Dom här tillverkar sådant: http://www.smt.nu/
Dom har flera modeller på lager, men antyder också på sin hemsida att dom inte är omöjliga att tillverka några udda typer.
sotarn
Posts: 212
Joined: Wed Jan 07, 2009 6:00 pm

Re: Rover v8

Post by sotarn »

Man tackar för tipset :D . Skall ta o slå dom en signal.
Post Reply